Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس درشرق استان گلستان از برگزاری همایش استانی بزرگداشت امامزاده یحیی بن زید (ع) تا یک ماه آینده در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین نصرت الله جعفری روز پنجشنبه درحاشیه افتتاح پایگاه مقاومت بسیج شهید مجتبی علمدار و افتتاح دفتر خدام افتخاری آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) این شهرستان گفت: این همایش مقدمه ای برای برگزاری اجلاسیه ملی بزرگداشت این امامزاده درسال آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیش از این قرار بود امسال اجلاسیه ملی یا بین المللی امامزاده یحیی بن زید(ع) گنبدکاووس برگزار شود اما به دلیل برخی مسائل و مشکلاتT این امر محقق نشد و بر اساس تصمیم صورت گرفته، امسال همایش استانی بزرگداشت این امامزاده برگزار می شود.
حجت الاسلام جعفری اضافه کرد: آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) افزون بر 150 خادم افتخاری آقا و حدود 200 خادم افتخاری خانم دارد که با هدف ساماندهی امور این خدام و ارائه خدمات مطلوب تر به زائران، دفاتر جداگانه ای برای خدام افتخاری آقا و خانم راه اندازی شده است.
وی بابیان اینکه برای راه اندازی و تجهیز دفتر خدام افتخاری ( آقایان) آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) حدود 60 میلیون ریال هزینه شده است، گفت: علاوه بر دفاتر خدام، دفاتر ویژه کارگروه امور فرهنگی و قرآنی، امور عمرانی و امور اداری و مالی راه اندازی شده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گنبدکاووس ادامه داد: در چند سال اخیر و با همراهی و همکاری امام جمعه گنبدکاووس و نیز مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اقدامات عمرانی خوبی در آستان مقدس این امامزاده و محوطه های آن انجام شده است.
جعفری با گرامیداشت دهه وقف (25 آبان تا 4 آذر) به 32 برنامه پیش بینی شده در این دهه در گنبدکاووس اشاره کرد و گفت: رونمایی از پروژه ‌های عمرانی طرح توسعه بقعه ملا عطا دانشمند از بقاع متبرکه واقع در بخش مرزی داشلی‌برون، افتتاح اقدامات عمرانی حوزه امامزاده یحیی بن زید (ع) و برگزاری همایش وقف ویژه اصناف و بازاریان از آن جمله است.
وی، تجلیل از یاوران وقف، محفل انس با قرآن کریم، همایش بصیرتی خدام افتخاری خواهر و برادر، دیدار با امام جمعه، غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ‌ وقف در مدارس و عیادت از بیماران را از دیگر برنامه های این دهه برشمرد و افزود: بیشتر این برنامه ها با حضور مردم و مسئولان اجرا شد.
به گزارش ایرنا، در ادامه این مراسم که امام جمعه گنبدکاووس نیز در آن حضور داشت، آیین غبارروبی ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) باحضور خدام این آستان مقدس برگزار شد.
امامزاده یحیی بن زید، نوه امام سجاد (ع) است، از ایشان به عنوان بزرگترین امامزاده در استان گلستان و کسی که صحیفه سجادیه یادگار با ارزش جدش امام چهارم را به ایران آورده است، یاد می شود.
گفته می شود، امامزاده یحیی بن زید (ع) در زمان یزید بن معاویه با 700 نفر از طرفداران خود در خراسان قیام نمود و با دشمن به جنگ پرداخت و شکست سختی به سپاه آنان وارد کرد و بعد از آن عازم هرات شد و از آنجا به شهر جرجان روانه شد.
والی خراسان (نصر) همراه 80 هزار سوار از شام و اطراف برای سرکوبی قیام یحیی وارد قریه ارغوان شدند و بعد از سه روز جنگ یحیی و یارانش را به شهادت رساندند.
شهرستان گنبدکاووس با بیش از 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است و کل موقوفات آن 743 مورد است که 75 درصد آن انتفاعی و 25 درصد مابقی نیز منفعتی می باشد.
1860/3039/
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۶۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر سه شنبه شب در این آئین با تبریک روز روانشناسی اظهار داشت: سلامت جسمی، سلامت روانشناختی و سلامت اجتماعی یک بعد اجتناب ناپذیر دیگری به نام سلامت معنوی دارد.

محمدرضا بحرانی گفت: معنویت از سال ۲۰۰۰ براساس اعلام دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به عنوان یک بعد اساسی وجود انسان تعریف و تبیین شد و به تبع آن سلامت معنوی به عنوان یکی از ابعاد اساسی سلامت مطرح شد.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور بوشهر بیان داشت: با توجه به تعریف سلامت و سلامت روانشناختی قابل انتظار بود که این اتفاق رخ دهد؛ چرا که این خلا کاملاً محسوس و ملموس در ابعاد مختلف سلامت بود.

بحرانی تصریح کرد: از زمانی که این بعد سلامت در ذیل ابعاد مختلف سلامت قرار گرفت، رویکردهای قدیمی نسبت به درمان و روانشناسی هم خودشان را به روز کردند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر گفت: نگاه یا مکتب سلامت معنوی اولین و مهمترین دغدغه اش معنای زندگی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز در این نشست ضمن تبریک روز روانشناسی و تقدیر از برگزارکنندگان این بزرگداشت و نشست تخصصی آن اظهار داشت: در کنار سلامت جسم، سلامت روح و روان بسیار مهم است.

رضا درویشی گفت: شاهد آن هستیم که اساتید ما در این رشته کاربردی در سطح دانشگاه چه در قالب استاد و چه در قالب مشاور علاوه بر ارتقاء دانش افزایی دانشجویان در تلاشند مشاوران خوبی نیز برای آن در مسیر معلمی و زندگی باشند.

درویشی بیان داشت: در دنیای امروز ما تخصص روانشناسی یک تخصص بسیار لازم، کاربردی و ضروری است و دانشجومعلمان رشته های مختلف علوم تربیتی، مشاوره و امور تربیتی ما که در آینده دانش آموزان این مرز و بوم را تعلیم خواهند داد، رسالت بزرگی در فراگیری علوم مختلف این تخصص دارند.

وی خاطرنشان ساخت: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حوزه روانشناسی اساتید مجرب و خوبی دارد که نتیجه تلاش آنها فعال سازی انجمن علمی مشاوره با اجرای برنامه های کیفی است.

در ادامه این آئین بزرگداشت نیروزاده، محمدی باغملایی و درخشان اساتید هیات علمی رشته روانشناسی دانشگاه و رستمی مشاور پردیس علامه طباطبایی و از اساتید با سابقه دانشگاه در کارگاه تخصصی حال خوب یعنی رابطه خوب به بیان مطالب خود پرداختند.

این کارگاه به همت گروه آموزشی روانشناسی و مشاوره، انجمن علمی مشاوره و روانشناسی و واحد مشاوره پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر برگزار شد.

کد خبر 6093615

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش اندیشه تمدنی در اندیشه امام علی (ع)
  • آبرسانی به ۸۲۰ روستای فاقد آب شرب در استان کرمانشاه در حال انجام است
  • آیین بزرگداشت مقام معلم در دانشگاه اصفهان برگزار شد
  • برپایی جشن‌های دهه‌ کرامت در گیلان و میزبانی از سه کاروان خدام رضوی
  • آئین بزرگداشت روز روانشناسی در بوشهر برگزار شد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر
  • بازسازی ۷۵ درصدی گنبد یخدان میرفتاح ملایر
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)