Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسيج از گلپایگان؛ حمید رضا کریمیان رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان گلپایگان در خصوص حادثه زلزله در کرمانشاه و کمک های صورت گرفته در شهرستان در مصاحبه ای داشت: در اولین دقایق اعلام حادثه، توسط معاونت امداد و نجات استان اصفهان به جمعیت هلال احمر گلپایگان اعلام آماده باش شد.

کریمیان ابراز داشت: دو ساعت پس از حادثه اولین تیم اعزامی جمعیت هلال احمر به منطقه زلزله زده اعزام شد که برای سازماندهی نیروها ، نیروهای گلپایگان همراه با سایر نیروهای اعزامی استان اصفهان به شهرستان ثلاث باباجانی اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از آن براساس وظیفه ذاتی جمعیت هلال احمر که جمع آوری کمک های مردمی بود چادرهای جمع آوری کمک های مردمی در سطح شهرستان ایجاد و کمک ها جمع آوری گردید .

وی با بیان اینکه به لطف خداوند مردم گلپایگان در این روزها کمک های خوبی نمودند بیان داشت: تعداد ۶۰۰ بطری آب معدنی ، ۶۰ بسته بیسکویت ، ۸۰۰ دست لباس، ۳۰۰۰ قوطی کنسرو و ۱۰۰۰ تخته پتو از طریق کمک های مردمی به زلزله زدگان اهدا و توسط ماشین ها به منطقه حادثه دیده ارسال شد.

کریمیان افزود: غیر از کمک های مردمی در لحظات اولیه حادثه با توجه به نیاز مردم زلزله زده تعداد ۴۰۰ دستگاه چادر و ۴۶۶ دستگاه چراغ والر از انبارهای هلال احمر بارگیری و به مناطق زلزله دیده ارسال شد.

کریمیان خاطرنشان کرد: یکی از کمک های مردمی که به کرمانشاه ارسال شد کمکی بود که اتحادیه مرغداران انجام دادند و ۶ هزار کیلو گرم تخم مرغ به ارزش ریالی ۳۶۰ میلیون ریال بسته بندی و جمع آوری شد.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان اذعان داشت: روز گذشته جلسه هماهنگی با همکاری فرماندار شهرستان گلپایگان برگزار گردید که در آن جلسه نیاز های مردم کرمانشاه شناسایی شده و به اطلاع خیرین و اتحادیه های مختلف شهرستان رسانده شد.

وی با بیان اینکه ماحصل این جلسه تعهدی بود که خیرین انجام دادند تصریح کرد: خیرین تعهد کردند که ۵ عدد کانکس خریداری و به منطقه ارسال نمایند .

کریمیان افزود: خیرین متعهد شدند مبلغ ۱۱۰ میلیون ریال پرداخت نقدی جهت واریز به شماره حساب ۹۹۹۹۹ نزد بانک ملی ، ملت ، سپه پرداخت نمایند.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان با بیان اینکه به مردم توصیه می کنیم بیشتر کمک های نقدی داشته باشند اظهار داشت: کمک های نقدی به شماره حساب های تعریف شده از جمعیت هلال احمر واریز گردد و به سایر شماره حساب ها و شماره کارت های فرعی توجهی نداشته باشند.

کریمیان افزود ؛ کمک های نقدی باعث می شود نیازها شناسایی و خریداری شود و خریدهای متفرقه ای که فعلا نیاز نیست انجام نشود و هزینه ها در کانال مفید خودش صرف شود.

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان در خصوص کمک های غیر نقدی اذعان داشت: آن چیزی که از رسانه ها و مسئولین اعلام شده است لوازم بهداشتی، گرمایشی ، چراغ والر، هیتر ، پتو ، شال گردن، دستکش، پلیور،مواد غذایی فاسد نشدنی و دارای تاریخ مصرف،خشکبار، شیر خشک، چادر و لباس گرم است که توصیه می کنیم لباس ها سالم و نو باشند و از آوردن لباس مستعمل و دست دوم خودداری شود .

 

رئیس جمعیت هلال احمر گلپایگان گفت: آنچیزی که نیاز شده سرویس بهداشتی و حمام سیار و کانکس می باشد و اگر مردم می توانند بصورت مشترک خریداری و ارسال کنند .

وی خاطر نشان کرد : با توجه به پیش بینی هوا شناسی و احتمال بارندگی یکی از نیازهای ضروری وجود کانکس هایی است که بتوان زلزله زدگان را در آن اسکان داد .

وی افزود: خرید کانکس از هزینه هایی است که هم ماندگاری بیشتری دارد و هم اینکه تا زمانی که خانه هایی که کامل تخریب شده بازسازی شوند می تواند دائم استفاده شود.

کریمیان در خاتمه اذعان داشت: کمک های نقدی که این لحظه در صندوق های جمع آوری مردمی شمارش شده حدود ۵۰ میلیون ریال است و آمار دقیق را باید از بانکها استعلام گرفت./بیان

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۹۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، رییس جمعیت هلال احمر دزپارت گفت:. با توجه به گرفتار شدن برخی از عشایر و درخواست‌های کمک به علت کوهستانی بودن عملیات امدادرسانی با سختی انجام می‌شود

رضایی افزود: یکی از تیم‌های امدادی که برای کمک به برخی از عشایر اعزام شده بود با مشکل مواجه شدند.

رییس جمعیت هلال احمر دزپارت بیان کرد:تاکنون ۲۵ نفر از گردشگران و عشایر در ارتفاعات قلعه سرد و آب سوراخ نجات پیدا کردند.

دیگر خبرها

  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل کرمانشاه
  • امداد رسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل در کرمانشاه
  • امدادرسانی هلال‌ احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به ۲۵۶ نفر گرفتار در سیل
  • امدادرسانی هلال احمر در خراسان‌جنوبی به سیل‌زدگان
  • امدادرسانی هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد به ۲۴۰ سیل زده
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۸ شهر استان کرمانشاه
  • گرفتار شدن برخی عشایر دزپارت به علت بارش شدید باران
  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود