Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@12:54:16 GMT

۲۵۰۰ موقوفه آذربایجان غربی سنددار شدند

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۷۸۵۵

۲۵۰۰ موقوفه آذربایجان غربی سنددار شدند

مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی گفت: امسال افزون بر ۲۵۰۰ موقوفه آذربایجان غربی سنددار شدند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوکان، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر جوانبخت عصر امروز در همایش یاوران وقف که با حضور مسئولین این شهرستان در سالن کوثر بر گزار شد، ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن ماه ربیع‌الاول و شکست داعش و دهه وقف اظهار داشت: وقف همواره از صدر اسلام تا کنون وجود داشته است و پیامبر اسلام هم جزء واقفان نخست اسلام بوده است و از سالروز وفات ایشان دهه وقف با هدف ترویج و شناخت بیشتر آن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام جوانبجت بیان کرد: در رژیم شاهنشاهی به واسطه اصلاحات اراضی مورد ظلم واقع شدیم و در آن زمان فرهنگ وقف رشد چندانی نداشته است اما ما باید در وقف باید فرهنگ سازی کنیم چون طبق نظری سنجی و گزارشی که انجام شده است مشخص شده که 60 درصد مردم اصلا نمی‌دانند که وقف چیست پس لزوم فرهنگ سازی ضروری است.

وی با اشاره به این که بیشتر اوقاف در زمینه مساجد صورت می‌گیرد افزود: بیشتر وقف‌ها برای مساجد است اما درد ما فقط مسجد نیست باید در زمینه بهداشت و درمان، آموزش، مسکن و تامین مایحتاج زندگی و مسکن ازدواج جوانان هم وقف داشته باشیم و فرهنگ سازی کنیم که وقف در این موارد هم صورت بگیرد.

جوانبخت گفت: ما باید بسته به نیاز روز جامعه وقف داشته باشیم چون وقفیات پیامبران و صحابه فقط در مساجد نبوده است بلکه باید بر اساس نیاز روز موقوفات جدید را ایجاد کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تاکید بر این امر که باید برای حفظ موقوفات گذشته تلاش کنیم تصریح کرد: درست است که ما باید در راستای وقف جدید بسته به نیاز روز تلاش کنیم اما باید اوقاف گذشته را هم حفظ کنیم و برای ثبت شدن آن‌ها اقدام کنیم چون قبلا حدود 500 پرونده در سال در زمینه ثبت اوقاف داشیم اما اکنون به واسطه ساختار جدید معاونت حقوقی سازمان اقدامات لازم انجام شده است و به 50 تا 60 پرونده در زمینه تعرضات موقوفات در سال رسیده است.

جوانبخت افزود: 14 هزار پرونده از 36 هزار موقوفه حقوقی ما فاقد سند است و از سال گذشته تا کنون 2500 پرونده را ثبت سند شده‌اند و 200 وقف جدید را کشف شده که در دست مردم بوده و آن را پنهان کرده بودند که اخذ سند و ثبت مالکیت شده‌اند.

وی گفت: در سال جدید 56 وقف جدید داشته‌ایم و 10 هزار متر مربع در هشت ماهه امسال مورد بازسازی قرار گرفته است و بر اساس جلساتی که بر گزار شده 6 میلیارد تومان برای مرمت مساجد برنامه ریزی شده که از اعتبارات دولتی تامین و بر اساس نیاز شهرستان‌ها تقسیم بندی شود.

جوانبخت بیان کرد: وقف و اوقاف به عنوان بازوی کمکی دولت می‌تواند نقش ایفا کند و ماموستاها و علمای دینی ما باید در خطبه‌ و سخنرانی‌های خود علاوه بر برکات وقف و آبادانی مساجد مردم را بر اساس نیاز روز به وقف ترویج و تشویق کنند.

مدیرکل اوقاف و امرو خیریه آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه در جنوب استان هم اوقاف خوبی صورت گرفته که امید است با ترویج این فرهنگ شاهد رشد این آمار باشیم و در راستای بهره‌گیری اقتصادی و برای گره گشایی از مشکلات استان و شهرستان‌ها از وقف‌ و اوقاف بهره بگیریم.

انتهای پیام/

R41361/P1377/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر عتباتی افزود: وفق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی های به عمل آمده و با انجام کار دقیق اطلاعاتی پنج نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر و تحت قرار بازپرس رسیدگی کننده قرار گرفتند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دیروز هم یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

کد خبر 847905 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه استان آذربایجان غربی شورای شهر دستگیری

دیگر خبرها

  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • دستاوردهای سازمان اوقاف در مسیر انقلاب اسلامی است
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی 
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود