Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به بالا بودن آمار راکبان موتورسیکلت کشته شده در حادثه های رانندگی جاده ای استان گفت: این قشر 30 درصد از قربانیان حوادث را تشکیل می دهند.

به گزارش ایرنا، یزدان عنبری روز سه شنبه در مراسم توزیع کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت سه روستای شهرستان مانه و سملقان که در روستای مهمانک برگزار شد با بیان اینکه علت مرگ بخش بسیار بزرگی از راکبان موتورسیکلت قربانی سانحه های رانندگی، ضربه به سر بوده است افزود: توزیع کلاه ایمنی یک اقدام قرهنگی است که راکبان موتورسیکلت به لزوم استفاده از کلاه ایمنی حساس شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: تلاش داریم تا افراد با کسب آشنایی از خطرات و تهدید های رانندگی با موتور سیکلت، از کلاه ایمنی استفاده کنند تا در حادثه های احتمالی میزان ضربه و آسیب وارد شده به فرد کمتر شود.
عنبری با اشاره به اینکه سالانه 16 هزار نفر در حادثه های رانندگی در جاده های سطح کشور جان خود را از دست می دهند گفت: در 10 سال گذشته بیش از300 هزار نفر، جان خود را در سانحه های ترافیکی در سطح کشور از دست داده اند این در حالی است که طی هشت سال دفاع مقدس شمار شهدای کشور 230 هزار نفر بوده است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان شمالی با اشاره به اینکه سه عامل انسانی، خودرو و جاده در وقوع حادثه های ترافیکی نقش دارند گفت: بر اساس نتیجه پژوهش ها، عامل انسانی در وقوع 70 تا 75 درصد از سانحه های ترافیکی نقش داشته است بنابراین باید تلاش کنیم تا با آموزش رانندگی درست و فرهنگ سازی رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، شمار کشته شدگان در جاده ها را کاهش دهیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حدود 30 درصد از قربانیان حوادثه های جاده ای در استان، راکبان موتورسیکلت هستند از بالا بودن این آمار ابراز نگرانی کرد و گفت: موتورسیکلت به دلایلی مورد استقبال روستاییان قرار گرفته و شاهد تردد روستاییان در سطح جاده با این وسیله نقلیه هستیم اما به علت خطراتی که دارد، تلاش داریم تا با توزیع کلاه ایمنی، میزان ضربه به افراد در حادثه های احتمالی کاهش یابد.
علی اصغر بدیعی مقدم اظهار کرد: علاوه بر آن رویکرد و تلاش ما این است که با توزیع کاورهای شبرنگ میان راکبان موتورسیکلت، از شمار حادثه ها در جاده های استان کاسته شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی با اشاره به روز جهانی یادبود قربانیان سوانح جاده ای گفت: به همین مناسبت، محور بجنورد- جنگل گلستان به عنوان محور بدون حادثه انتخاب شده است و توزیع کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت در روستاهای مهمانک در حاشیه این محور در دستور کار قرار گرفت.
بر اساس این گزارش 60 کلاه ایمنی میان راکبان موتورسیکلت ساکن در روستاهای مهمانک، ملاحسن و قره مصلی توزیع شد.
به مناسبت روز جهانی یادبود قربانیان حوادث جاده ای، محور بجنورد-جنگل گلستان به عنوان محور بدون حادثه در خراسان شمالی انتخاب شده است که برنامه هایی به همین مناسبت در روزهای 29 آبان ماه تا یکم آذر ماه اجرایی می شود و با بسیج عوامل مختلف تردد در مسیر مزبور کنترل و رصد می شود.
7185/ 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۷۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در جلسه بررسی چالش ها، برنامه‌ها ومسائل ومشکلات حوزه راهداری و حمل ونقل شهرستان ارومیه ضمن تبریک هفته ایمنی حمل ونقل افزود: بمناسبت این روز برنامه‌های متنوعی از جمله طرح ارتقای ایمنی موتور سواران و آموزش راکبین موتور سوار و توزیع کلاه ایمنی بین آنها و طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی با هدف افزایش حساسیت‌ها و حس مسئولیت برای حفظ ایمنی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی متولی ۲ امربسیار مهم، ایمنی جاده، راهداری و نگهداری راه‌های شریانی وغیر شریانی به عنوان یک دستگاه خدمات رسان و حمل و نقل جاده‌ای است، تصریح کرد: وجود ۵ پایانه مرزی رسمی و یک سایت مرزی ظرفیت و پتانسیل مهمی برای استان بوده و این اداره کل راهداری تمام ظرفیت خود را در جهت بهره مندی از ان بکار گرفته است. 

