Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر اشنایدر قائم مقام دانشگاه استراسبورگ در مراسم افتتاح دومین کنفرانس سه جانبه دانشگاه های اصفهان، استراسبورگ فرانسه و فرایبورگ آلمان در خصوص موضوع "نوآوری و خلاقیت در علوم و فرهنگ: نقش ارتباط درون فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران" ایراد سخن و ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان در کنفرانس به ویژه شرکت کنندگان از دانشگاه اصفهان بر همکاری دانشگاه اصفهان و دانشگاه استراسبورگ به خصوص در زمینه نوآوری های علمی تأکید نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سپس آقای دکتر طالبی رئیس دانشگاه اصفهان نیز سخنان خود را با تشکر و قدردانی از مسئولان دانشگاه استراسبورگ و بویژه مؤسسه مطالعات بین رشته ای علوم انسانی و علوم پایه (میشا) در برگزاری کنفرانس شروع و با اشاره به همکاری های سه دانشگاه در برگزاری این همایش اظهار داشت:توسعه و گسترش علم و دانش محدود به مرزهای سیاسی و جغرافیایی نیست. وی با بیان وجود ظرفیت های علمی در دانشگاه ها گفت در سایه ی این همکاری ها دستاوردهای علمی بیشتر ی برای دانشگاه ها قابل دستیابی است که در آینده ی روابط علمی هر سه کشور نیز نقش خواهد داشت. ایشان با یادآوری وظیفه دانشگاه ها در کشف و پرورش استعدادها آن را در راستای کمک به آینده بهتر و زندگی راحت تر نسل آینده دانست. همچنین ایشان با توجه به اهمیت توجه علوم انسانی و علوم پایه لزوم پرداختن به بحت نوآوری و خلاقیت را در این رشته ها ضروری خواند که تاکید این کنفرانس نیز بر همین موضوع بوده است. وی در ادامه بیان کرد لازم است در همه فعالیت های علمی اخلاق حرفه ای نیز مبنای کار نلقی شده و مد نظر قرار گیرد.

در ادامه دکتر طیبی مدیر روابط بین الملل دانشگاه اصفهان نیز ضمن تشکر از مسئولان دانشگاه استراسبورگ خلاصه ای از فعالیت های انجام شده و همکاری های سه دانشگاه را مطرح نمود. وی اشاره کرد بعد از جلسات متعدد در دانشگاه اصفهان طی اولین دوره کنفرانس سه جانبه دانشگاه اصفهان، دانشگاه استراسبورگ و دانشگاه فرایبورگ مقرر شد دور دوم کنفرانس در استراسبورگ برگزار شود. بدین صورت فراخوان کنفرانس دوم با عنوان " کنفرانس نوآوری و خلاقیت در علوم و فرهنگ: نقش ارتباط درون فرهنگی فرانسه، آلمان و ایران" منتشر شد و بیش از ۶۰ چکیده برای دبیرخانه کنفرانس در دانشگاه اصفهان ارسال شد که پس از داوری های تخصصی توسط تیم داوری دانشگاه اصفهان چکیده های مورد تایید برای کمیته داوری دانشگاه استراسبورگ نیر ارسال شد که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفت و سپس ۱۴ عنوان از چکیده ها از دانشگاه اصفهان، دانشگاه مشهد و دانشگاه گیلان در حوزه های زبان فرانسوی و موضوعات علوم انسانی جهت ارائه در کنفرانس انتخاب شد. وی در ادامه افزود: علاوه بر برگزاری چنین کنفرانسی تأسیس یک مؤسسه مشابه با موسسه میشا در دانشگاه اصفهان نیز مد نظر است که اقداماتی در این خصوص در حال انجام می باشد. دکتر طیبی، اجرایی نمودن تفاهم نامه های امضا شده قبلی که شامل مبادله دانشجو ، استاد، برنامه های مشترک ، تقویت و حمایت گروه زبان فارسی در دانشگاه استراسبورگ ،زبان فرانسه در دانشگاه اصفهان و برنامه های کوتاه مدت زبان فارسی و فرانسوی را نیز در دست اقدام معرفی نمود. مدیر روابط بین الملل دانشگاه اصفهان، سخنرانی خود را با چند عکس از کنفرانس سال گذشته و جلسات برگزار شده جهت کنفرانس دوم خاتمه داد.

