Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: حوادث ناشی از کار در استان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدتقی آبائی ظهر امروز در سومین همایش مسئولان ایمنی استان مرکزی اظهار داشت: در سال 1302 مباحث مربوط به حمایت از کار توسط والی کرمان ویژه کارگران قالی باف این منطقه مورد توجه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آخرین تغییرات قانون کار در سال 1369 انجام شد و در سال 1358 هم بحث تغییر در قانون کار با توجه به پیشرفت‌های صنعتی کشور مطرح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: نخستین قانون ویژه کار در ایران در سال 1325 توسط مجلس شورای ملی به تصویب رسید و در سال 1377 در راستای قانون کار ایران با همکاری مشاور سازمان بین المللی کار، اصلاحاتی انجام شد و به 66 ماده رسید و همچنین در سال 1357 اصلاحی دیگر در این قانون شکل گرفت.

آبائی هزاوه بیان کرد: در حال حاضر قانون کار دارای 203 ماده قانون کار و 121 تبصره در 12 فصل است که در این مدت شرایط کار تغییراتی داشته و شغل‌های جدیدی در کشور ایجاد شده که بروزرسانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: کشور ایران در راستای قانون کار 150 سال از دنیا عقب است البته می‌توان از این موضوع به عنوان تجربه برای پیشرفت استفاده کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی عنوان کرد: حوادث ناشی از کار در استان مرکزی در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش یافته و در این مدت 240 حادثه در این استان رخ داده است و بازرسی و بهداشت کار در دنیا سابقه 60 ساله دارد.

آبائی هزاوه اضافه کرد: از ابتدای سال تاکنون حوادث منجر به فوت استان مرکزی افزایش پیدا کرده و بیشترین آمار این بخش در حوزه ساختمان است که به فرهنگ سازی و آموزش‌های لازم در این راستا نیاز است.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۶۹۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام

در این مانور که همزمان با سراسر کشور برگزار شد آخرین تمهیدات لازم برای کاهش خطرات حوادث در بخش ساختمان مورد بررسی قرار گرفت.

در سال گذشته ۵۹۲ مورد از بازرسی‌ها به کارگاه‌های پر خطر اختصاص داشت که این عامل باعث شد تا در سال گذشته ۲۳ درصد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران در استان کاهش پیدا کند.
 
در این مانور ۵۰ نفر از بازرسان کار، رابطین ایمنی، کمیته‌های حفاظت ایمنی، کارشناسان شبکه‌های بهداشت و درمان، مجموعه آتش نشانی، مدیریت درمان و سازمان نظام مهندسی با هم همکاری دارند و از کارگاه‌هایی که در حوزه ساختمان، ابنیه و راه هستند بازدید می‌کنند.
 
برنامه‌های آموزشی ایمنی، ابزار مهمی در کاهش تعداد حوادث محیط کار برای کارفرمایان و کارگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام
  • ۳۱۰ نفر در حوادث مربوط به موتورسیکلت در شهر مشهد جان باختند
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/ مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد ۱۲ ماهه نقدینگی/مهار خلق پول در بانک‌ها و موسسات اعتباری ناتراز
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی | خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی/ خلق پول بانک‌ها و موسسات ناتراز محدود شد
  • تداوم کاهش نرخ رشد نقدینگی
  • کاهش غیر منتظره نرخ تورم در حوزه پولی یورو /انتظارات بازار و بانک مرکزی اروپا