Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@23:40:01 GMT

ارسال ۷۰۰ کامیون اقلام ضروری به مناطق زلزله زده

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۲۶۱۳

ارسال ۷۰۰ کامیون اقلام ضروری به مناطق زلزله زده

رئیس کمیته امداد از ارسال ۷۰۰ کامیون اقلام ضروری به مناطق زلزله زده از سوی کمیته امداد خبر داد و گفت: یارانه مددجویان در هفت شهر متاثر از زلزله به میزان ۳ برابر پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فتاح در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور با تسلیت ایام شهادت امام رضا(ع) و با قدردانی از یکپارچگی ملت ایران در کمک به افراد زلزله زده افزود: تا شب گذشته کمیته امداد به تنهایی ۷۰۰ کامیون بار اقلام ضروری به مناطق زلزله زده ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برنامه ریزی خوبی انجام شده و تمام کشور پشت کار است به طوری که به نظر می رسد از مرحله بحرانی پس از زلزله در حال عبور هستیم.

رئیس کمیته امداد با انتقاد از برخی ناهماهنگی ها در نحوه توزیع خدمات به افزود: زلزله زده خاطرنشان کرد: براساس تجربه زلزله آذربایجان از چند روز قبل هشدار داریم که سرمای هوا نزدیک است و همه مسئولان و مردم را برای ارائه اقلام گرمایشی تحریک کردیم. در همین راستا استاندار کرمانشاه در جلسه ای که شب گذشته داشتیم قول داد که مشکل نفت به زودی حل خواهد شد. همچنین در بحث گاز و برق رسانی هم مسائل در حال نهایی شدن است.

فتاح اضافه کرد: در حالی که اعلام شده بود ۳۰ هزار خانوار در این زلزله آسیب دیده اند، ۹۰ هزار چادر توزیع شد. ناهماهنگی در توزیع خدمات است و اگر بخواهیم به همین تعداد کانکس میان زلزله زدگان توزیع کنیم امری غیری ممکن است. بنابراین مردم باید شرایط سخت اسکان موقت را تحمل کنند تا منازل بازسازی شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای ارائه وام به افراد زلزله زده گفت: این وام آماده است و از فردا پرداخت می شود. مددجویان و همکاران ما در کمیته امداد تفاوتی ندارند و توصیه می کنیم این وام را دریافت کنند اما به همکاران امداد وام مجزایی ارائه خواهد شد.

رئیس کمیته امداد افزود: تمام کمک های دولت را برای مددجویان دریافت می کنیم و مابقی هزینه ها برای احداث و بازسازی منازل مسکونی را هرچه باشد در شهر و روستا تامین خواهیم کرد. منابع مالی برای این مورد تامین شده است و تمام استانها تقبل هزینه کرده اند تا با کمک دولت و مشارکت مردمی منازل بازسازی شود.

فتاح با اشاره به جلسه امروز خود با قرارگاه سازندگی و بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: باید تصمیم بگیریم که خانه های مددجویان را خودمان بسازیم یا به قرارگاه یا بنیاد مسکن واگذار کنیم امروز در این مورد تصمیم می گیریم.

وی ادامه داد: هم خانه و هم وسایل منزل مددجویان را تامین خوهیم کرد، همچنین برای آبان ماه یارانه مددجویان برای هفت شهر متاثر از زلزله سه برابر پرداخت شد و تسهیلاتی برای بقیه مسائل همچون تحصیل فرزندان مددجویان در نظر گرفته شده است.

فتاح با تاکید بر اهمیت کار جهادی گفت: تحت هیچ شرایطی مددجو را به حال خود رها نمیکنیم زیرا به ملت قول داده ایم وکیل مدافع مددجو باشیم. 

وی از ارسال صدها کامیون وسایل گرمایشی شامل دستکش، کلاه. نایلون و چراغ والور به مناطق زلزله زده خبر داد و افزود: این اقلام به زودی بین زلزله زده ها توزیع می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی

ایسنا/هرمزگان معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد هرمزگان از اختصاص مبلغ ۴۸ میلیارد و ۷۰۶ میلیون تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان امروز (دهم اردیبهشت ماه)؛ احمد سالاری جائینی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان در این خصوص اظهار داشت: بر اساس وظایف ذاتی کمیته امداد، یکی از برنامه‌های حمایتی این نهاد، پرداخت کمک‌ هزینه خرید لوازم ضروری زندگی به خانواده‌های تحت حمایت است و در همین راستا کمیته امداد استان هرمزگان در سال ۱۴۰۲، ضمن انجام شناسایی اولیه و اجرای برنامه نیازسنجی از خانواده‌های تحت حمایت و واجد شرایط ، اقدام به تخصیص و پرداخت کمک‌ هزینه به خانواده‌های ایتام و نیازمندان تحت حمایت این نهاد به منظور تأمین و خرید تعداد ۳ هزار و ۷۱۷ دستگاه لوازم ضروری زندگی برای این عزیزان کرده است.

سالاری جائینی گفت: اعتبار اختصاص‌ یافته جهت تأمین لوازم ضروری نیازمندان در سال ۱۴۰۲ ، در مجموع ۴۸ میلیارد و  ۷۰۶ میلیون تومان بوده که از این میزان اعتبار مبلغ ۴۳ میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان از محل منابع دولتی کمیته امداد و مبلغ ۵ میلیارد و ۲۸۶ میلیون تومان آن نیز از محل کمک‌های مردمی و مساعدت‌های خیرین سخاوتمند و معزز تأمین شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: این اعتبارات به منظور خرید لوازم ضروری همچون یخچال، کولر، اجاق‌گاز، تلویزیون، بخاری، آبگرمکن و سایر لوازم خانگی برای خانواده‌های تحت حمایت این نهاد هزینه شده است.‌

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ هزار و ۹۸۱ خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هرمزگان قرار دارند؛ افزود: با نیازسنجی دقیق و صحیح در کنار هم افزایی منابع دولتی و کمک‌های خیرین می‌توانیم در عرصه‌های مختلف، با خدمت رسانی هدفمند و زماندار به نیازمندان و محرومین، گام‌های مؤثرتری در راستای حل مسائل و مشکلات اساسی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت این نهاد برداریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • توزیع ۳۶۲۷ دستگاه لوازم سرمایشی وگرمایشی میان مددجویان کمیته امداد
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • توزیع ۳۶۰۰ دستگاه لوازم سرمایشی و گرمایشی بین مددجویان بوشهری
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • جریمه دیرکرد وام از مددجویان کمیته امداد دریافت نمی شود
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تامین بیش از ۳ هزار دستگاه لوازم ضروری زندگی برای مددجویان هرمزگانی