Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:50:13 GMT

راه اندازی 108 مرکز قرآنی در سطح تهران

تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۵۴۶۵۲

راه اندازی 108 مرکز قرآنی در سطح تهران

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛همایش یاوران وقف و تجلیل از واقفین با حضور حجت‌الاسلام محمدزاده، مدیر کل اوقاف تهران و سیدیحیی رحیم صفوی، رییس هیئت امنای امامزاده عینعلی زینعلی روز چهارشنبه اول آذر ماه برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران گفت: برگزاری مسابقات قرآن در رشته های مختلف با رویکرد هزار نفری هر ساله در استان تهران برگزار می شود که امسال نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد پیداکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی درخصوص108 مرکز فرهنگی قرآنی در سطح تهران ادامه داد: راه اندازی این مراکز نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته و با 400 تربیت مربی در سال جاری به فرهنگسازی قرآنی پرداخته است.

مدیر کل اوقاف تهران درباره طرح بیمه قرآنی 200 هزار نفر از قرآنیان عنوان کرد: برگزاری 100 محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه از جمله برنامه‌های  اداره کل اوقاف است که نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: 313 بقعه متبرکه در استان تهران 117 بقعه احتیاج به مرمت، بازسازی و ساخت و ساز دارد.در حالی است که 68 بقعه در حال تکمیل ساخت و سازاست.کل مساحت عرصه بقاع متبرکه استان تهران دو میلیون و 500 هزار مترمربع است، تمام اتفاقات بازسازی در بقاع متبرکه همه با نذورات مردم و خیرین انجام می شود این در حالی است که برای تعمیر بقعه های متبرکه 140 میلیارد تومان نیاز است.امسال نیز 40 بقعه متبرکه در دستور کار است که 15 هزار و 900 مترمربع برای این بقاع ساختمان بنا شده است.

حجت الاسلام محمدزاده مدیر کل اوقاف تهران اظهار داشت:2 میلیارد و 800 میلیون تومان از اداره کل اوقاف تهران تاکنون هزینه شده است که 10 میلیارد تومان از سوی خیرین در طرح مرمت کمک شده است.به یکی از معضلات بقاع متبرکه تعمیر سرویس های بهداشتی است که این مسئله از سال قبل در دستور کار بوده است و 21 چشمه با هزینه یک میلیارد تومان احداث شده و هزار و 111 چشمه تعمیر و بازسازی باید شود.

حجت الاسلام محمدزاده خاطرنشان کرد: کل نذوراتی که تاکنون جمع شده است نزدیک به 22 میلیارد تومان این در حالی است که تا به حال 150 وقف جدید در سال جاری ایجاد شده است.به عنوان مثال یک نفر خیر 84 مغازه را وقف کرده و 206 مدرسه در کشور ساخته است.همچنین ایجاد موقوفات نوین در علم و فناوری سازمان اوقاف کمک خواهد کرد تا محصولات علمی و فناوری تبدیل به ایده شود و تولید ثروت صورت گیرد.

در ادامه رحیم صفوی، رییس هیئت امنای امامزادگان عینعلی و زینعلی هیئت امنا گفت: در هشت سال گذشته 15 هزار مترمربع زمین به مجموعه این امامزاده اضافه شده است.در این مدت حدود هشت هزار متر مربع ساختمان بنا شده است وامیدواریم 4 هزار مترمربع دیگر به عنوان طرح جامع امامزادگان به این مجموعه اضافه کنیم.

وی ادامه اداد: دراین هشت سال 137 میلیارد تومان سرمایه به این امامزاده اضافه شده است ،این در حالی است که ماهیانه 9 میلیون تومان در امامزاده از سوی مردم کمک می شود.

رییس هیئت امنای این امامزادگان اظهارداشت:اعتمادسازی به عنوان اولین رکن اساسی سازمان اوقاف مطرح می شود به این صورت که اگر مردم به اوقاف اعتماد کنند و اموال خود را وقف کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

وی درخصوص اینکه اوقاف باید برای اعتمادسازی سازوکار خاصی را پیش بینی کند، بیان کرد: شفاف سازی هزینه ها و مشخص شدن ورودی ها و خروجی های پول ها مسئله دیگری است که باید سازمان اوقاف به آن توجه کند.

رحیم صفوی اظهار کرد: با توجه به توسعه علم و فناوری هنر سازمان اوقاف این است که تمام فعالیت های خود را به صورت سیستمی ارایه دهد تا مردم گزارش موقوفات خود را ببینند.

گفتنی است:درپایان همایش از  یاوران وقف و تجلیل از واقفین تقدیر شد.

انتهای پیام/

همایش یاوران وقف برگزارشد

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۵۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای

اکبر قنبرپور مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات در سفر اخیرشان به کرمانشاه حامل خبر‌های خوبی در حوزه دیجیتال برای استان کرمانشاه بود.

اول اینکه اجرای دو پروژه عمده در حوزه اقتصاد دیجیتال استان کرمانشاه و به‌ویژه شهر کرمانشاه دنبال خواهد کرد که یکی از این پروژه‌ها ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال بوده و شامل تجهیز دو مرکز نوآوری در پارک فناوری استان و دانشگاه رازی است.

 قنبرپور برنامه‌ در دست پیگیری بودن توانمندسازی اقتصاد دیجیتال در استان و آغاز فعالیت در حوزه دانش‌آموزی و هم در بعد تربیت نیروی متخصص کاری در استان کرمانشاه را خبر خوب دیگرش در سفر به استان برای دنبال کردن بررسی میزان پیشرفت این برنامه‌ها بود.

مشاور وزیر و سرپرست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات اولین مرکز تولید بازی‌های رایانه‌ای در پارک فناوری کرمانشاه از ماه آینده با ۲۰ تیم راه‌اندازی و فراهم شدن آمادگی لازم برای اینکه این تیم‌ها تا پایان سال به ۵۰ تیم افزایش پیدا کند و در صورت لزوم مراکز دیگری برای توسعه این صنعت ایجاد شود خبر خوب سومش به مردم کرمانشاه بود.

خبر خوب دیگر در جریان این سفر به پیگیری ایجاد یک شهرک اقتصاد دیجیتال در کرمانشاه بود که قرار است شعبه‌ای از پارک توسعه فناوری و نوآوری اقتصاد دیجیتال را که تحت عنوان پارک فاوا در استان فعالیت کند و در آینده تبدیل به یک پردیس علم و فناوری شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • راه اندازی نخستین مرکز موتور آمبولانس شهرستانی در مهاباد
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • راه اندازی دستگاه CT اسکن در بیمارستان ۱۷ شهریور رشت
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • راه‌اندازی اپراتور هوش مصنوعی در کشور / GPU هایتان را با اپراتور به اشتراک بگذارید
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • راه اندازی ۲ دستگاه تصویربرداری پیشرفته دربیمارستان‌های کرمانشاه واسلام آباد غرب
  • ایجاد مراکز نوآوری در حوزه اقتصاد دیجیتال/راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری تولید بازی‌های رایانه‌ای