دست نشان با اشاره به اینکه در سال جدید تلاش خواهد شد در حوزه ایمنی راه‌ها به مرکز استان توجه و نگاه ویژه‌ای شود، خاطر نشان کرد: هزار میلیارد تومان از محل مصوبات سفر ریاست محترک جمهوری به آذربایجان غرب برای بهسازی و احداث ۳۵۰ کیلومتر راه روستایی استان در ظرف ۳سال تخصیص داده شده است که ۱۶۷میلیارد تومان سازمان برنامه و بودجه در هر سال، ۱۲۶میلیارد تومان نیز سهم وزارت راه و شهرسازی در هر سال و ۱۲۰میلیارد تومان نیزسالانه سهم اعتبارات استانی است.

وی با اشاره به اینکه از ۳۵۰کیلومتر مصوب سفر ریاست جمهوری برای آسفالت راه‌های روستایی استان تا دهه فجر سال گذشته ۲۷۴کیلومتر آسفالت ریزی و به بهره برداری رسیده که ۷۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: سهم ارومیه از این عملیات، آسفالت ریزی بطول ۴۵کیلومتر است که طبق آمار از ۱۴ پروژه مصوب برای آسفالت راه روستایی ارومیه تاکنون۱۲پروژه بطور کامل به اتمام رسیده است.

دست نشان اظهار کرد: در سفر ریاست جمهوری به آذربایجان غربی مصوب شد طی ۳سال ۵۵۰ کیلومتر راه شریانی و غیر شریانی روکش آسفالت انجام شود که تا دهه فجر سال گذشته ۳۹۹ کیلومتر روکش آسفالت با پیشرفت فیزیکی ۷۳ انجام شده و از این میزان سهم جاده‌های شهرستان ارومیه ۵۹کیلومتر است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۲۰پروژه آسفالت ریزی به مساحت ۷۳کیلومتر برای سال ۱۴۰۳تعیین شده است، یاد آور شد: در ۹کیلومتر از محور راژان شهرستان ارومیه در صورت تامین آسفالت بزودی عملیات عمرانی آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: عملیات نصب نیوجرسی در محور ارومیه به قوشچی به اتمام رسیده و به زودی از گردنه قوشچی به سمت سلماس نیز آغاز می‌شود همچنین عملیات نصب گاردریل در حوزه شهید کلانتری نیز شروع شده است.

دست نشان با اشاره به اینکه ۷۰۰ کیلومتر از محور‌های مواصلاتی حوزه شهرستان ارومیه در سال گذشته خط کشی شده است، ادامه داد: در پایانه مرزی سرو و مقابل ساختمان ایکس ری مسائل و مشکلاتی از جمله مشکل برق به وجود داشت و علی رغم اینکه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مسئولیتی درخصوص نداشت، اما مشکل برق این بخش نیز توسط این اداره کل برطرف شد.

دیگر خبرها

  • ۱۰ مصدو بر اثر برخورد ۲ سواری در جاده جنگل گلستان
  • حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس ۸ مصدوم داشت
  • دو حادثه رانندگی با ۱۵ مصدوم در اردبیل
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • سقوط اتوبوس به دره در شمال پاکستان ۲۰ کشته برجای گذاشت
  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • رفع و آشکارسازی ۹ نقطه حادثه خیز در محور‌های مواصلاتی شهرستان ارومیه
  • کاهش ۲۲ درصدی حوادث ساختمان در خراسان جنوبی
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی