Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@09:07:45 GMT

شهر عالمان نباید فاقد کتابخانه مرکزی مستقل باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۴۰۲۲۴

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از گیلان، هادی نوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان امروز در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن با اشاره به جایگاه برجسته شهرستان فومن در استان گیلان و کشور گفت: فومن شهر عالمانی چون آیت الله بهجت(ره) و مفاخر بزرگی چون زنده یاد شیون فومنی و زنده یاد گل آقاست و نیازمند توجه بیش از پیش مسئولین استانی و شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با بیان اینکه با شرایط ویژه شهرستان فومن انتظارات در خصوص شاخص فرهنگی بالاست ، افزود: شهرستان فومن جز ۵ شهرستان فاقد ساختمان کتابخانه مرکزی استان گیلان است و مردم و دوستداران کتاب در انتظار ایجاد کتابخانه مستقل در مکانی مناسب هستند، شهر عالمان نباید فاقد کتابخانه مرکزی مستقل باشد و انتظار از فومن این است که در شاخص های فرهنگی زبانزد باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گیلان با بیان اینکه دولت بنایی برای طرح و پروژه جدید در تمامی حوزه ها ندارد مگر پروژه خاصی باشد، گفت: به همین جهت نیازمند همدلی و همفکری هستیم تا این کتابخانه در فومن احداث شود.

ملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است

در ادامه حسین اسماعیل‌پور، فرماندار فومن با بیان اینکه همایش کتابخوانی در بین مسئولین شهرستان برگزار می گردد، اظهار کرد: برنامه ریزی لازم برای برگزاری هرچه باشکوهتر این برنامه فرهنگی در هفته پژوهش صورت گیرد.

وی با تاکید بر تبلیغات محیطی مناسب با موضوع پژوهش و کتاب افزود: جلسه بعدی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فومن با هدف برنامه ریزی جهت برگزاری اسن همایش استانی در کتابخانه عمومی شهر ماسوله برگزار شود.

فرماندار فومن با بیان اینکه باید اهمیت کتاب و کتابخوانی را خوب درک کنیم، گفت: ملتی که کتاب بخواند، خوشبخت است. اسماعیل‌پور با تاکید بر اینکه بحث های کتاب و کتاب خوانی باید از حوزه اداری خارج شود از مسئولین فرهنگی شهرستان فومن خواست با نقش افرینی نویسندگان و اهالی ادب فومن مراسم تجلیل از نویسندگان کتاب برگزار شود.

اگر می‌خواهیم جامعه مطلوبی داشته باشیم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم

در ادامه حجت‌الاسلام محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن با بیان اینکه جلسه انجمن کتابخانه‌ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، خاطرنشان کرد: باید شرایطی فراهم شود تا در هر خانه یک کتابخانه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم جامعه مطلوبی داشته باشیم باید به کتابخوانی اهمیت دهیم، اظهار کرد: سطح مطالعه کتاب در شهرستان کاهش پیدا کرده است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

معصومه تقدس نژاد؛ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فومن نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در مجموعه کتابخانه های عمومی این شهرستان بر ضرورت حمایت شهرداران این شهرستان خصوصا شهرداری فومن از کتابخانه تاکید کرد.

گفتنی است در پایان این نشست حجه الاسلام محمد حسن صفوی، امام جمعه فومن آخرین اثر خود با عنوان "سفینه النجاه: را به مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اهدا کرد.

 

 

 

 

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • همه ادارات شهرستان دشتی باید کتابخانه داشته باشند
  • رشد ۱۵۳ درصدی امانت کتاب در آذربایجان شرقی
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن