Web Analytics Made Easy - Statcounter

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، پس از شکست صدراعظم آلمان در رسیدن به توافق برای تشکیل دولت ائتلافی، نیمی از آلمانی‌ها موافق برگزاری انتخاباتی جدید هستند در حالی که یک پنجم از آنها از تشکیل یک دولت اقلیت حمایت می‌کنند.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، یک نظرسنجی که توسط پایگاه INSA برای روزنامه بیلد صورت گرفته نشان داد: 49.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق برگزاری انتخاباتی دیگر هستند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد 48.5 درصد از شرکت کنندگان فکر می‌کنند حزب چپ میانه سوسیال دموکرات حق دارد پیوستن به ائتلاف بزرگ جدید با حزب محافظه‌کاران آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان را رد کند که تنها از 18 درصد حمایت برخوردار است.

ناکامی مذاکرات میان حزب محافظه‌کاران مرکل، حزب حامی تجارت "دموکرات‌های آزاد" و حزب حامی محیط زیست "سبزها" آلمان را به بی‌ثباتی سیاسی کشانده و دورنمای برگزاری انتخابات جدید را به وجود آورده است.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که 28 درصد از شرکت کنندگان کریستیان لیندنر، رهبر حزب دموکرات‌های آزاد را مقصر ناکامی این مذاکرات می‌دانند در حالی که 27 درصد مرکل را مقصر این مساله دانسته و تنها 13 درصد جم ازدمیر، رهبر حزب سبزها را مقصر شکست این مذاکرات می‌دانند.

از هر 10 شرکت کننده در این نظرسنجی چهار تن معتقدند که اگر انتخابات جدیدی برگزار شود مرکل باید مجددا به عنوان صدراعظم در آن نامزد شود در حالی که 24 درصد نامزد دیگری را برای حزب دموکرات مسیحی مرکل ترجیح می‌دهند اگرچه اجماع نظر اندکی درخصوص نامزد جدید وجود دارد.

این نظرسنجی نشان داد که اکثر رای‌دهندگان پس از برگزاری انتخاباتی جدید ائتلافی میان حزب دموکرات مسیحی و حزب دموکرات‌های آزاد و پس از آن ائتلافی میان حزب سوسیال دموکرات، سبزها و حزب جناح چپ لینکه را ترجیح می‌دهند.

با این حال این نظرسنجی نشان داد که انتخابات جدید نتایج انتخابات ماه سپتامبر را اندکی تغییر می‌دهد به طوری که حزب دموکرات مسیحی با کاهش اندک حمایت‌ها 30 درصد از آراء، حزب سوسیال دموکرات 21 درصد، حزب سبزها 10 درصد و حزب دموکرات‌های آزاد 11 درصد آراء را به دست می‌آورند.

این بدان معناست که همچنان تنها ائتلافات ممکن با کسب اکثریت احتمالا میان حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات یا بین احزاب دموکرات مسیحی، دموکرات‌های آزاد و سبزها تشکیل خواهد شد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد

رسانه روسی خبر داده الجزایر خواستار برگزاری شنست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره کشف گورهای جمعی در غزه شده است.

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه می‌گوید الجزایر در پی کشف گورهای جمعی در غزه، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در روز سه‌شنبه شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روز شنبه خبر داده الجزایر به‌عنوان عضو غیردائم شورای امنیت، خواستار برگزاری این نشست پشت درهای بسته است.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند بیش از ۳۰۰ جسد از جمله زنان، کودکان، افراد مسن و مجروح در گورهای جمعی در محوطه بیمارستان ناصر در خان‌یونس، دومین شهر بزرگ غزه و مجتمع پزشکی الشفا در شهر غزه پیدا شده است.

پیش از این «واسیلی نبنزیا» سفیر روسیه در سازمان ملل گفته بود روسیه خواستار انجام تحقیقات بین‌المللی مستقل برای محاکمه عاملان ایجاد گورهای جمعی گزارش شده در نوار غزه است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اسپوتنیک: الجزایر خواستار برگزاری نشست شورای امنیت درباره گورهای جمعی در غزه شد
  • شکست سنگین حزب سوناک در انتخابات شوراهای شهر/حزب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری شد
  • اسرائیلی ها توافق را بر حمله به رفح ترجیح می دهند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • اعلام بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در دانشگاه های آمریکا/برگزاری بیش از ۲ هزار تظاهرات در نیویورک/ وحشت دموکرات‌ها از ادامه اعتراضات دانشجویی در آستانه انتخابات
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • افزایش 6 درصدی حمایت نسل Z از فلسطین و حماس