Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس گفت: وزیر جهاد کشاورزی یک ماه پیش قول داد که تا دو سال آینده وضعیت گرد و غبار و ریزگردها در خوزستان بهبود یابد.

به گزارش امتداد نیوز، همایون یوسفی نماینده مردم اهواز و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز و در نشست خبری با رسانه ها با اشاره به وضعیت آب و هوا و پدیده ریزگردها در استان خوزستان، اظهار داشت: ریشه اصلی مشکلات زیست محیطی در خوزستان، کمبود آب است که هم میزان کشاورزی را کاهش داده و هم رطوبت خاک را کم کرده و باعث شده تا زمین های کشاورزی به کانون های گرد و غبار تبدیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: چون کانون های داخلی ریزگردها در نزدیکی شهرها قرار دارند، سرعت تشکیل گرد و غبار بالا رفته است.

عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کانون های داخلی ریزگردها در هفت نقطه از استان خوزستان به مساحت ۳۵۰ هزار هکتار متمرکز شده، تاکید کرد: انتظار مردم از دولت، کنترل این کانون های داخلی است که در صورت کنترل، حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد از گرد و غبار خوزستان کم خواهد شد.

یوسفی اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه کنترل کانون های ریزگرد و پرداخت حقابه تالاب ها به میزان یکصد میلیون دلار پیش بینی شده و اخیرا نیز اولا نقطه کانونی ریزگردها در امتداد جاده اهواز-ماهشهر نهال کاری شده است و در گرد و غبار روز گذشته نیز، نقاطی که کنترل نشده بودند باعث تشدید آلودگی هوا شدند.

وی افزود: برای امسال قرار شده است که از ۳۵۰ هزار هکتار نقطه کانونی ریزگردها، ۴۲ هزار هکتار از کانون های فوق بحرانی کنترل شوند و حدود یک ماه پیش که وزیر جهاد کشاورزی به خوزستان آمد، این قول را داد که تا دو سال آینده وضعیت گرد و غبار بهبود یابد.

عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس در پاسخ به سوال امتداد نیوز مبنی بر اینکه چرا هفت نقطه کانونی ریزگردها زودتر از اینها شناسایی نشد که مشکلات مردم این استان کم شود، تصریح کرد: این هفت نقطه بحرانی از سال ۹۳ به بعد شناسایی شد، اما به مرحله اجرایی نرسیده بود؛ در نهایت با همت دولت، کنترل این کانون ها از اسفندماه ۹۵ شروع شده است.

یوسفی افزود: از ابتدای سال ۹۶ تاکنون میزان گرد و غبار کمتر شده و فقط یکی دو بار گرد و غبار با منشاء خارجی داشتیم اما دیروز به دلیل برخی کانون های داخلی، غبار شدیدی اهواز را در بر گرفت.

true برچسب ها : اهواز ریزگرد گرد و غبار همایون یوسفی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۰۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان

 سید احمد موالی زاده فرماندار اهواز به منظور بررسی وضعیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و پارک علامه در منطقه هفت شهرداری به همراه داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و فرامرز نجف پور مدیر منطقه هفت شهرداری اهواز و تعدادی از مسئولین ذیربط از این پارک و کانون بازدید کردند.

فرماندار اهواز در این بازدید با اشاره به مشکلات موجود فضای داخلی و حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره ۲ و همچنین وضعیت پارک علامه، از رفع مشکلات و ساماندهی وضعیت موجود با تلاش و همکاری اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان و شهرداری منطقه هفت و با استفاده از ظرفیت حوزه بسیج منطقه خبر داد.

موالی زاده می گوید: پارک علامه با مساحتی بیش‌از چهار هکتار بین خیابان علامه و شهید طاهری واقع شده ‌است که محلات بیست‌متری شهرداری، چهارصددستگاه و کوی آل صافی از این پارک استفاده می کنند. وضعیت‌موجود شایسته مردم این منطقه نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • خطر ریزگرد های قم بیخ گوش تهران
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | گره کور ترافیکی خروجی فتح باز شد
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • خطر ریزگردهای قم بیخ گوش تهران
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • غبار روی کوه‌های تهران مه است یا آلودگی هوا؟
  • غبار روی کوه های تهران مه است یا آلودگی هوا؟ | فقط این منطقه غربی تهران هوای پاک دارد