Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@12:45:01 GMT

ترس اروپا از آلمان ناپایدار و متزلزل

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۳۲۲۸۴

ترس اروپا از آلمان ناپایدار و متزلزل

یک نشریه آلمانی با توجه پروژه‌های ناتمام زیادی که در قاره سبز وجود دارد، شکست ائتلاف جامائیکا در آلمان و تزلزل سیاسی در این کشور را عاملی برای ورود این اتحادیه به بحران‌های عمیق تر دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه دی ولت آلمان از ترس و وحشت اروپا درباره اوضاع متزلزل آلمان بعد از شکست ائتلاف جامائیکا نوشته و تاکید کرد: اروپا سال ها به عنوان رهبر در اتحادیه اروپا به آلمان تکیه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا شکست ائتلاف موسوم به جامائیکا قاره سبز را گرفتار بحران عمیق تری می کند.

نویسنده در ادامه با اشاره به اینکه موضع گیری های رسمی اتحادیه اروپا در واکنش به شکست جامائیکا بسیار محتاطانه بود نوشت: هیچ کس نمی خواهد شرایط متشنج آلمان را از طریق موضع گیری های خارجی تشدید کند.

با این همه این نگرانی در اتحادیه اروپا بالا است که اصلاحات ضروری و تصمیم گیری های مهم در اروپا از طریق شکست ائتلاف جامائیکا به تاخیر بیفتد.

معاون وزیر امور خارجه هلند در این باره اظهار داشته است که این ها خبرهای بدی برای اروپا است. همیشه در اروپا اوضاع این گونه بود که همه اول به آلمان نگاه می کردند.

کمیسیون اتحادیه اروپا نیز موضع خونسردانه ای را نسبت به این اوضاع اتخاذ کرده و ابراز اطمینان کرد که پایداری و همبستگی در آلمان تضمین می شود. اما در پشت پرده در کمیسیون اروپایی در این باره شک و تردید وجود دارد که آیا در این اوضاع اصلاحات ضروری به صورت مناسب و سریع می تواند در پیش گرفته شود. یکی از کارکنان بلند پایه کمیسیون اروپایی اظهار داشته است که حالا بسیاری امور پیچیده تر شده است.

در 6 دسامبر رئیس کمیسیون اروپایی می خواهد یک بسته قانونی بزرگ برای اصلاحات فراگیر در منطقه یورو را ارائه دهد. در نهایت باید کشورهای عضو اتحادیه اروپا و پارلمان اروپایی در این باره تصمیم گیری کنند.

گونترام ولف، رئیس یک کارخانه فکر اروپا در بروکسل در این باره گفته است که در بروکسل برای همه آشکار است که اصلاحات جدید تنها در یک دوره قابل پیش بینی و محدود می تواند در پیش گرفته شود. این پنجره زمانی بعد از تشکیل دولت جدید در آلمان گشوده شده و تقریبا پنج تا 6 ماه قبل از انتخابات اروپایی که در ماه می یا ژوئن 2019 برگزار می شود بسته می شود.

به گفته ولف همچنین در تصمیم گیری های دیگر از جمله در راستای سیاست پناهندگان ، بازسازی یک اتحادیه دفاعی و یا مذاکرات برگزیت بدون موضع گیری برلین اوضاع بسیار سخت تر می شود.

نویسنده در بخش دیگری از این مطلب به ابراز نگرانی رئیس جمهور فرانسه درباره شکست ائتلاف جامائیکا در آلمان اشاره کرده و نوشت: برای رئیس جمهور فرانسه انتخابات مجدد در آلمان بدترین سناریو خواهد بود. ماکرون به یک مرکل قدرتمند نیاز دارد. مذاکرات ائتلافی درازمدت در آلمان در پاریس به عنوان ترمز مهلکی برای سیاست های ابتکاری و اصلاحی مد نظر پاریس ارزیابی می شود.

اما در هر حال در کاخ الیزه تلاش می شود که ابراز خوش بینی درباره اوضاع وجود داشته باشد. در یک موضع گیری رسمی پاریس آمده است که ناامنی سیاسی در آلمان ضرورت یک پروژه بلند پروازانه برای اروپا را تقویت می کند. ما برای خودمان، آلمان و اروپا آرزو می کنیم که مهم ترین شرکای ما پایدار و قدرتمند بمانند. بحران در آلمان تقش فرانسه را برای ارائه پیشنهادات و پیشبرد طرح های ابتکاری و کار روی یک پروژه بلند پروازانه برای اروپا تقویت می کند. ما مشترکا با شریک آلمانی خود این رویکرد را پیش می بریم.

لندن هم می خواهد با کمک آلمان در ماه های آینده اهدافی را به دست آورد. آنگلا مرکل، در انگلیس به عنوان یک ملکه اروپایی اعتبار دارد که در پایان مذاکرات طولانی مدت برای به دست آوردن راه حلی میانجی گری کرده و یا راه حلی را به دیگران دیکته می کند. لندن به این قدرت مطلق برلین در مذاکرات برگزیت تکیه دارد.

بنابراین انگلیس نیز مانند فرانسه به یک دولت پایدار در آلمان نیاز دارد. زمان باقی مانده برای نهایی کردن مذاکرات برگزیت بسیار کم است. وقتی یکی از مهم ترین کشورهای اروپای مانند آلمان از نظر سیاسی فلج شود این تنها لندن را گرفتار چالش بیشتر می کند.

در اواسط دسامبر دیدار تعیین کننده سران کشورهای اروپایی در بروکسل برای پرداختن به مسئله برگزیت برگزار می شود. اینکه دولت برلین در آن زمان تا چه اندازه کارآمد است مشخص نیست.

درباره اوضاع دولت ایتالیا و وابستگی آن به پایداری دولت آلمان هم شرایط مشابهی وجود دارد. هیچ کس در اروپا نمی خواهد نفت در آتش بحران سیاسی آلمان بریزد و یا مرکل را از دست بدهد. به گفته یک سخنگوی دولت ایتالیا رم شرایط در آلمان را با سکوت محترمانه ای دنبال می کند. دولت ایتالیا امیدوار است که مرکل با موضع ضعیفی از این نزاع های سیاسی در آلمان خارج نشود. برای ایتالیا صدر اعظم آلمان مهم ترین شریک در زمینه سیاست پناهندگان و امنیتی است.

وزیر امور خارجه لوکزامبورگ نیز در این باره اظهار داشته است که در دورانی که ما با مسائلی مانند برگزیت، دگرگونی آب و هوا، خطر ترور، چالش مهاجران مواجهیم و همچنین در دورانی که چند جانبه گرای آمریکا کاهش می یابد و جامعه ارزشی اروپایی ضعیف می شود یک دولت قدرتمند آلمان برای موضع برتری اروپا در دنیا امری غیر قابل اجتناب است.

این روزنامه آلمانی همچنین عواقب هرج و مرج سیاسی در برلین برای کشورهای شرق اروپا را نامشخص دانسته و به نقل از یک دیپلمات مجارستانی نوشت: آلمان غیر قابل پیش بینی تر شده است.

همچنین خطر صعود راست گرایی افراطی و جنبش های پوپولیستی در اروپا که چند ماهی است در این اتحادیه تشدید شده است مجددا با این اوضاع آلمان نگرانی هایی را در قاره سبز ایجاد کرده است.

المار بروک، رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان اروپا به بروکسل درباره تشکیل جشنواره جنبش های دشمن با اروپا هشدار داده است.

وی ناکارآمدی دولت آلمان و یا دقیق تر توانایی محدود دولت آلمان و همچنین برگزاری انتخابات مجدد در این کشور را جشنواره ای واقعی برای احزاب دشمن با اروپا دانست.

بروک همچنین از کاهش نفوذ بروکسل در سایه این بحران سیاسی در برلین سخن گفته و تاکید کرد که در این اوضاع تمام اتحادیه اروپا اعتبار و اعتماد خود را از دست می دهد.

همچنین رئیس سوسیال دموکرات ها در پارلمان اروپا در این باره که همه پروژه های بزرگ اروپایی در سایه هرج و مرج سیاسی در برلین به تاخیر می افتد ابراز تاسف کرده است.

انتهای پیام/

R31356/P36447/S8,89/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی