Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@23:25:45 GMT

خاموشی 1100 موتور پمپ کشاورزی در سیرجان

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۶۹۲۳۴

خاموشی 1100 موتور پمپ کشاورزی در سیرجان

کرمان - ایرنا - مسئول جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان با اشاره به خاموشی هزار و 100 موتور پمپ کشاورزی در سیرجان گفت: این خاموشی به مدت 45 روز ادامه دارد و طی این مدت 45 میلیون مترمکعب آب صرفه جویی می شود.

به گزارش ایرنا، اکبر محمود آبادی روز پنجشنبه در نشست هماهنگی مدیریت و صرفه جویی آب در سیرجان افزود: آب صرفه جویی شده از خاموشی 45 روزه موتورپمپ های کشاورزی این شهرستان برابر با مصرف 2 سال آب آشامیدنی شهرهای سیرجان و نجف شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این طرح با همکاری مردم و مسئولان در 48 هزار هکتار از باغات پسته سیرجان اجرا می شود.
وی افزود: هزار و 300 حلقه چاه آب در شهرستان سیرجان فعال است که بیش از 90 درصد این مقدار مربوط به استحصال آب برای مزارع و باغات کشاورزی است.
سیرجان در 175 کیلومتری غرب کرمان دارای 43 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته ثمری است و بیش از 29 هزار کشاورز یا تولید کننده پسته در این شهرستان فعالیت دارند.
خبرنگار: محمد ایران نژاد ** انتشار دهنده: نجمه حسنی*
7435/3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در راستای شناسایی خسارت سیاه شدگی میوه پسته مزرعه کلانتر کارشناس مسئول باغبانی مدیریت جهادکشاورزی درمعیت کارشناس ناظر بخش خصوصی شهرستان فتاحی از محل بازدید بعمل آوردند.    فتاحی اظهار داشت: در شواهد ظاهری سیاه شدگی میوه پسته به علت کمبود کلسیم بخصوص در شرایط ابرناکی محیط و کاهش جذب توسط گیاه و ایجاد عارضه فیزیولوژیکی ایجاد می‌شود.   کارشناس ناظرباغات نیز گفت: درجهت اعلام قطعی دلایل این بیماری نمونه خوشه‌های خسارت دیده به مرکز تحقیقات ملی شوری کشور جهت بررسی بیشتر ارسال شد.

دیگر خبرها

  • وصول جریمه ۱۳ میلیاردی قاچاقچی طلا در سیرجان
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی در دو سال نیم گذشته به بهره برداری رسید
  • ۱۱۰۰ پروژه عمرانی با ۱۸۸ هزار میلیارد تومان تکمیل شد
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • ۲۰۰ درخت پسته به کمیته امداد امام خمینی خلیل آباد اهدا شد
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب