Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: استاندار تهران گفت: مجلس شورای اسلامی با اذن مقام معظم رهبری مصوب کرد که یک و نیم میلیارد دلار برای طرح اشتغال روستایی اختصاص یابد و اگر به خوبی اجرا شود می تواند در روستاها منشا اثر باشد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، محمدرضا مقیمی، استاندار تهران امروز در نشست تخصصی تبیین و نحوه اشتغال فراگیر (منطقه 2 کشور) گفت: یکی از مشکلات استان تهران این است که همه تصور می کنند این استان یک استان برخوردار است در حالی که در بسیاری از زمینه ها کمبودها و مشکلات فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه یکی از وظایف مهم هر دولتی ایجاد شرایط و زمینه برای اشتغال مردم است. تصریح کرد: دولت نمی تواند این طور مطرح کند که من به اشتغال مردم کاری ندارم. شاید یکی از مهمترین وظایف دولت ،ایجاد اشتغال آبرومندانه برای مردم باشد لذا وقتی می گوییم یکی از مهمترین وظایف دولت فراهم کردن زمینه اشتغال برای جامعه است یعنی ما مدیران که کارگزاران دولت هستیم ،تمام توان خود را برای ایجاد اشتغال آبرومندانه برای جامعه به کار گیریم.

 

استاندار تهران در ادامه تصریح کرد: وقتی وظیفه فراهم کردن این شرایط بر عهده ما گذاشته شده است باید تمام توان خود را برای اجرای این وظیفه به کار بگیریم در این صورت است که می توانیم بگوییم ما به وظیفه خود عمل کرده ایم.

 

مقیمی با اشاره به میزان بالای بیکاری در جامعه اظهار کرد: معنای وجود آمار بیکاری در جامعه ما این است که ما در انجام وظیفه خود موفق نبودیم یا خوب به وظیفه خود عمل نکردیم. وقتی به این موضوع توجه داشته باشیم خود این امر زمینه ای برای برداشتن گام های بعدی برای حل معضل بیکاری در جامعه  می شود ولی وقتی همه چیز را خوب ببینیم و بگوییم نیازی وجود ندارد آن زمان است که مشکلات جامعه بیش از گذشته می شود.

 

وی با اشاره به میزان بالای بیکاری در میان دانشجویان و فارغ التحصیلان خاطرنشان کرد: بیکاری این قشر یکی از معضلات جامعه ما محسوب می شود البته ما در بخش های دیگری مانند اشتغال روستایی و مشاغل معمولی با مشکلات زیادی روبرو هستیم که بایستی تلاش کنیم تا شرایط را برای از بین بردن این مسایل در جامعه فراهم کنیم.

 

مقیمی با بیان اینکه حفظ اشتغال موجود یکی از راهکارهای مقابله با مشکلات بیکاری در جامعه است، افزود: افراد جامعه ما یا در بخش کشاورزی یا صنعت مشغول به فعالیت هستند و یا در بخش خدمات و گردشگری که همه این بخش ها به نوبه خود دارای مشکلات زیادی هستند.

 

استاندار تهران با بیان اینکه بخش دولتی از ثبات بیشتری برخوردار است، تصریح کرد: کارمند دولت از امنیت شغلی بیشتری برخوردار است و این امر هم به دلیل تدابیری است که دولت برای بخش دولتی اندیشیده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین اولین وظیفه ما در بحث اشتغال حفظ اشتغال های موجود است که برای حفظ آن هم بایستی سرمایه گذاری های لازم صورت پذیرد مثلا بحث تکنولوژی و رسیدن به تولیداتی که در بازار خریدار داشته باشد از جمله مواردی است که باید صورت بگیرد که در این زمینه نیاز به سرمایه گذاری لازم است که دولت باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهد.

 

مقیمی با بیان اینکه بنابراین مهمترین وظیفه دولت حفظ اشتغال موجود و تداوم سرمایه گذاری در واحدهای تولیدی است، بیان کرد: درصد بالایی از اشتغال جامعه مربوط به واحدهای تولیدی فعال هستند لذا نبایستی از واحدهای تولیدی موجود به ویژه واحدهای تولیدی قدیمی غافل شویم زیرا واحدهای تولیدی قدیمی مشکلات زیادی دارند که در صورت حل نشدن این مشکلات تعطیل می شوند به دلیل اینکه امروزه کارخانه هایی در مقیاس کوچک تشکیل شده در حالی که سرمایه گذاری در واحدهای قدیمی بسیار بالا و کیفیت پایین است و آنها نمی توانند محصولات خود را در بازارها به فروش برسانند.لذا بایستی تدابیری برای اصلاح ساختار تولیدی واحدهای قدیمی بیندیشیم.

 

مقیمی بر لزوم همکاری همه جانبه و به راه انداختن کارهای کارآفرینان تاکید کرد و افزود: ما باید همه تلاش خود را بکنیم که هیچ سرمایه داری برای انجام کارهای خود معطل نماند یعنی به همان اندازه ای که به سرمایه گذاری های جدیدی فکر می کنیم به همان اندازه هم حفظ سرمایه گذاری های قدیمی را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی با اشاره به سرمایه گذاری های جدید اظهار کرد: زمانی مشکل اقتصاد جامعه ما حل می شود که ما به سرمایه گذاری بها دهیم و شرایط لازم را برای استفاده کارآفرینان از سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم.

 

استاندار تهران با اشاره به رشد منفی اقتصاد جامعه در سال های گذشته اظهار کرد: اگر بخواهیم رشد منفی اقتصاد کشورمان را حل کنیم بایستی رشد اقتصادی را به گونه ای در کشور افزایش دهیم که هم تعهد سال های گذشته (رشد 8 درصد) را داشته باشیم و هم کمبودهای گذشته را جبران کنیم در واقع اگر ما می خواهیم به اهداف چشم انداز 1404 برسیم بایستی جبران گذشته را هم داشته باشیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود همه اذهان به سمت سرمایه گذاری های کلان و بزرگ می روند در حالی که اینگونه نیست، وقتی صحبت از سرمایه گذاری می شود باید سرمایه گذاری های خرد و کلان را در کنار هم ببینیم.

 

وی اظهار کرد: همچنین صنایع نیز بایستی با توجه به ویژگی هایی که شهرستان ها دارند، توسعه یابد و هم به سرمایه گذاری های خرد و هم سرمایه گذاری های کلان توجه شود. برخی از مدیران به سرمایه گذاری های کلان توجه دارند که این نیز خوب است ولی برخی نیز به سرمایه گذاری های خرد توجه می کنند که هر دوی آنها لازم و ملزوم یکدیگرند یعنی بایستی به صورت متوازن به مناطق روستایی، عشایری و شهری نگاه کنیم و در یک طرح جامع فراگیر به همه اینها توجه داشته باشیم.

 

وی بر لزوم حمایت از کارآفرینان در سرمایه گذاری ها تاکید کرد و افزود: شما باید کارآفرینانی را که برای سرمایه گذاری به شما مراجعت می کنند نهایت همکاری و مساعدت را داشته باشید این در حالی است که بسیاری از کارآفرینان از دست شما ناراضی هستند، شما باید برای هر سرمایه گذار یک برنامه زمان بندی قرار دهید تا وقفه ای در کار آنها ایجاد نشود. در صورتی که کارآفرینان مطمئن شوند شما کار آنها را در اسرع وقت انجام می دهید آنها سرمایه گذاری خود را دو برابر می کنند چون وقتی کار کارآفرینان را به موقع انجام نمی دهید، هزینه های قبل از بهره برداری آنها افزایش می یابد و نمی توانند در بازار جهانی رقابت کنند و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی آنها نیز می شود.

 

وی گفت:مجلس شورای اسلامی با اذن مقام معظم رهبری مصوب کرد که یک و نیم میلیارد دلار برای طرح اشتغال روستایی اختصاص یابد و اگر به خوبی اجرا شود می تواند در روستاها منشا اثر باشد.
 

وی گفت: برای اینکه ما بتوانیم رشد اقتصادی خود را به 8 درصد برسانیم باید سرمایه گذاری کنیم و سرمایه دار هم باید در قبال آن به ما اعتماد کند.

پایان پیام/35

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد

بتول دانش شهرکی اظهار کرد: در این نمایشگاه و در پاویون سیستان و بلوچستان زنجیره‌های ارزش در حوزه‌ شیلات، آبزیان، خرما و سایر ظرفیت‌های استان در زمینه‌های سرمایه گذاری در معرض دید قرار گرفته و این ظرفیت‌ها به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی خواهد شد.

وی ضمن اشاره به ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان در صنایع شیلاتی افزود: ۸۰ درصد تور ماهیگیری و ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در این استان تولید می‌شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری سیستان و بلوچستان بیان کرد: وجود بیش از ۳۱۰ کیلومتر نوار ساحلی و ظرفیت‌های فراوان بالقوه مناطق ساحلی چابهار، کنارک، زرآباد و دشتیاری، این استان را به مرکز تولید و اشتغال تبدیل و زمینه‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف را فراهم کرده است.
وی تاکید کرد: ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیلاتی محرک توسعه اقتصادی سواحل بکر مَکُران است که می‌توان با سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه علاوه بر ایجاد اشتغال و نقش‌آفرینی گسترده در صادرات آبزیان و ارزآوری، زمینه توسعه هرچه سریع‌تر این سواحل را فراهم کرد.

 نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران آماده بازدید، بازدیدکنندگان است و سرمایه گذاران و علاقمندان می‌توانند برای بازدید از غرفه سیستان وبلوچستان به سالن شماره چهار غرفه شماره ۹ مراجعه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • کانادا ۲ میلیون دلار به تولید پهپاد در اوکراین اختصاص می‌دهد