Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستانبا تاکید بر حفظ و صیانت از وقف، از وجود ۲ هزار موقوفه در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حجت الاسلام مصطفی نوروزی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان امروز (1 آذر) در همایش یاوران وقف که در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی کردستان در سنندج برگزار شد، گفت: در کردستان حدود  2 هزار موقوفه و 18 هزار رقبه وجود دارد که باید در راستای حفظ و نگهداری آنها با تمام توان نهایت تلاش را انجام دهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه وقف های کردستان در سالهای گذشته بیشتر از  90 درصد با نیات مسجد و کمتر با نیازمندی های استان بوده است، افزود: از این تعداد موقوفه در استان 790 موقوفه منفعتی و بقیه نیز انتفاعی هستند.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: از سال 95 تا کنون حدود 80 وقف جدید در استان به ثبت رسیده که از این تعداد 30 وقف در سال 96 نیات متفاوت و متناسب با نیازهای روز جامعه در استان ثبت شده است.

 

حجت الاسلام نوروزی تصریح کرد: امیدواریم تا پایان سال بتوانیم وقف های جدیدی در راستای نیازهای مورد نیاز از جمله کمک به دانش آموزان و دانشجویان بی بضاعت و بیماران صعب العلاج و غیره در جامعه جذب کنیم.

 

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد وقف، افزود: همه ما باید در راستای سخنان مقام معظم رهبری که در مورد موقوفات فرمودند که عبارت از حفظ موقوفات جدید، ایجاد وقف های جدید و توسعه موقوفات جدید نهایت تلاش را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام نوروزی در ادامه با اشاره به کمک های اوقاف به مردم زلزله زده کرمانشاه افزود: این کمک‌ها حدود 40میلیون تومان بوده که از محل موقوفات استان تامین و در قالب اقلام مختلف برای زلزله‌زدگان ارسال شده است.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها می توانند تاثیرگزارترین و پرقدرت‌ترین ابزار برای ترویج و نهادینه کردن وقف در جامعه باشند زیرا رسانه‌ها بهترین ابزار برای جریان‌سازی‌ در حوزه‌های مختلف هستند.

 

گفتنی است،در ادامه این مراسم از شهین امجدی خبرنگار و سارا نوری عکاس خبرگزاری شبستان بادادن لوح تقدیر و هدایای تجلیل شد.

پایان پیام/181

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه

صفایی مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه گفت : بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده با آغاز برداشت گندم از مناطق گرمسیری خرید تضمینی این محصول از طریق مراکز خرید وابسته به تعاون روستایی آغاز شد و تاکنون ۷۲ تن گندم از کشاورزان شهرستان قصرشیرین خریداری شده است.

صفایی افزود: هر ساله شبکه تعاونی‌های روستایی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات خود نسبت به خرید تضمینی گندم بصورت مباشرتی اقدام می‌کند.

مدیر تعاون روستایی استان گفت: همزمان با خرید گندم، ۵۳ تن کلزا نیز از کشاورزان خریداری شده است.

صفایی اظهار داشت: همه مراکز خرید نسبت به تجهیز، اخذ استاندارد باسکول‌ها و تعمیرات مورد نیاز اقدام کرده اند و در دورترین نقاط استان نیز تجهیز و آماده سازی شده اند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • معافیت ویژه مازندران در پذیره اجاره موقوفات
  • لزوم مبارزه با بیماری زنگ زرد را در مزارع گندم و جو
  • ثبت ۷۸ موقوفه در کردستان
  • آغاز خرید گندم و کلزا در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه
  • پرداخت ۱۴۵ میلیارد وام اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی