Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از خانواده های قربانیان جنگ بوسنی برای شرکت در جلسه صدور حکم نهایی راتکو ملادیچ به لاهه رفتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا وسیما، تعدادی از خانواده های قربانیان جنگ بوسنی برای شرکت در جلسه صدور حکم نهایی ضد راتکو ملادیچ از متهمان ارتکاب جنایات جنگی در دادگاه بین المللی به لاهه رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


برخی از خانواده های قربانیان جنگ بوسنی روز دوشنبه به لاهه محل برگزاری جلسات دادگاه بین المللی جنایات جنگی رفتند تا از نزدیک شاهد صدور حکم محکومیت راتکو ملادیچ از مسئولان صرب باشند. ملادیچ به نسل کشی، جنایت علیه بشریت و جرائم بسیار دیگری ضد مسلمانان و کروات ها در جریان جنگ سال های هزار و نهصد و نود و دو الی هزار و نهصد و نود و پنج در جزیره بالکان متهم است.
« رامیزا بورزیج » زن بوسنیایی که دو پسرش را در کشتار صرب ها از دست داد گفت: من انتظار دارم برای ملادیچ حکم حبس ابد صادر شود تا همه بدانند وی چگونه انسانی بوده و دست به چه اقداماتی زده است. من همچنان در عملیات جستجوی گورهای دسته جمعی شرکت می کنم ولی تاکنون نتوانسته ام جسد یکی از پسرانم را پیدا کنم. ما تنها نیمی از جسد یکی از پسرانم را پیدا کرده ایم. راتکو ملادیچ دستور کشتارها در سراسر بوسنی و دفن اجساد در گورهای دسته جمعی را صادر کرده بود. وی می خواست مادران هرگز جسد کامل فرزندان شان را پیدا نکنند.
« منورا آودیج » از اعضای انجمن زنانی که شوهران شان کشته شده اند نیز گفت: صدور حکم محکومیت برای راتکو ملادیج برای ما مهم است. این جنایتکار باید مجازات شود. وی دستور این جنایات را صادر کرد. آن چه که در سرزمین بوسنی انجام شد یک کشتار جمعی بود و نه تنها در بوسنی و هرزگوین بلکه در صربستان هم ضد مسلمانان و کروات ها نسل کشی انجام شد.
فکر گوباوویچ یکی از شهروندان بوسنی که پسر شش ساله اش در گلوله باران سارایوو کشته شد گفت: پسرم و صدها کودک دیگر در جریان محاصره سارایوو کشته شدند. زخم هایی که به علت این اقدامات ایجاد شدند هرگز التیام نخواهند یافت.  تنها صدور حکم محکومیت راتکو ملادیچ می تواند تاحدی این زخم ها را التیام بخشد. در حکم دادگاه ضد ملادیچ اشاره شده است وی به شکل مستقیم دستور کشتارهای جمعی را در سربرنیتسا صادر کرده است. وی همچنین در محاصره سارایوو و بازداشت های گسترده در منطقه پری یدور نقش داشته است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۳۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم

حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم

دیگر خبرها

  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • هراس اسرائیل از صدور حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت از سوی دیوان کیفری بین‌المللی
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • حضور جمعی از کودکان آفریقایی در تمرینات بارسلونا و دیدار با ژاوی و بازیکنان این تیم / فیلم