Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد، بشیر عالیشاه ، معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران با بیان اینکه کارگاه آموزشی با هدف توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوارهای تحت حمایت برگزارمی شود، گفت: 6 هزار و 358 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد مازندران در شش ماهه نخست امسال از دوره های آموزشی پیشگیری ازاعتیاد بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی با اشاره به اینکه در این کارگاه آموزشی مددجویان و فرزندان آنها با عوارض و خطرات انواع مواد مخدر آشنا شده و روش های پیشگیری و چگونگی مقابله با آنها را فرا می گیرند،افزود: کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای زنان سرپرست خانوار، مستعدان اشتغال و خودکفایی ، دانش آموزان،همسران جوان، و ساکنان مناطق ویژه اجتماعی برگزار شد.
معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران گفت: در این دوره‌ها موضوعاتی مانند آموزش مهارت‌های زندگی، راهکارهای پیشگیری از اعتیاد، تاثیر خانواده در گرایش جوانان به اعتیاد، عوامل گرایش جوانان به مواد مخدر، اثرات سوء مصرف مواد مخدر و نحوه شناسایی انواع مخدر به مددجویان آموزش داده شده است.
وی با اشاره  به نقش مهم خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ادامه داد: با برگزاری دوره‌های آموزشی برای خانواده‌ها تلاش می‌کنیم روش‌های صحیح پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرزند پروری را ارائه داده  واز گرایش فرزندان به سمت اعتیاد جلوگیری کنیم.
معاون فرهنگی کمیته امدادمازندران با بیان اینکه کارگاه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد در 291ساعت  برای مددجویان برگزار شد، افزود: بشترین افراد بهره مند شده از این دوره های آموزشی زنان سرپرست خانوار و دانش آموزان تحت حمایت بوده اند.
عالیشاه با بیان اینکه در شش ماهه نخست امسال 5 هزار و 360 مددجو در کارگاه های آموزشی مهارت‌هاتی اساسی زندگی شرکت کردند، گفت: موضوعات این دوره آموزشی شامل عزت نفس، مهارت کنترل خشم، مهارت حل مسئله و تصمیم گیری بوده است و این دوره ها برای کودکان، دانش آموزان همسران جوان و زنان تحت حمایت برگزار شد و هدف از اجرای این دوره های آموزشی ارتقاء سطح بینش خانوارها  نسبت به این آسیب ها بوده است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای کرمان ،معاون قضایی، اجتماعی وپیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان کرمان ساماندهی کارگاه های ضایعاتی و معتادین متجاهر وپایش تصویری مهمترین مولفه‌های کنترل و کاهش سرقت عنوان کرد.

مهدی قویدل درنشست شورای پیشگیری از وقوع جرم با اشاره به موضوع نشست و دستورکارهای سال ۱۴۰۳، بیان داشت: سال گذشته در مرکز استان ۱۲ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده است که ۴۳ مصوبه در پی داشت و در حوزه های قضایی شهرستان ها ۱۹۴ جلسه با بیش از هزار و ۱۴۹ مصوبه تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های زرند، رفسنجان، بم و بافت بیشترین جلسه شورای پیشگیری داشته اند، افزود: دستورکار شورای پیشگیری سه اتهام اول استان یعنی سرقت، خشونت های رفتاری و گفتاری و تصادفات است که علیرغم تلاش های همه دست‌اندرکاران در خصوص موضوع سرقت در سال ۱۴۰۲ هرچند که برخی شهرستان ها کاهش داشته است.

قویدلبیان کرد: حدود ۳۱ درصد از آمار زندانیان مربوط به جرم سرقت می باشد.

این مقام قضایی ضمن بیان اینکه در حوزه سرقت سیم برق در زمینه پیشگیری از سرقت سیم برق، شاهد تلاش های خوبی از سوی دست‌اندرکاران بودیم که اثرات مفیدی برجای گذاشت، اضافه کرد: در حوزه سیم برق در سال ۱۴۰۱ ، ۱۱ هزارو ۶۲۲ فقره سرقت و در سال ۱۴۰۲، ۷ هزارو ۵۰۰ فقره سرقت رخ داده که کاهش ۳۴ درصدی را شاهد بودیم که این کاهش در راستای اجرای طرح پیشگیری از سرقت، با همکاری دادگستری کل، شرکت برق شمال استان، نیروی انتظامی و بسیج استان بوده است.

وی با بیان اینکه بیشترین افزایش سرقت سیم برق در سال ۱۴۰۲ مربوط به شهرستان شهداد ۱۱۴ درصد وشهرستان زرند با ۲.۵ درصد بوده است، یادآور شد: شهرستان های راور، نوق، چترود وشهربابک نیز به ترتیب بیشترین کاهش سرقت سیم برق را در سال گذشته داشته اند.

وی با اشاره به اینکه حدود 250 کارگاه ضایعاتی در سطح شهر کرمان فعال است که باید به خارج از شهر منتقل شوند، افزود: ساماندهی کارگاه‌های ضایعاتی در کاهش سرقت‌ها موثر است و تاکنون مصوبات متعددی داشتیم تا این کارگاه‌ها به خارج از شهر منتقل شود و در جلسات مختلف بحث و تبادل نظر شده است.

دیگر خبرها

  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • کارگاه آموزش حقوقی برای مشاوران املاک در کردستان برگزار شد
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • دوره‌ی آموزش خبرنگاری در دبیرستان شاهد سردار شهید قاجاریان نیشابور
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • مشوق‌های سربازان ماهر اجرایی شد/ تشریح جزئیات بهره‌مندی از تسهیلات قرارگاه مهارت‌آموزی
  • بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره بهزیستی مازندران
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده