Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویژه برنامه " مجاهدین در غربت " با حضور 100 اندیشمند از ایران و دیگر کشورهای اسلامی و با محوریت شهدا و مبارزان شاخص جبهه مقاومت در روستای عبدیاء شهرستان دامغان برگزار شد به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این برنامه همزمان با شب شهادت امام رضا (ع)  و با حضور رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران و معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)  و با محوریت شهدا و مبارزان شاخص جبهه مقاومت ؛ شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه ، شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین ، شهید عماد مغنیه از رهبران حزب الله لبنان و شهید محسن حججی، شهید شاخص مدافع حرم ایران اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم با تشریح ویژگی های بارز قیام امام حسین (ع) و تاثیرگذاری این قیام در جنبش های بزرگ اسلامی این عصر گفت : مهمترین راهبرد دفاع از دین مبین اسلام در بین مجاهدان صدیق کشورهای اسلامی، پیروی از راه و آرمان والای سید الشهداست. امیر سرتیپ احمد رضا پوردستان با اشاره به تحولات منطقه و برنامه ریزی بلند مدت استکبار جهانی برای تجزیه کشورهای اسلامی به منظور تضعیف همبستگی جهان اسلام گفت : استعماگران دنیا از تبدیل ایران به قطب قدرت جهان اسلام هراس دارند و همواره با ایجاد تهدید و جنگ های نیابتی و مداخله مستقیم نظامی در کشورهای مختلف قصد بر هم ریختن این راهبرد را دارند. وی پایه گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب بر اساس آموخته های عاشورا حسینی را رمز موفقیت و پایداری ایران در طول 4 دهه اخیر برشمرد و گفت : هم اکنون این تجربه توام با اعتقاد و عشق به شهادت در راه دین بعد بین المللی پیدا کرده است و بصورت گسترده ای در دل و جان جوانان مومن و مسلمان سراسر دنیا رسوخ می کند. معاون امور بین الملل مجمع جهانی اهل بیت نیز در این ویژه برنامه ، فرهنگ و معارف اهل بیت را ساختار بسیار کارآمد در تربیت نسل های مختلف دانست و گفت : هر نسلی در دوره های زمانی متفاوت با برگرفته های مختص دوران خود از واقعه عاشورا و قیام کربلا راه رستگاری در مسیر دین خدا را بخوبی یافته اند. حجت الاسلام والمسلمین محمد سالار به انبوه کتاب های تالیف شده علما و متفکران غیر مسلمان درباره امامان شیعه و سیره زندگی آنان اشاره و تاکید کرد : این زمینه فرهنگی نشانگر پویایی تفکر شیعه برای سعادتمندی انسانها در طول تاریخ است. وی احیاء فرهنگ اهل بیت از زبان هنر را خواستار شد و خاطرنشان کرد : یکی از گزینه های شاخص زندگی امام رضا (ع) برای گسترش معارف شیعه، توجه به مناظره های علمی و دینی آنحضرت است که جا دارد با زبان فیلم، داستان، شعر برای نسل امروز بازگویی شود. اهتزار پرچم متبرک به بارگاه امام رضا (ع) با حضور خدام رضوی ، تجلیل از خانواده شهدای مدافع حرم شهرستان دامغان و متفکران منتخب خارجی حاضر در مراسم،تشریح وضعیت مسلمانان میانمار با سخنان شیح سید محمد یوسف مهدی، بازگویی خاطرات پدر و مادر شهید محسن حججی از زندگی این شهید والا مقام ، اجرای گروه کشوری هم خوانی محمد رسول الله، قرائت آیات کلام الله مجید از لسان محمد دوسا قاری بین المللی از کشور نیجریه و مرثیه سرایی و مداحی محمد کریمی و حاج حسین هوشیار  به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.  

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۳۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، فرماندار  بشرویه در جلسه برنامه ریزی تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی گفت: مراسم استقبال، تشییع و تدفین پیکر شهید محمد مهدی فانی،شهید تازه شناسایی شده دفاع مقدس ساعت ۹ صبح روز شنبه، در سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) از  میدان امام خمینی (ره) به سمت حسینیه گلزار شهدا برگزار می شود. 

علیزاده افزود: پیکر مطهر این شهید در جریان تفحص از منطقه عملیاتی فکه پیدا شد و پس از گذشت ۴۰ سال انتظار، هویت این شهید گرانقدر از طریق آزمایش DNA  شناسایی شد .

شهید محمد مهدی فانی متولد دی ۱۳۴۱ است که در  فروردین ۶۲ در منطقه عملیاتی شمال فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دیگر خبرها

  • تشییع پیکر شهید محمد مهدی فانی بعد از ۴۰ سال
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت شهید فرزین بلیان
  • در سوگ صادق آل محمد فردا در گلستان مراسم دسته روی برگزار می‌شود
  • حضور استاندار همدان در منزل شهید محمد رنجنوش
  • پیاده‌روی خانوادگی دخترانه در بلوار ارم همدان طی دهه کرامت
  • سفر به «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • شهرستان بشرویه معطر به عطر شهید تازه تفحص شده
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • امام (ره) به ایران و ایرانی و اسلام هویت داد
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران