Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارومیه- رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی آمادگی دارد بر اساس نیازهای آموزشی استان و حتی رشته های جدید مورد نیاز استان را راه اندازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین امید عصر پنجشنبه در نشست روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان  افزود: مراکز علمی کاربردی استان آذربایجان غربی نسبت به سایر استان ها و نسبت به میانگین کشوری در سال تحصیلی جاری، وضعیت بهتری در جذب دانشجو داشته اند و این نشانگر تلاش و اهتمام مسئولان استان و روسای این مراکز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این دانشگاه متولی برگزاری دوره های مهارتی در کل کشور است که می توان از این ظرفیت در جهت تامین نیازهای آموزشی استان ها بویژه نیازهای آموزشی دستگاههای اجرایی استفاده کرد.

رادفر با اشاره به ظرفیت‌های آذربایجان غربی در بحث گردشگری و لزوم ارائه واحدهای هتلینگ و تورگردانی در مراکز علمی ـ کاربردی استان افزود: همچنین دانشگاه جامع علمی کاربردی می‌تواند به سبب پویایی، انعطاف‌پذیری، ابتکار عمل در جذب دانشجو و تعریف رشته‌های جدید به انتخاب نخست مسئولین استان برای ارائه مهارت‌های لازم جهت توسعه هرچه بیشتر استان بدل شود.

معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این نشست مهارت آموزی را ضرورت امروز دانش آموختگی دانست و افزود: امروز بسیاری از دانشجویان، اقشار مختلف مردم، پرسنل ادارات و صنوف مختلف نیازمند کسب مهارت های کاربردی در جهت خدمت رسانی بهینه و جذب و فعالیت موثرتر در بازار کار هستند که می توان با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی این نیاز آموزشی را در استان تامین کرد.

علیرضا رادفر همچنین بر لزوم معرفی توانمندی ها و ظرفیت های دانشگاه جامع علمی کاربردی در جلسه شورای اداری استان و همچنین انعقاد تفاهم نامه های آموزشی میان این دانشگاه و ادارات برای تامین نیازهای آموزشی پرسنل تاکید کرد.

وی اضافه کرد: برای اینکه دانشجویان بتوانند بعد از فارغ التحصیلی بلافاصله در بازار کار وارد و جذب شوند لازم است در کنار دروس تئوری، مهارت های کاربردی نیز به آنان آموزش داده شود.

رادفر گفت: در آذربایجان غربی با توجه به هم مرزی این استان با سه کشور خارجی، بحث تجارت و بازرگانی از اهمیت بسزایی برخوردار است لذا استان در این زمینه ها نیازمند آموزش است و باید برای تامین این نیازهای آموزشی از طریق دانشگاه جامع علمی کاربردی برنامه ریزی شود.

وی همچنین بر ضرورت ارائه آموزش در بخش صنعت نیز تاکید و خاطرنشان کرد: یکی از عمده مشکلات در بخش صنعت این است که بسیاری از مالکین واحدهای صنعتی خودشان مدیر آن واحد نیز هستند و لازم است برای ارتقای بخش صنعت و رونق آن، مالکین و مدیران واحدها نیز آموزش های لازم را در ارتباط با حوزه کاری خود سپری کنند.

وی با اعلام آمادگی برای مکلف کردن دستگاه‌های اجرایی آذربایجان غربی به‌منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی با دانشگاه جامع علمی-کاربردی افزود: نیاز استان به ارائه آموزش‌ها و مهارت‌هایی در حوزه‌های مربوط به مرزها، تجارت و بازرگانی مشهود است که امید می‌رود دانشگاه علمی-کاربردی بتواند با برگزاری پودمان هایی در جهت رفع این نیاز مهم گام بردارد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که در بحث صنایع و کارگاه‌های تولیدی استان وجود دارد و سبب رکود در این حوزه می‌شود نداشتن مهارت‌های شغلی لازم در بین مدیران صنایع است چراکه اغلب صنایع به دست مالکین آنها مدیریت می‌شوند و مالکین لزوماً آشنایی کافی با جنبه‌های مهارتی و مدیریتی را ندارند.

وی اظهار داشت: امروز تعداد مقالات علمی که در کشور ارائه می‌شود افزایش‌یافته است اما متأسفانه اقدامی برای عملیاتی کردن بسیاری از آنها انجام نشده که ضروری است دانشگاه جامع علمی-کاربردی در این حوزه نیز ورود و نسبت به پیاده‌سازی داشته‌ها و یافته‌های مقالات در مهارت‌آموزی‌های خود اقدام کند.

امروز با حضور رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، ساختمان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان غربی کلنگ زنی شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد

حسن هاشمی پور عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان در سال ۱۴۰۳ به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، حسن هاشمی پور متولد ۱۳۵۰ در رفسنجان است که مقطع کارشناسی در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه تهران و مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در رشته مهندسی شیمی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر را گذرانده است.

وی استاد تمام رشته مهندسی شیمی بوده که دارای سابقه تدریس ۲۳ سال در دانشگاه‌های شهید باهنر کرمان و، ولی عصر (عج) رفسنجان است.

حوزه تخصص وی سینتیک شیمیایی و جداسازی مواد در قالب پژوهش‌های تجربی و ریاضی با تاکید بر فناوری نانو است که نتایج این تحقیقات چاپ حدود ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر ملی و بین‌المللی، یک ثبت اختراع بین‌المللی، یک کتاب با ناشر بین‌المللی و دو کتاب با ناشر ملی است.

دیگر خبرها

  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • ایجاد دانشکده فناوری‌های راهبردی در دانشگاه مازندران
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • عضو هیأت علمی دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • دفتر مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و دانشگاه جامع انقلاب اسلامی تفاهم‌نامه امضا کردند
  • پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • گام‌های بلند دانشگاه علمی کاربردی برای اشتغالزایی در کردستان + فیلم