Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@05:34:58 GMT

استان خوزستان سوگوار حضرت ثامن‌الحجج(ع) شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۶۹۷۶۴۸

استان خوزستان سوگوار حضرت ثامن‌الحجج(ع) شد

مراسم سوگواری و عزاداری به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام رضا(ع) در کلانشهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، مراسم عزاداری و سوگواری به مناسبت آخر صفر سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) در کلانشهر اهواز و دیگر شهرهای استان خوزستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سالروز شهادت امام رضا (ع) مردم اهواز با حضور در حرم مطهر حضرت علی مهزیار اهوازی سوگ در ضامن آهو به عزاداری و سوگواری پرداختند و اشک ماتم از دیدگان جاری کردند.

همچنین در مراسم دیگری که به مناسبت سالروز شهادت امام رضا (ع) در کلانشهر اهواز برگزار شد یکی از روحانیون خوزستانی به ایراد سخن پرداخت و فضائل امام هشتم را بیان کرد، همچنین مراسم سوگواری امام رئوف با حضور مردم اهواز در مسجد صاحب‌الزمان(عج) خیابان شهید کرمی‌خراط برپا شد.

هیئت کریم اهل بیت(ع) شهرستان اهواز نیز در محل این هیئت در فاطمیه اهواز، نیز به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مراسمی برپا کرد.

به مناسبت سالروز شهادت امام هشتم همچنین مراسم سوگواری در مسجد جوادالائمه(ع) اهواز در منطقه پادادشهر نیز برگزار شد.

همچنین مراسم سوگواری حضرت ثامنالحجج(ع) با حضور مردم شهیدپرور و خانواده‌های معظم شهدا در مسجد سیدالشهدا(ع) کوی شهید موسوی دامغانی، مسجد امام سجاد (ع) کوی اسلام آباد و مسجد امام رضا(ع) کوی شهدا در شهر هفتگل خوزستان نیز برگزار شد.

همچنین به همین مناسبت مراسم عزاداری در کنار مزار نورانی هفت شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در تپه‌های نورالشهدا هفتگل برگزار شد.

مراسم سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) با حضور اقشار مختلف مردم از جمله جوانان، نوجوانان، بسیجیان و ایثارگران در اندیمشک برگزار شد.

همچنین هم زمان با شهادت امام هشتم شیعیان حضرت امام رضا(ع) مردم دزفول با حضور در مراسمی در سوگ این امام همام به عزاداری پرداختند.

مردم شوش نیز در حرم نورانی حضرت دانیال نبی(ع) در سوگ حضرت علی بن موسی الرضا(ع) زنجیرزنی و عزاداری کردند.

همزمان با آخر صفر مراسم عزاداری حضرت امام رضا(ع) همچنین در خیابان‌ها و حسینیه ثارالله(ع) بندر ماهشهر برگزار شد.

مردم خرمشهر قهرمان نیز با حضور در مسجد جامع این شهر در سالروز شهادت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری پرداختند.

مردم زادگاه نفت خاورمیانه و شهر یک‌هزار شهید مسجدسلیمان نیز با حضور در مساجد و حسینیه‌های شهر خود از جمله مسجد جامع نمره یک در سوگ هشتمین اختر تابناک سپهر امامت به عزاداری پرداختند و اشک ماتم از دیدگان جاری کردند.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت ضامن آهو مردم باغملک با حضور در مساجد این شهر عزاداری و سوگواری کردند.

مراسم عزاداری سالروز شهادت امام رضا (ع) در شهرهای دیگر استان خوزستان مانند آبادان، هویزه، سوسنگرد، ایذه، لالی، شوشتر، گتوند، بستان، کوت عبدالله، ملاثانی، ویس، حمیدیه، رامهرمز، رامشیر، امیدیه، آغاجاری، بهبهان و هندیجان نیز برپا شد.

انتهای پیام/

R41468/P1357/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۶۹۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس

 به گزارش تابناک به نقل از کانال اخبار رهبر انقلاب، تصاویری از بازدید رهبر انقلاب از مانور شهادت درسال ۱۳۶۶ را مشاهده می کنید.

  مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 
 

 
 

به گزارش کانال اخبار رهبر انقلاب، مرداد ماه سال ۱۳۶۶، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای از مانور شهادت که در پاسخ به حضور ناوگان دریایی آمریکا در خلیج فارس برگزار شد، بازدید کردند.

 
همزمان با حضورنظامی پرهیاهو اما ناموفق آمریکا در خلیج‌فارس برای اسکورت نفتکش‌های کویتی، مانور عظیم شهادت با رمز لبیک یا امام در پهنای خلیج‌فارس و دریای عمان – از دهانه فاو تا بندرگواتر- برگزار شد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ۱۶ مرداد ضمن حضور در بندرعباس از یگانهای عمل‌کننده در این مانور بازدید نمودند.‌

 

 

 
 

دیگر خبرها

  • پوستر ویژه سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • حرکت کاروان عزاداری شهادت امام صادق (ع) از میدان المپیک تا دانشگاه علامه طباطبایی 
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • حرکت دسته عزاداری در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) در تهران برگزار می شود
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • تصاویری از رهبر انقلاب در خلیج فارس
  • شهادت جانباز ۷۰ درصد سیلاوی در اهواز