Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰ نوع خدمات از سوی تامین اجتماعی به جامعه کارگری ارائه می‌شود گفت: قانون کار بیمه تامین اجتماعی در پی ایجاد آرامش و امنیت شغلی است و طرفدار کارگران است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، میر احد حسینی ظهر امروز در گردهمایی کارگران و بازنشستگان تبریز که به مناسبت سالروز تصویب قانون کار در سالن عدالت کارگری تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه نزدیک به 100 نوع خدمات از سوی تامین اجتماعی به جامعه کارگری ارائه می‌شود اظهار کرد: قانون کار بیمه تامین اجتماعی در پی ایجاد آرامش و امنیت شغلی است و طرفدار کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سالروز تصویب قانون کار را یادآور شد و گفت: این قانون در دهه 60 بیش از 10 سال زمان برد و در 203 ماده به تصویب رسید که از تاریخ اجرای قانون کار آرامش روانی و امنیت شغلی ایجاد کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قانون کار را قانونی مترقی، جامع و همگام با پروتوکل‌های بین المللی دانست و گفت: تغییرات در قانون کار نباید یکجانبه باشد بلکه باید در شورای کار، دولت، کارفرما و کارگر نظر خود را مطرح کنند و به توافق برسد تا منافع طرفین تامین شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق کارگران باید در شرکت‌های بحرانی مورد توجه قرار گیرد و مطلقا هیچ کارگری اخراج نشود تصریح کرد: به عنوان وکیل کارگران از حقوق آنها حمایت کردیم و حمایت خواهیم کرد.

حسینی با مشکل شرکت بلبرینگ سازی و بحران پیش آمده آن را یادآور ابراز داشت: در موضوع بلبرینگ سازی آقایان ربیعی و نعمت زاده به عنوان وزرای کار و صنعت متقاعد کردیم که این واحد صنعتی به اداره حمایت انتقال یابد اضافه کرد: دولت 15 میلیارد هم تنخواه داد، اداره حمایت با تشکیل شورا، بلبرینگ سازی را اداره می‌کند و در حال رفع مشکلات است.

وی با اشاره به اینکه با ورود مواد اولیه جدید، کارخانه با آخرین ظرفیت تولید خواهد کرد گفت: در این کارخانه بحران زده اجازه اخراج هیچ کارگری را ندادیم و اکنون کارگران دوباره مشغول به کار شده اند.

مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هر حرکتی که مسئولین استان انجام می‌دهند به نفع کارگران و حفظ امنیت شغلی آنهاست خاطر نشان کرد: کارگران مشکلات خود را از مراجع قانونی پیگیری کنند و اجازه ندهند گروهی یا افرادی از تجمعات آنها سوء استفاده کنند.

حسینی با بیان اینکه اگر مجلس و دولت درمان را از تامین اجتماعی منفک کرده و به وزارت بهداشت بدهند، مطلقا بسیاری از خدمات به کارگران داده نمی شود و نتیجه نخواهد داد ابراز داشت: قبلا این کار انجام شده و موفق نبود و دوباره به وزارت کار بازگشت که اخیرا این قانون را می‌خواهند در قالب بیمه همگانی پیگیری کنند. تامین کننده منافع کارگران و مخالف این لایحه هستیم و در مجلس نیز اجماع برای اجرای این طرح وجود ندارد و تصویب نمی‌شود.

انتهای پیام /

R7887/P1357/S6,47/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۱۵۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • تشکیل تعاونی تامین مسکن برای کارگران گلستانی
  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • شاکری: تامین اجتماعی آمار بیمه کارگران ساختمانی را شفاف ارائه دهد + فیلم
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • در گردهمایی کارگران چه گذشت؟