Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان تهران بر ضرورت ایجاد مراکز توسعه صادرات محصولات کشاورزی و باغی در استان تأکید کرد و از توسعه پایانه صادراتی گل و گیاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما علی اشرف منصوری امروز در همایش بین‌المللی محصولات گلخانه‌ای تولید و اشتغال پایدار که در بوستان گفت‌وگو برگزار شد، گفت:‌ پایانه صادراتی گل و گیاه که کار احداث آن از 13 سال پیش شروع شده بود، کار خود را به طور محدود آغاز کرده است که امیدواریم در آینده نزدیک به اوج برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران همچنین با نارضایتی از روند احداث پایانه صادراتی دیگر در شهرستان پیشوا گفت : سرعت پیشرفت این پروژه مناسب نیست که در صورت ادامه این روند از سرمایه‌گذاران دیگری دعوت می‌ کنیم.
وی حذف عوارض سازه‌های گلخانه‌ای را یکی دیگر از حمایت‌ها برای توسعه گلخانه‌ها دانست و گفت: این موضوع در حال اجرایی شدن است.
منصوری همچنین از کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ایجاد گلخانه‌ها خبر داد و اظهار امیدواری کرد از هفته‌های آینده شاهد کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی برای ساخت گلخانه‌ها باشیم.
وی در ادامه به تهدیدهای کشاورزی در استان تهران اشاره کرد و گفت :‌ خشکسالی ، سرمازدگی و انگیزه برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در این استان تهدید است و اقتصادی کردن تولید و توسعه گلخانه‌ها باید به طور جدی در دستورکار قرار گیرد، تا انگیزه‌های لازم برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی از بین برود.
وی کمبود آب را هم مشکل جدی خواند و افزود : از آب کشاورزی برای مصرف آب شرب شهری در تهران استفاده می‌شود که این امر برای کشاورزان استان محدودیت‌های زیادی را ایجاد کرده است و میزان آب‌های نامتعارف در استان تهران بالاست ، روند ایجاد تصفیه‌خانه‌ها که باید تاکنون انجام می‌شد، به کندی پیش می‌رود.
منصوری بالا بودن هزینه‌های تولید محصولات کشاورزی را هم
مانع صادرات رقابت پذیر دانست و افزود: محصولاتی که در فضای گلخانه تولید نمی‌شود، هم قابلیت صادراتی زیادی ندارد و برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی باید به سمت توسعه گلخانه‌ها و محصولات بازارپسند برویم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران بابیان اینکه تولید محصولات کشاورزی در گلخانه‌ها 35 درصد هزینه‌ تولید را کاهش می دهد ، گفت : در فضای گلخانه‌ای سالانه می‌توانیم چند نوع کشت داشته باشیم و میزان تولید خود را با نیاز بازار و مصرف مردم هماهنگ کنیم و عرضه تدریجی محصولات سبب می‌شود،
نوسان قیمت در بازار هم ایجاد نشود.
وی همچنین به نقش استان تهران در تولید بیش از نیمی از گل شاخه‌بریده در کشور اشاره کرد و گفت: سالانه 850 میلیون گل شاخه‌بریده در استان تهران تولید می‌شود که این رقم 57 درصد از کل تولیدات کشور را شامل می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۴۹۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه ای بخش کشاورزی و در راستای ارتقای تولید، احداث و توسعه گلخانه های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.

سعید نارویی در گفت وگو با ایسنا، افزود: از سال ۱۴۰۲ تا به امروز بالغ بر ۵ هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سطح استان مورد بررسی قرار گرفت که منجر به صدور ۳ هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس گلخانه خانگی درسطح ۹۸ هکتار شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از این تعداد ۱۹۷۵ گلخانه‌ خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.

وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه، بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.

وی خاطرنشان کرد: گلخانه های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع احداث می شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • مشارکت دانشگاه آزاد در ایجاد پایانه صادراتی مهران
  • رزهای تولیدی خراسان جنوبی ۳۷.۵ میلیارد تومان ارزآوری داشت
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان