Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – دبیر اجرایی همایش شعر آیینی ۷۲ خط اشک از تشکیل دبیرخانه دایمی شعر آیینی دانشگاه‌های سراسر کشور در نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌ پیام نور اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا نصری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به طور معمول داوران جشنواره های شعر مختلف از خارج استان اصفهان انتخاب می شوند و این در حالی است که شعرای پیشکسوت و مطرح کشوری در استان داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه رویکرد ویژه ما استفاده از داوران داخل استانی است که مورد وثوق تمام کشور نیز هستند، افزود: الهام عمومی از شعرای مطرح اصفهان غربال‌گری مرحله نخست آثار را برعهده داشت و در بخش دوم نیز مهدی نظارتی زاده، محمدحسین ملکیان و مهدی رحیمی آثار را داوری می‌کنند.

دبیر اجرایی همایش ملی شعر آیینی ۷۲ خط اشک با تاکید بر اینکه دبیرخانه همایش با انجمن های علمی و ادبی دانشگاه های سراسر کشور مرتبط شده است، بیان داشت: اغلب جشنواره های شعر به نخبگان این حوزه می‌پردازند و شعرایی که می خواهند به تازگی شعر را به عنوان حرفه آغاز کنند، زمینه مناسبی برای ارتقای استعداد خود ندارند.

وی با تاکید بر تشکیل دبیرخانه دائمی شعر آیینی دانشگاه های سراسر کشور در نهاد نمایندگی پیام نور اصفهان گفت: پس از برقراری دبیرخانه در اصفهان پیگیر ایجاد بستر مناسب برای شناسایی، پرورش افراد مستعد و تازه کار در حوزه شهر و توجه دیگر شعرا به حوزه شعر آیینی خواهیم بود.

نصری با بیان اینکه امسال ۵۰ درصد آثار شعر ارسالی به دبیرخانه شعر آیینی ۷۲ خط اشک در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا و اعضای هیئت علمی رشته های مختلف بودند، گفت: دوره های آموزشی مختلف برای ۷۲ نفر افراد منتخب و برگزیده این همایش برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نهاد رهبری در استان اصفهان، نهاد نمایندگی در دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه اصفهان و بنیاد ملی نخبگان در برگزاری هفتمین همایش ملی شعر آیینی ۷۲ خط اشک مشارکت و همکاری داشتند، گفت: اختتامیه این همایش با معرفی و تقدیر از برگزیدگان و برنامه های مختلف شعرخوانی توسط شعرای پیشکسوت و جوان پنجم آذرماه در سالن پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اصفهان برگزار می شود.

 گفتنی است، اطلاعات کامل در ارتباط با همایش ملی شعر آیینی ۷۲ خط اشک در سایت این همایش به نشانی www.۷۲khatashk.ir درج شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۱۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، جواد کریمی ثابت با اشاره به برگزاری سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ در اصفهان اظهار کرد: این کنفرانس در روزهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه در اصفهان برگزار می ود.

وی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مقاله برای کنفرانس ارسال شده و ۵۰ دانشگاه در فرآیند داوری مشارکت داشتند، همچنین ۱۶ میزگرد فنی و بنرهای تخصصی برای پوشش تمام ابعاد فناوری‌های هسته‌ای تدارک دیده شد.

رئیس انجمن هسته‌ای ایران با بیان اینکه ۱۰۰ سخنران از مقالات برای سخنرانی‌های علمی انتخاب شد، تصریح کرد: در میزگردهای تخصصی ۸۰ سخنران علمی داریم و دانشمندان از کشورهای ۵ قاره و بیش از ۵۰ نفر فعال در مجموعه هسته‌ای میهمان داریم.

وی هدف از برگزاری این کنفرانس را آشنایی صنعت با آخرین پژوهش‌ها اعلام کرد و گفت: دانشجویان موضوعات اولویت کشور را در دستورکار قرار دهند، از صنعت هسته‌ای و دانشگاه‌های کشور و دانشجویان حوزه هسته‌ای برای همه حوزه‌ها حضور دارند.

کریمی ثابت با بیان اینکه در این کنفرانس تحقیقات پژوهشگران در ۴ بخش محتوایی ۱۳ گانه ارائه می‌شود که سخنرانان خارجی نیز حضور مؤثر دارند، گفت: همچنین میزگردهای تخصصی با بیش از ۸۰ سخنران از دانشگاه و صنعت و با حضور پژوهشگران خارجی صورت می‌گیرد و یکی از پنل‌های تخصصی به همین موضوع اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه برگزاری اولین کنفرانس با هدایت‌های ریاست سازمان و همکاری مدیر کل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی انجام شد، ابراز کرد: نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنعت هسته‌ای برای دانشجویان و پژوهشگران انجام شد و یکی دیگر از محورهای ارائه محتوا، پوسترها هستند که به مدت ۳ روز، در ۴ سالن در بازه زمانی صبح و عصر تدارک دیده شده و نشان از استقبال بالا و بلوغ صنعت هسته‌ای کشور است، موضوعاتی که در این همایش مطرح می‌شود از معضلات تمامی کشورهای دنیاست.

به گزارش مهر، این کنفرانس با محوریت کاربرد پرتوها، راکتورهای هسته‌ای، فیزیک هسته‌ای و شتاب‌دهنده‌های ذرات، اندازه‌گیری تشعشعات، انرژی همجوشی و پلاسما، چرخه سوخت هسته‌ای ایزوتوپ‌های پایدار و رادیو اکتیو، ایمنی و امنیت هسته‌ای، کشاورزی هسته‌ای، فناوری کوانتمی، آموزش هسته‌ای، حکمرانی هسته‌ای و تغییر اقلیم و نقش انرژی هسته‌ای برگزار می‌شود.

کد خبر 6097097

دیگر خبرها

  • دائمی شدن دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت
  • جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • کمیته اجرایی همایش ملی بهره‌وری تشکیل شد
  • برگزاری سی‌امین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • تشکیل حیرت‌انگیز یک دریاچه در کویر اصفهان + فیلم
  • هدف اعتراضات دانشجویان در جهان تمرکز بر جنایات اسرائیل در غزه است
  • افزایش آمار جمعیت بدمسکن در کشور
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور