Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-08@22:47:43 GMT

دانش آموزان و معلمان سفیران تبریز 2018 هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۱۰۱۳۴

دانش آموزان و معلمان سفیران تبریز 2018 هستند

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، محمدصادق پورمهدی با اشاره به تاکیدات استاندار آذربایجان شرقی بر نقش آموزش و پرورش در رویداد تبریز 2018 افزود: در حدود 700 هزار دانش آموز و نزدیک به 50 هزار نفر معلم در استان، ظرفیت بزرگی است که می توان از آن به عنوان سفیران تبریز 2018 در داخل و خارج کشور بهره مند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در بحث گردشگری و اسکان میهمانان داخلی به خوبی عمل کرده بطوری که در تابستان سال جاری 358 هزار نفر در مراکز اقامتی این اداره کل اسکان یافتند.

پورمهدی اظهار کرد: با توجه به اینکه با کمبود تعداد تخت در هتل های استان مواجه هستیم، می توان از ظرفیت اسکان مجتمع های فرهنگی و آموزشی برای گردشگران خارجی نیز بهره مند شویم که این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: بایستی از طریق مدارس و معلمان به اولیای دانش آموزان در مورد رویداد مهم تبریز 2018 اطلاعات کامل ارائه شود.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه چند مدرسه قدیمی که ثبت ملی شده اند در استان وجود دارد ، افزود: این مدارس با عنوان مدارس ماندگار برای بازدید گردشگران آماده شوند و حتی برخی مدارس را می توانیم به هتل تبدیل کنیم که باید بررسی شود.

وی بر استفاده از فرهنگیان و بازنشستگان فرهنگی که به زبان های عربی و انگلیسی مسلط هستند به عنوان راهنمایان گردشگری در رویداد تبریز 2018 تاکید کرد.

پورمهدی با بیان اینکه اجرا و احیای بازی های محلی و سنتی از ضروریات این رویداد است، ادامه داد: گردشگران خارجی مشتاق آشنایی با آداب و رسوم سنتی و محلی هستند

در این جلسه ظرفیت های دانش آموزی مورد بررسی قرار گرفت و از دانش آموزان و معلمان به عنوان سفیران فرهنگی این رویداد مهم سخن به میان آمد که نقش بسیار مهمی در معرفی تبریز و آگاه سازی مردم این شهر در حوزه گردشگرپذیری می توانند ایفا کنند.

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۰۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول دبستان از امروز آغاز می‌شود، گفت: خانواده‌ها برای ثبت‌نام به دو روش الکترونیک و حضوری اقدام کنند.

حسین قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: برای پیش ثبت‌نام الکترونیک والدین باید به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir یا my.gov.ir مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: در استان زنجان ۱۱۰۰ مدرسه ابتدایی آماده ثبت‌نام از دانش‌آموزان هستند و حدود ۱۹ هزار و ۱۰۰ کلاس اولی امسال وارد مدرسه خواهند شد که آمارها کاهش تعداد دانش‌آموزان در این مقطع نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای آموزشی در مقطع ابتدایی در استان، گفت: در حال حاضر با کمبود حدود ۶۰۰ معلم در مقطع ابنتدایی مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده امیدواریم این مشکل برطرف شود.

قاسمی به موضوع ثبت‌نام در محدوده سکونت دانش‌آموزان نیز اشاره کرد و افزود: براساس تاکیدات، والدین فرزندان خود را در مدارسی که در محدوده سکونت خود قرار دارند باید ثبت‌نام کنند، اما اگر فردی مایل به ثبت‌نام در مدرسه خاصی است باید منتظر بماند تا ظرفیت ثبت‌نام‌ها مشخص شود و در صورت خالی بودن فضا امکان ثبت‌نام در مدارس دیگر وجود دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان  تاکید کرد: سعی بر توزیع متوازن امکانات و کادر مجرب در مدارس استان را داریم و تقریبا تفاوت چندانی در رابطه با آموزش در مقطع ابتدایی وجود ندارد و والدین نگران این موضوع نباشند.

او به مدارس غیردولتی فعال در مقطع ابتدایی نیز اشاره کرد و یادآور شد:‌۷۰ مدرسه ابتدایی غیردولتی در استان دایر است که ۶۱۸ کلاس را شامل می‌شود و ۴۵۸۰ کلاس در مدارس دولتی واقع شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • مدارس قزوین در نوبت عصر تعطیل شد
  • آغاز ثبت‌نام بیش از ‌۱۹ هزار کلاس اولی‌ در زنجان
  • ثبت نام الکترونیکی دانش‌آموزان در ستاد پروژه کلان‌مهر/ نقشه‌ راه سند تحول بنیادین به‌زودی به مدارس ابلاغ می‌شود
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • محدوده محل کار والدین به محل مجاز تحصیل فرزند اضافه شد
  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • تجلیل از معلمان نمونه آموزش و پرورش در تبریز
  • باشگاه خبرنگاران پلیس در اردبیل راه اندازی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس