Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@19:20:28 GMT

سیره امام رضا(ع) الگویی برای رستگاری جامعه امروز است

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۴۸۴۵

سیره امام رضا(ع) الگویی برای رستگاری جامعه امروز است

اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: سیره علمی امام رضا(ع) نقشه راه و الگویی برای رستگاری و سعادتمندی جامعه امروزی است که باید ترویج و تبیین شود.

حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، اظهار داشت: حضرت امام رضا (ع) در زندگی فردی و اجتماعی، همچون دیگر ائمه و اجداد بزرگوارشان، آئینه تمام نمای صفات عالی نبی مکرم اسلام(ص) بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مومن برای دستیابی به درجات عالی اخلاقی و تربیتی در زندگی، نیازمند الگو و سرمشقی مطمئن است و مطابق آیات قرآن کریم و روایات پیشوایان دینی و ائمه معصومین(ع)، نیکوترین و مناسب‌ترین الگو پیامبر اعظم(ص) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی بیان کرد: سیره عملی امام هشتم(ع) الگویی برای رستگاری جامعه بشری است و مناظرات علمی متعددی که این امام همام در دوران عمر خود با اندیشمندان مسلمان و غیرمسلمان داشتند، شخصیت بزرگ و مقام والای علمی علی بن موسی الرضا(ع) را برای همگان در تاریخ روشن کرد.

قربانپور خاطرنشان ساخت: نهادینه سازی سیره عملی امام رضا(ع) در جامعه اسلامی امروز، باید مدنظر قرارگیرد چراکه پیروی از منش و کردار ائمه معصومین(ع) عامل سعادت انسان ها است.

وی عنوان کرد: امام هشتم(ع) در زهد و پارسایی بی همتا و جمال و جلال دنیوی برای ایشان بی ارزش بود و در واقع این امام بزرگوار، عبودیت خداوند را زیور و مایه کمال و سعادت دنیوی و اخروی می‌دانستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: امام هشتم(ع) همچون ائمه دیگر، تا آخرین روزهای عمر پربرکت خود، در مسیر ابلاغ و ترویج سنت پیامبر اکرم(ص) تلاش کرد و در راه تفسیر و تبیین آیات قرآن تلاش گسترده ای انجام داد.

قربانپور همچنین با اشاره به اعزام روحانیون مبلغ به نقاط مختلف شهری و روستایی استان مرکزی طی دهه پایانی ماه صفر گفت: تبیین جایگاه ولایت و امامت، شناخت سیره عملی ائمه(ع) و ارائه الگوهای مناسب برای نسل جوان با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی انجام می‌شود و به این وسیله سطح آگاهی و درک عمومی مردم نسبت به مباحث دینی و معنوی ارتقا می یابد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۴۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی

ائمه جمعه خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز ( دوشنبه ) با حجت الاسلام و المسلمین عبادی نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار کردند. در این دیدار سردار حسن هوشیار فرمانده مراکز آموزش فراجا نیز حضور داشتند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080722 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • کنگره جهانی امام رضا(ع) رسانه‌ای برای بیان ظرفیت جهانی شدن سیره و آموزه‌های رضوی
  • ترویج سیره عملی امام رضا (ع) با برنامه های دهه کرامت
  • امروز مصاف دشوار عالمیان در یک هشتم نهایی
  • «هشت شب، هشتِ شب» قرار عاشقی با امام هشتم در منطقه ۱۱ اصفهان
  • عرضه «روایت تولید» در نمایشگاه کتاب تهران
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • حسینی: امروزه فریاد حمایت از غزه در غرب طنین‌انداز شده است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است