در ادامه خانم پرفسور مایار رئیس کنفرانس و رئیس میشل ضمن خوشامدگویی به مهمانان به ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان بر همکاری های عمیق تر سه دانشگاه اصفهان، استراسبورگ و فرایبورگ تأکید و یاداوری نمود که در ماه می ۲۰۱۶ هفت استاد از دانشگاه های فرایبورگ و استراسبورگ برای اولین کنفرانس سه جانبه در دانشگاه اصفهان حضور یافتند. طی یکسال گذشته با یک کار تیمی عظیم این کنفرانس امسال مجدداً برگزار شد و از این بابت بسیار قدردان همکاران هستیم. ایشان اشاره نمود که ایده این کنفرانس در سال ۲۰۱۵-۲۰۱۴ شکل گرفت و تفاهم نامه ای برای شروع همکاری امضا شد و این پروژه علمی امروز برگزار شده تا راه های خلاقانه برای ارتباط اروپا و آسیا معرفی شود و با توجه به رفت و آمدهای انجام شده توسط همکاران به ایران طی سه سال اخیر زمینه های فرهنگی همکاری فراهم شده است و البته بیشتر این روابط را مدیون دکتر بیک باغبان هستیم که از سال ها پیش شکل گرفته است و وجود ایشان برای شکل گیری روابط بین این سه دانشگاه بسیار ارزشمند است. سپس وی بیان نمود دانشگاه فرایبورگ از جمله دانشگاه هایی است که همکاری های زیادی را با دانشگاه استراسبورگ داشته است و بدین صورت چرخش علوم و انتقال آن بین ایران و اروپا ارزشمند است. کنفرانس دوم تلاش دارد تا به نوآوری در روابط ایران، آلمان و فرانسه بپردازد که آموزش زبان و ترجمه نقش مهمی دارد. در حال حاضر رهیافت اروپا یک روش غیرمتمرکز است که به عنوان پروژه کشف علمی با تکیه بر مسیر غیراروپایی است و دکتر آخون بالا (Arun Bala) از دانشگاه سنگاپور نیز به عنوان سخنران کلیدی در این کنفرانس شرکت دارند تا به تفضیل به این مساله بپردازند.

 گفتنی است در این کنفرانس سه روزه، ۲۲ مقاله از دانشگاه های اصفهان،استراسبورگ و فرایبورگ در ۵ بخش ارائه شد و هر بخش با پرسش و پاسخ و تبادل نظر شرکت کنندگان به پایان رسید.

مذاکرات رو در روی مسئولین سه دانشگاه برای تعمیق روابط سه دانشگاه،ارتباط رو در رو اعضای هیأت علمی سه دانشگاه اصفهان، استراسبورگ و فرایبورگ برای همکاری های مشترک در قالب فرصت های کوتاه مدت و برگزاری کارگاه،بازدید شرکت کنندگان از مراکز علمی دانشگاه و شهر استراسبورگ،توافق برای چاپ مجموعه مقالات در قالب کتاب مشترک بین المللی،مذاکرات بین مسئولین دو دانشگاه برای پیاده سازی توافقات انجام شده از جمله راه اندازی الگوی میشا برای دانشگاه اصفهان،توافق برای برگزاری کنفرانس سوم در سال ۲۰۱۸ در دانشگاه فرایبورگ آلمان با محوریت مبادلات علمی و انتقال تکنولوژی در زمینه های گروه علوم انسانی، علوم پایه ، مهندسی و فناوری، از جمله دستاورد های مهم این کنفرانس بود.

 شایان ذکر است مؤسسه میشا در توسعه مطالعات علوم انسانی، اجتماعی و علوم پایه در بسترهای بین رشته ای و بین الملل مشارکت فعال دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۲۲۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد

چند پروژه عمرانی دانشگاه یاسوج با حضور وزیر علوم افتتاح و کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار استان‌ها خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم در شهر یاسوج، چند پروژه زیرساختی حوزه دانشگاه یاسوج مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات فناوری در آئین افتتاح سردر دانشگاه یاسوج گفت: آموزش عالی توجه ویژه به علم و فناوری را در خود جای داده است.

زلفی گل افزود: این مهم از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وزیر علوم تحقیقات فناوری با تقدیر از دست اندرکاران احداث سردر دانشگاه یاسوج اظهار کرد: امید است این سردر نمادی برای دانشگاه یاسوج بوده و همچون خورشیدی بدرخشد.

کرمی، رئیس دانشگاه یاسوج نیز در این آئین گفت: با ساخت این سردر ورودی دانشگاه از وضعیت مناسبی برخوردار شد.

کرمی با اشاره به اجرای چند پروژه عمرانی دیگر در دانشگاه افزود: با انجام محوطه سازی در کنار این سردر، بهره‌برداری از آن را شاهد بودیم.

 رئیس دانشگاه یاسوج افتتاح سردر دانشگاه یاسوج، کلنگ خوابگاه متاهلی و بازدید از چند پروژه را از برنامه‌های عمرانی این سفر دانست.

دیگر خبرها

  • اختتامیه دومین جشنواره شهید آوینی در دانشگاه شیراز برگزار می‌شود
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • کلنگ دومین مجتمع خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج به زمین زده شد
  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • اعتراضات به جنگ علیه غزه از دانشگاه های آمریکا به فرانسه و آلمان رسید
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اما... |‌ کنکور در این منطقه سیل‌زده تکرار می‌شود؟
  • جنبش دانشجویی ضدصهیونیستی به فرانسه رسید
  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی