Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رضا شهرکی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بی نظیر سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های تجدید پذیر از جمله انرژی خوشیدی و باد کمیته امداد این استان برای کمک به معیشت نیازمندان و مددجویان برنامه ریزی‌های لازم در زمینه استفاده از این انرژی‌ها را در دستور کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این نیروگاه‌ها نگهداری بسیار راحتی دارند و تولید انرژی توسط نیروگاه به صورت تضمینی به مدت پنج سال توسط اداره برق استان خریداری می‌شود.

شهرکی افزود: تاکنون قرارداد ساخت ۷۸ منبع انرژی‌های پاک در شهرستان زابل، ۱۲ نیروگاه در شهرستان خاش و ۱۰ مورد برای شهرستان میرجاوه طراحی شده است.

وی گفت: هر کیلو وات برق نیروگاه‌های خورشیدی خانگی ۸۰۰ هزار تومان درآمد برای مددجویان ایجاد می‌کند.

وی افزود: استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر بهترین راه برای حفظ اکوسیستم طبیعی و جلوگیری از معضلات ناشی از تغییرات آن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) سیستان و بلوچستان افزود: این پروژه در غالب اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و نیز استفاده بهینه از انرژی‌های نو و تجدید پذیر برای مددجویان این نهاد اجرایی شده است.

 سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه‌ها به ویژه انرژی‌های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت‌های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر باد‌های پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از ۶ کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه‌ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آن‌ها می‌توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.

مطالعات نشان داده است که سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه فلات سیستان بالاترین پتانسیل استفاده از انرژی باد را داراست از این رو شواهد تاریخی نشان دهنده بهره برداری گذشتگان از این انرژی لایزال در مناطق روستایی باستانی منطقه است که هنوز آثاری از آن موجود است.

با وجود ظرفیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان در زمینه انرژی‌های نو این استان می‌تواند بستر مناسبی در زمینه سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کند به طوری که سرمایه گذاری در این بخش با توجه به نیاز کشور‌های افغانستان و پاکستان به واردات برق از ایران سوددهی فراوان را برای فعالان اقتصادی به دنبال دارد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، علیمرادی گفت: براثر بارش‌های فرا نرمال جنوب استان سیستان و بلوچستان حدود ۴۰ هزار هکتار از پهنه آبگیر تالاب هامون جازموریان از طریق رودخانه بمپور آبگیری شد.
وی افزود: تالاب جازموریان با ۱۰۸ هزار هکتار مساحت از طریق آورد سالانه رودخانه‌های هلیل رود استان کرمان و بمپور استان سیستان و بلوچستان آبگیری می‌شود و سالهاست که به عنوان یکی از کانون‌های اصلی گرد و غبار جنوب شرق کشور شناخته شده است.
علیمرادی تصریح کرد: با توجه به بارندگی‌های سیل آسای چند روز اخیر جنوب شرق کشور، پس از دو سال خشکسالی، هم اکنون جان دوباره گرفت.

دیگر خبرها

  • برداشت گل محمدی از باغات سیستان وبلوچستان
  • فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری سیستان و بلوچستان
  • حمایت هزارو۱۲۷ میلیاردتومانی ازسبدامنیت غذایی مردم سیستان وبلوچستان
  • حضورغرفه سیستان وبلوچستان درنمایشگاه اکسپو
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • ایجاد اشتغال برای روستائیان با احداث گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان
  • جانی دوباره درتالاب هامون جازموریان سیستان وبلوچستان
  • افتتاح همزمان ۷ نیروگاه خورشیدی مدارس در ۶ استان