Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون سواد آموزی استان قم با اشاره به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که اولویت فعالیت سواد آموزی را شامل می شود گفت: در این گروه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که این آمار در قم شامل ۳۳ هزار نفر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم محمد رضا قاسمی نیا معاون سواد آموزی استان قم بعد از ظهر امروز(2آذر) در نشست هم اندیشی سواد آموزی در کانون های مساجد که با حضور مسئولین کانون های مساجد در محل دبیرخانه برگزار شد با بیان اینکه تعلیم رسالت انبیاست تصریح کرد: امام راحل در سال ۵۸ فرمودند تعلیم و تعلم عبادت است همچنین رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع ریشه کنی بی سوادی در کشور تاکید کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به آمار بی سوادی در دنیا و ایران گفت: سازمان های بین المللی اعلام کردند که ۹۵۰ میلیون نفر در دنیا بی‌سواد و کم‌سواد داریم که از این تعداد ۷۵۰ میلیون نفر مطلقاً بی سواد هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا با اشاره به این آمار در کشور ایران گفت: در کشور ما ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر درگروه سنی ۶ سال و بالاتر بی سواد هستند.

 

وی با اشاره به گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال که اولویت فعالیت سواد آموزی را شامل می شود گفت: در این گروه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر بی‌سواد هستند که این آمار در قم شامل ۳۳ هزار نفر می شود.

 

معاون سواد آموزی استان قم ادامه داد: از کانون‌های مساجد انتظار داریم تا گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال را تشویق و ترغیب به شرکت در کلاسهای سواد آموزی کنند و تلاش کنیم تا آنها را تشنه سواد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا خطاب به مسئولین کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: مسئولین کانون ها با توجه به شناختی که از مخاطبین خود دارند می‌توانند با ارائه راهکاربرای جذب افراد بی سواد ما را کمک کنند.

 

وی در ادامه با در توجیه دوره تحکیم سواد گفت: پیشگیری از بازگشت به بی سوادی ،ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت های اساسی زندگی، زمینه سازی یادگیری مادام العمر ، غنی سازی آموزشی محیط زندگی مخاطبان و خانواده ها، تقویت مهارت های فردی ، خانوادگی و اجتماعی مخاطبان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی از اهداف آموزشی دوره ی تحکیم سواد است.

 

معاون سواد آموزی استان قم به برنامه درسی و هفتگی دوره ی تحکیم سواد  اشاره کرد و افزود:  برنامه درسی دوره ی تحکیم سواد بین سه تا 5 ماه به اجرا در می آید.

 

وی افزود: سه عنوان کتاب همراه با قرآن، حساب و زندگی، بخوانیم و بنویسیم و هشت عنوان کتاب با موضوعات اعتقادی، اجتماعی، بهداشتی، تربیتی و مهارت های زندگی، محتوای آموزشی دوره را شامل می شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا یادآور شد: هرفرد بی سواد پس از پایان دوره و شرط قبولی درآزمون مبلغ 144هزار تومان هدیه دریافت می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین اسد الله کریمی قائم مقام دبیرخانه کانون های مساجد نیز در این نشست با بیان اینکه تعلیم رسالت انبیاست تصریح کرد: امام راحل در سال ۵۸ فرمودند تعلیم و تعلم عبادت است.

 

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها به موضوع ریشه کنی بی سوادی در کشور تاکید کرده اند گفت: ایشان میفرمایند: اگر نتوانیم معضل بى‏ سوادى را حل كنیم، اصل انقلاب و ایده ‏هاى آن لطمه خواهد خورد. براى گسترش سواد و زدودن بى ‏سوادى، همه‏ ى دستگاه ها و كل نظام باید حركت و احساس مسئولیت كنند.

پایان پیام/78

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، دور جدیدی از مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی با شرکت ۱۳۴۰ دانش آموز در ۲۶ لیگ از جمله مسیریاب، جنگجو، حل ماز، برنامه نویسی، آتش نشان، مین یاب قرار است در تاریخ ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت برگزار شده و در تاریخ ۲۰ اردیبهشت هم مراسم اختتامیه مسابقات در پردیس اصلی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

دانش آموزان از سراسر کشور در صورت کسب مقام در این مسابقات مجوز حضور در دوره‌های تخصصی آمادگی مسابقات جهانی رباتیک ۲۰۲۴ را کسب می‌نمایند.

هدف از برگزاری این مسابقات کشف استعداد دانش آموزان نخبه می‌باشد.

پس از برگزاری این دوره از مسابقات روبوتیکاپ، برای برگزیدگان دوره‌های آمادگی شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۲۴ برگزار می‌شود.

این دوره‌های آمادگی قرار است از هفته پایانی خرداد در دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شود و اعضای اصلی تیم جهانی حداکثر تا پایان تیر ماه توسط کمیته ارزیابی انتخاب خواهند شد.

پیش از این، تیم جهانی رباتیک دانش آموزی موفق به کسب مقام سوم جهان در مسابقات ۲۰۱۹ مالزی، مقام نایب قهرمانی در مسابقات ۲۰۲۲ هند و ۲۰۲۳ چین شده است.

همچنین نوجوانان نخبه کشور سال گذشته در مالزی قهرمان آسیا شدند

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در این دوره از مسابقات لازم است برای ثبت نام با شماره ۶۷۴۳۸-۰۲۱ تماس حاصل فرمایند.

کد خبر 6091389 علی قدمی

دیگر خبرها

  • برگزاری چهل و دومین دوره مسابقات قرآن دانش آموزی در کازرون
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)