Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، این گروه موسیقی ایرانی که وارد چهلمین سال فعالیتش شده بر اساس اعلام قبلی بنا بود ساعت ۲۱:۳۰  هفتم آذرماه کنسرت «کورده واری» را در تالار وحدت به روی صحنه ببرد.

پس از زلزله کرمانشاه محمدجلیل عندلیبی سرپرست گروه مولانا قصد داشت این اجرا را لغو کند اما به فاصله یک روز اعلام کرد قصد دارد به منظور همیاری مادی و معنوی با هم وطنان کرمانشاهی «کورده واری» را در موعد  مقرر به روی صحنه ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب گروه موسیقی مولانا اولین گروهی بود که به حادثه تلخ کرمانشاه واکنش نشان داد.

محمدجلیل عندلیبی یک روز قبل از برگزاری نشست خبری این کنسرت با اشاره به واقعه تلخی که در روزهای گذشته جامعه ایران را داغدار کرده گفت: «زلزله کرمانشاه غم بزرگی در دل دوستداران ایران و خاصه کردهای عزیز نشاند. با این وجود ما در گروه مولانا به خود می بالیم که آغازگر یک جریان متحدکننده نه تنها برای کرمانشاه عزیز که برای مردم ایران بودیم».

این آهنگساز و نوازنده شناخته شده موسیقی ایرانی با بیان اینکه روز بعد از زلزله بنا بود کنسرت «کورده واری» را لغو کند به دلایل تغییر این تصمیم اشاره کرد و افزود: «دیدم باید کاری کرد و حالا موقع خالی کردن میدان نیست. پس از آنکه گروه تصمیم گرفت با وجود این تلخکامی اجرای خود را در موعد مقرر به روی صحنه ببرد عزم جزم همه اعضا برای اختصاص دادن بخشی از عواید این اجرا به بازماندگان زلزله در بخش مالی و احترام به جانباختگان این حادثه در بخش حسی و معنوی و انتشار خبر این تصمیم جریان خیرخواهانه ای را در میان دیگر گروه های موسیقی ایجاد کرد و سایر دوستان و هنرمندان هم پا به این عرصه گذاشتند».

کنسرت «کورده واری» بناست در دو بخش اجرا شود. در بخش آغازین استاد بهزاد فروهری به تکنوازی نی می پردازد و در ادامه سالار عندلیبی با ساز تنبک او را همراهی می کند.

بخش دوم اجرای گروه مولانا که به یاد خواننده شناخته شده کردستان استاد سیدعلی اصغر کوردستانی به روی صحنه می رود شامل قطعاتی به آهنگسازی استاد محمدجلیل عندلیبی و مجموعه ای از آثار ماندگار سید علی اصغر است که با تنظیم محمدجلیل عندلیبی و آواز سید رضا کوردستانی اجرا می شود.

در این کنسرت فرهاد عندلیبی(نوازنده دف)، سالار عندلیبی(نوازنده تنبک)، سانوا عندلیبی(نوازنده عود)، صابر نظرگاهی(نوازنده تار)، همایون پشتدار( نوازنده کمانچه) و آراس رجبی(نوازنده نی)، محمد جلیل عندلیبی (سرپرست گروه ونوازنده سنتور) را همراهی می کنند.

محمد جلیل عندلیبی در طول بیش از ۴۰ سال فعالیت در زمینه موسیقی ایرانی آثار خاطره انگیزی را در همکاری با خوانندگان شناخته شده همچون محمدرضا شجریان، شهرام ناظری، عزیز شاهرخ، علیرضا افتخاری، عباس کمندی و سالار عقیلی روانه بازار موسیقی کرده است.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز سوم ماه مه همزمان با روز جهانی آزادی مطبوعات، یونسکو به عنوان نهاد فرهنگی سازمان ملل متحد جایزه سال ۲۰۲۴ خود را تقدیم خبرنگاران غزه کرد.

یونسکو در بیانیه ای در این باره تاکید کرد که ارائه این جایزه به خبرنگاران غزه بیانگر این واقعیت است که در نهایت آزادی برای خبرنگاران فلسطینی محقق خواهد شد.

این در حالی است که در جنگ اخیر رژیم صهیونیستی علیه غزه تاکنون ۱۴۰خبرنگار فلسطینی در حالی که در حال پوشش حملات وحشیانه اشغالگران بوده‌اند، به شهادت رسیده اند.

خبرنگاران و اعضای کادر تحریریه شبکه الجزیره نیز امروز در روز جهانی آزادی مطبوعات در استودیوی اصلی شبکه الجزیره حضور پیدا کرده و از «وائل دحدوح» خبرنگار فلسطینی که شمار زیادی از اعضای خانواده اش را در جنگ اخیر از دست داده قدردانی کردند.

کد خبر 6095640 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • یونسکو جایزه «آزادی مطبوعات» را به خبرنگاران غزه تقدیم کرد
  • کنسرت سامان احتشامی دو شب دیگر تمدید شد/ پنج شب اجرا در تالار رودکی
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • تصاویر جدید جاستین بیبر که طرفدارانش را نگران کرد + عکس
  • سالن کنسرت در ملایر ساخته می شود
  • سامان احتشامی در تهران کنسرت برگزار می‌کند
  • کنسرت مشترک سامان احتشامی و عمران فروزش در تالار رودکی
  • خواننده تیتراژ «رستگاری» کنسرت می‌دهد/ انتشار چند تک آهنگ عاشقانه