Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: در کشورهای توسعه یافته مدیریت بحران جای خود را به مدیریت پیشگیری داده و به جای اینکه مسئولان بعد از بحران وارد عمل شوند، قبل از ایجاد بحران با پیشگیری از بحران‌ها به مقابله و مدیریت آن می‌پردازند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از شبسترنیوز، همایش کارآفرینان دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی  به مناسبت گرامیداشت هفته جهانی با حضور جمعی از مسئولین و روسای مراکز آموزشی استان و مدرسان و دانشجویان کارآفرین در سالن اجتماعات شهید نومی گلزار آذربایجان شرقی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیچی، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی در این همایش با تبریک فرارسیدن ماه ربیع الاول، حادثه جان‌سوز زلزله کرمانشاه را تسلیت گفته و به بازماندگان این حادثه طلب صبر کرد.
وی با تاکید بر اهمیت پژوهش در دین اسلام اظهار کرد: اهمیت پژوهش، تفکر و تعقل آن قدر بالاست که در آموزه‌های دینی و قرآن مبین بارها و به کرات به آن اشاره شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره رسالت دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاه کارآفرین افزود: نقش دانشگاه در سالی که از سوی مقام معظم رهبری مزین به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است، باید سازنده باشد.

وی ادامه داد: مراکز آموزشی نباید تنها به برگزاری استارت آپ ها بسنده کنند؛ چرا که گاهی مشاهده می‌شود استارت آپ ها چندان مولد نبوده و در حد یک کارگاه نمایش ایده‌ها برگزار می‌شود.

قالیچی ابراز داشت: در کشورهای توسعه یافته مدیریت بحران جای خود را به مدیریت پیشگیری داده و بجای اینکه مسئولان بعد از بحران وارد عمل شوند، قبل از ایجاد بحران با پیشگیری از بحران‌ها به مقابله و مدیریت آن می‌پردازند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی اضافه کرد: انتظار می‌رود دانشگاه جامع علمی کاربردی و سایر مراکز آموزشی با همکاری ارگان‌های دیگر در تحقق امر مدیریت پیشگیری کمک‌های شایانی انجام دهند.

نوروزی، رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تبریز نیز با اشاره به راه اندازی دفاتر کارآفرینی و نوآوری در مرکز گفت: مرکز جهاد دانشگاهی تبریز با توجه به نقش اساسی دانشگاه با صنعت و کارآفرینی، اقدام به برگزاری استارت آپ ها، بازدیدهای کارآفرینی از شرکت‌ها و کارخانجات کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز جهاد دانشگاهی تبریز در دفتر نوآوری از ایده‌های دانشجویان استقبال نموده و با در اختیار گذاشتن مکان و امکانات اولیه، از آنها حمایت می‌کند.

عبد حافظ، رئیس  اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان تبریز نیز  با اشاره به وظایف ذاتی و اساسی اداره کار و تعاون اظهار داشت: یکی از وظایف این اداره توجه به مسائل کار آفرینی و گسترش فعالیت‌های کارآفرینی می‌باشد.

وی افزود: در همین راستا، این اداره کل با فعال کردن طرح تکاپو ضمن حمایت از کسب و کارهای روستایی و شبکه‌های کسب و کار با در نظر گرفتن تسهیلات بانکی به حمایت از مشاغل خانگی می‌پردازد.

در پایان این همایش که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی برگزار شد از کارآفرینان برتر مراکز آموزشی قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۲۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم

به گزارش خبرگزاری مهر؛ محمد حسن نامی، در آئین کلنگ زنی مکان نصب نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری جزیره قشم، اظهار کرد: بنا به دستور آیت الله رئیسی، ریاست محترم جمهوری، سازمان مدیریت بحران در مسیر هوشمندسازی دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از ابزارهای هوشمندسازی برای آمادگی در مقابل حوادث و بحران‌ها، ایجاد ایستگاه‌های مدرن لرزه نگاری در نقاط مختلف کشور است که امروز شاهد کلنگ زنی نخستین ایستگاه در این زمینه در جزیره قشم بودیم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: در حال ۱۲۲۲ لایه مکان محور در نقاط مختلف کشور توسط سازمان نقشه برداری کشوری تهیه شده است که پایه اصلی نقشه‌ها به صورت دیجیتالی هستند و روی این لایه‌ها ۱۳۰ لایه هوشمند در ابعاد مختلف هواشناسی، پایش ماهواره‌ای سرزمین و… را پوشش می‌دهد.

نامی در پایان خاطرنشان کرد: با هوشمندسازی فرآیندها و زیرساخت‌های مدیریت بحران به دنبال این هستیم که کمترین تلفات انسانی و حادثه دیده را در اثر وقوع حوادث طبیعی و در زمان بحران‌ها داشته باشیم.

آئین کلنگ زنی محل نصب نخستین ایستگاه لرزه نگاری قشم که در محوطه بیمارستان جی جیان قشم با حضور عادل پیغامی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، بهزاد پورمحمد، معاون اجرایی مرکز لرزه نگاری کشور، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان هرمزگان، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام جمعه شهرستان قشم، محمد محمد حسینی فرماندار شهرستان قشم برگزار شد.

کد خبر 6095908

دیگر خبرها

  • تهران و قم میزبان همایش دین‌، فرهنگ و رسانه‌های نوین شدند
  • آماده‌باش مدیریت بحران برای بارش باران در ۱۸ استان
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • هشدار نارنجی؛ آماده‌باش مدیریت بحران برای ۱۸ استان
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • مجوز اجرای ۲۴دوره کوتاه مدت اشتغال‌محور صادر شد
  • ایجاد مهارت و کمک به شعار سال هدف اصلی دانشگاه علمی و کاربردی
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • راه اندازی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • لزوم کاربردی کردن محصولات پژوهشی برای تبدیل علم به ثروت