Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ریاست جمهوری افغانستان از بمباران مراکز تولید مواد مخدر ولایت هلمند توسط نیروهای امریکایی خبر داد.

بر اساس گزارش ارگ ریاست جمهوری افانستان، نیروهای آمریکایی در عملیاتی ویژه هشت کارخانه عمده مواد مخدر در هلمند که ۶۰ درصد منبع مالی طالبان را تامین می‌کرد از بین برده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ماموریت هوایی در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد ولایت هلمند انجام شد.

در خبرنامه‌ی ارگ آمده است: صلح و ثبات در افغانستان نیازمند مبارزه جدی با اقتصاد جرمی، تولید و قاچاق مواد مخدر است زیرا مواد مخدر یکی از منبع‌های عمده تمویل جنگ و تروریسم محسوب می‌شود.

جان نیکلسن، فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان نیز اظهار داشت: چندین حمله توسط هواپیماهای ویژه اف ۲۲و بی ۵۲ بر هشت مرکز و کارخانه مواد مخدر که منبع عایداتی طالبان بودند، در ولسوالی‌های سنگین، موسی قلعه، کجکی و نوزاد ولایت هلمند انجام شد که در آن، هدف‌ها به گونه خیلی دقیق هدف قرار گرفته و منابع مواد مخدر طالبان به ارزش میلیون‌ها دالر نابود شدند.

نیکلسن افزود: مبارزه در برابر منابع مالی تروریسم نه تنها در داخل خاک افغانستان، بلکه در بیرون از این کشور نیز ادامه خواهد داشت.

این نخستین بار است که هواپیماهای آمریکایی مراکز تولید مواد مخدر در افغانستان را بمباران می کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد