Web Analytics Made Easy - Statcounter

کوهنورد همدانی در بازدید از مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: رضالک روستایی به 56 خانوار است که 55 خانه این روستا آسیب دیده و مردم زیر چادر زندگی میکنند. مدرسه روستا آسیب جدی دیده و فعلا تعطیل است و کودکان رضالک با آسیبهای زلزله سر می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از همدان ورزش،محمود فارسی کوهنورد و گردشگر همدانی در بازدید از مناطق زلزله زده غربب کشور اظهارداشت؛ شب گذشته (دوشنبه) همزمان با هشتمین روز زلزله غرب کشور وارد منطقه شدم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غم و ماتم در چهره ها و ویرانی ساختمانها هویدا بود و مردمی که به دنبال وسایل و تجهیزات حیاتی و گاها رفاهی هستند تا از خانواده خود در این برهه زمانی بیشتر حمایت کنند.

 به محض رسیدن به پایگاه امدادی جمعیت هلال احمر استان همدان مستقر در دهستان به شیوه و باطاق در 5 کیلومتری شهر سر پل ذهاب; صف کامیونها برای تحویل اقلام اهدایی از شهرستانها مواجه شدم. 

 

 

از ساعت 19 زمان رسیدنم به پایگاه امدادی داوطلبین جمعیت هلال احمر تا پاسی از شب در حال تخلیه کامیونها بودند و پس از آن شوراهای اسلامی روستاها یا دهیاران را برای دریافت وسایل مورد نیاز هر روستا با توجه به تعداد خانوار دعوت کردند و تا حدود ساعت 4 بامداد توزیع اقلام ضروری همچون البسه, پتو و نایلون ادامه داشت.

کمی باران و سپس وزش شدید باد مهمان امشب مردم منطقه بود و خواب را از چشم نیروهای امدادی ربوده بود و تا نزدیک سحر در حال توزیع نایلون برای عایق کردن چادرها بودند.

صبح با تیم سحر (ساماندهی حمایتهای روانی) جمعیت هلال احمر استان همدان  به طرف روستای رضالک از توابع شهرستان سر پل ذهاب حرکت کردیم تا با ارائه برنامه های فرهنگی روحیه کودکان این روستا را تقویت نمایند.

تیم سحر (هلال احمر همدان) متشکل از 9 نفر می باشد و هر روز صبح و عصر به دو روستا رفته و علاوه انجام بازیهای کودکانه, به بچه ها آموزش ایمنی, مقابله با حوادث طبیعی و ... می دهند.

 

 

 

 

 

بازیهای مختلف, سرگرمی, نقاشی و قصه و همچنین برگزاری مسابقه برای کودکان جزو برنامه های تیم سحر میباشد تا بتوانند از این طریق به کودکان زلزله زده حمایتهای روانی ارائه نمایند.

کودکان روستای رضالک در فضایی مملو از شادی و نشاط با مربیان تیم ساماندهی حمایتهای روانی همراهی میکردند. 

ایستگاه نقاشی جایی بود که بغض تعدادی از این کودکان ترکید و دلتنگی خود را برای خانه هایشان روی کاغذهای سفید نقاشی کردند.

رضالک روستایی به 56 خانوار است که 55 خانه این روستا آسیب دیده و مردم زیر چادر زندگی میکنند. مدرسه روستا آسیب جدی دیده و فعلا تعطیل است و کودکان رضالک با آسیبهای زلزله سر میکنند.

کودکانی معصوم که علاوه بر اقلام ضروری, به حمایتهای روحی و روانی نیاز دارند.

ساعت دوازده و نیم شده و تیم حر در حال بازگشت به پایگاه امدادی است و باران نیز شروع به باریدن کرده, اهالی روستا به چادرهایشان بازگشته و به امید بهتر شدن شرایط و آغاز بازسازی خانه ها ساعتها وروزها را سپری می کنند.

 

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۳۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: پایگاه گدار کبک و پایگاه نگین جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن ۱۴ اردیبهشت و به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان روز پرکاری را داشتند.
کیانی افزود: تیم عملیاتی گدار کبک در ساعت ۱۵:۳۰ پس از کسب خبری مبنی بر گرفتار شدن یک خانواده در حوالی چشمه زینل بلافاصله به منطقه اعزام شده و خانواده گرفتار در گل و لای را به مکان امن انتقال داد.
وی ادامه داد: تیم پایگاه نگین در ساعت ۲۰:۳۰ برای کمک به خانواده ای گرفتار به دشت کوثر حوالی گردنه حلوایی اعزام شدند.
رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن گفت: در ساعت ۲۱:۱۸ تیم گدار کبک برای کمک به دو خانواده عشایری گرفتار در سیلاب به منطقه شمس آباد اعزام شد.
کیانی افزود: تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان بروجن تا پایان ۱۴ اردیبهشت ماه به ۱۶ نفر امداد رسانی کردند.
وی ادامه داد: در این عملیات ها ۳ دستگاه آمبولانس، به همراه ۱۰ نفر نجاتگر حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • هنگام وقوع سیل چه کنیم ؟ | توصیه‌های کاربری برای مواقع پیش از سیل ، هنگام سیل و پس از سیل
  • کارگروه چابک و اثرگذار برای کاهش نرخ بیکاری
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • تا پای جان برای دختر ایران
  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • پیام وزیر کشور درباره «یسنا»، دختر چهارساله گلستانی
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی  
  • قدردانی وحیدی از مسئولان برای یافتن «یسنا»ی چهارساله
  • کودکان گمشده غزه در حسرت دیدار پدر و مادر