Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیر اشتغال و کار آفرینی اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی استان در سال جاری اختصاص یافته است.

مهدی فاطمی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: طی چند سال اخیر برنامه های مختلفی در حوزه اشتغال توسط وزارت مطبوع پیگیری می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی از جمله برنامه هایی است که از چند سال گذشته آغاز شده و در سال جاری با شدت بیشتری انجام می شود.

فاطمی با بیان اینکه مشاغل خانگی پشتوانه و پیوند قانونی دارد اظهار کرد: این قانون در سال ۱۳۸۹ به تصویب شورای اسلامی رسید و از سال ۱۳۹۰ نیز اجرایی شد.

وی با اشاره به مزایای مشاغل خانگی بیان کرد: این نوع کسب و کار در محیط خانه انجام شده در ایاب و ذهاب صرفه جویی می شود.

 وی ادامه داد: همچنین هزینه های راه اندازی کسب و کار مشاغل خانگی پایین و ساعات کاری آن انعطاف پذیر است.

بستر استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی فراهم است

مدیراشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به نحوه فعالیت در زمینه مشاغل خانگی بیان کرد: در این حوزه افراد می توانند به صورت مستقل و یا پشتیبان کار کنند.

وی ادامه داد: همچنین افرادی که تخصص بالا و امکانات خوبی برای بازار فروش دارند،می توانند به شکل پشتیبان کار کنند.

فاطمی بیان کرد: در راستای حمایت از این کسب و کارها، دولت در ماده هفت، حمایت هایی در قالب ساماندهی مشاغل خانگی پیش بینی کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس این حمایت ها، افرادی که در حوزه مشاغل خانگی کار می کنند و مجوز مشاغل مشاغل خانگی را دریافت کرده اند، می توانند از برخی مزایا بهره مند شوند.

مدیر اشتغال اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به این مزایا بیان کرد: امکان استفاده از بازارهای محلی که توسط شهرداری فراهم می شود، برای فعالان این حوزه وجود دارد.

وی با بیان اینکه در این حوزه نیاز به تغییر کاربری مشاغل خانگی نیست،اظهار کرد: در این نوع کسب و کار می توان در محل زندگی نیز فعالیت خود را انجام داد.

وجود ۳۰۰ حرفه شغلی مشاغل خانگی در استان

فاطمی با بیان اینکه این افراد از پرداخت عوارض اداری و تجاری که مصوبه شورای اسلامی شهر و روستا است، معاف هستند،افزود: همچنین این افراد می توانند از تسهیلات قرض الحسنه ابلاغی به سیستم بانکی برای توسعه کسب و کار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه ۳۰۰ حرفه شغلی توسط دبیرخانه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی مشخص شده است،گفت: این رشته ها در بخش های مختلف کشاورزی٬ فرش٬ صنایع دستی و فعالیت های فرهنگی و هنری است.

فاطمی اظهار کرد: برای فعالیت، افراد ابتدا باید در سامانه مشاغل خانگی در بستر اینترنت ثبت نام کرده و اطلاعات اولیه و رشته فعالیت خود را تکمیل کنند.

مدیراشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بیان کرد: طرحِ ثبت نام کننده به کارتابل دستگاه تخصصی اجرایی ارجاع داده می شود و بعد از تایید صلاحیت نیز مجوز صادر می شود.

وی با اشاره به ضوابط و شرایط مورد نیاز برای ثبت نام کننده بیان کرد: داشتن حداقل پنج سال سابقه کار برای افرادی که می خواهند به صورت پشتیبان فعالیت کنند،ضروری است.

اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

فاطمی داشتن حداقل ۲۰ سال را از دیگر شرایط مورد نیاز برای ثبت نام در این سامانه دانست و ادامه داد: باید دوره های آموزشی و مهارتی رشته مربوطه را گذرانده و دارای کارت پایان خدمت نیز باشند.

وی با بیان اینکه در سال جاری توجه بیشتری به مشاغل خانگی شده است٬ گفت: ۲۴ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه از محل داخلی بانک صادرات و ملی برای مشاغل خانگی استان تامین شده است.

مدیراشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: تاکنون ۹ میلیارد تومان از این اعتبار به بانک ها ابلاغ شده و پرداخت آن نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در سال جاری به سمت حمایت از پشتیبان است، افزود: چرا که توانایی بازاریابی و فروش بیشتری داشته و میزان ماندگاری مشاغل افزایش می یابد.

وی اظهار کرد: امسال طبق قراردادی که بین وزارت کار و جهاد دانشگاهی بسته شده، هشت استان اعم از خراسان جنوبی به عنوان پایلوت در اجرای الگوی توسعه مشاغل خانگی انتخاب شده اند.

فاطمی با بیان اینکه اکثر افراد در بازاریابی و فروش تولیدات خود دچار مشکل هستند، افزود: قرار است جهاد دانشگاهی بحث توانمند سازی و استعداد یابی اشخاص در زمینه بازار فروش را پیگیری کند.

وی با اشاره به اعتبارات مشاغل خانگی در سال گذشته بیان کرد: طی این مدت دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافت که دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به طرح های واجد شرایط پرداخت شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۳۲۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد

 

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر جهاد کشاورزی شِشتَمَد گفت: این تسهیلات در راستای ارتقای درجه و ضریب مکانیزاسیون شهرستان ششتمد در قالب خط اعتباری مکانیزاسیون پیگیری و صرف خرید ماشین آلات کشاورزی و دنباله بندها شده است.

علیرضا هاشم آبادی با بیان اینکه افزایش عملکرد تولید محصولات نیازمند به‌روزرسانی دانش کشاورزان و نوسازی ادوات است، افزود: استفاده از سامانه های نوین در مراحل کاشت تا برداشت، منجر به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی می شود.

شهرستان ششتمد دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار کشتزار آبی و بیش از ۲۴ هزار هکتار دیمزار، ۱۶۳ هزار راس دام سبک و ۲ هزار و ۵۶۵ راس دام سنگین است و سالانه ۹۳ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و آبزی تولید می کند که مهمترین تولیدات آن گندم، جو، پنبه، زعفران، بادام و پسته است.

در این شهرستان بیش از ۱۱ هزار و ۸۰۳ نفر بهره بردار در بخش کشاورزی و دامپروری فعالیت دارند که از ۱۵۴ حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، ۲۰۰ رشته قنات و ۷۵ دهانه چشمه بهره می برند.

مرکز شهرستان تازه‌تاسیس شِشتَمَد در ۲۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • ادامه ناپایداری‌های جوی تا فردا در خراسان جنوبی
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • نمایشگاه صنایع‌دستی، مشاغل خانگی و صنعت‌کاران سنندج برپا شد
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است