Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

به نقل از Inside The Games، یکی از موانع برابری جنسیتی در رشته وزنه‌برداری سال آینده مرتفع خواهد شد و آن زمانی است که برای نخستین بار بانوان کشورهای ایران و عربستان قرار است در مسابقات بین‌المللی شرکت کنند.

این دو کشور اسلامی بزرگ در این رشته هیچ فعالیتی نداشتند. در حالی که رقابت بانوان در وزنه‌برداری از سال 1987 آغاز شده و این رشته برای بانوان در المپیک سیدنی وارد رقابت شد، کشورهای اسلامی علاوه بر ایران و عربستان، کشورهای دیگر از جمله کویت، بحرین، عمان، سومالی و لیبی نیز وزنه‌برداری در بخش زنان نداشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اعلام این رسانه، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران درباره حضور زنان در رشته وزنه‌برداری گفت: ما کمیته بانوان را در فدراسیون وزنه‌برداری تاسیس کرده‌ایم و استعدادهای زیادی در این رشته داریم.

وی افزود: زنان نیز مانند مردان وزنه‌بردار ظرفیت‌های زیادی دارند و امیدوارم با لباس‌های طراحی شده برای زنان مسلمان آنها بتوانند در مسابقات بین‌المللی در آینده نزدیک شرکت کنند.

با وجود اینکه ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرده ایران یکی از بزرگترین دشمنان ماست، اما این احتمال وجود دارد ایران رقابت دوستانه‌ای با آمریکا در وزنه‌برداری داشته باشد.

در حالی که ترامپ ایران را در لیست سیاه خود قرار داده، اما آمریکا در نظر دارد وزنه‌برداران زن خود را در ماه مارس به ایران اعزام کند و مردان وزنه‌بردار آمریکایی نیز در مسابقات جام فجر در ایران شرکت خواهند کرد.

فدراسیون ایران در مذاکره‌ای که با فدراسیون آمریکا داشته از آنها دعوت کرده در مسابقات جام فجر حضور داشته باشند آمریکا نیز به این دعوت پاسخ مثبت داده و قرار است تیم‌های مردان و زنان این کشور در جام فجر که به میزبانی اهواز برگزار می‌شود شرکت کنند.

فیل اندروز مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا در این باره اظهار داشت: ما با فرهنگ ایران کاملا موافقت کرده‌ایم و به مربیان و نمایندگان فنی زنان این کشور کمک می‌کنیم. این موضوع به ارتباطات خوب بین‌المللی زنان بین دو کشور منجر می‌شود.

وی افزود: توافقات به طور کلی صورت گرفته و روی جزئیات کار خواهیم کرد. با وجود تنش‌های سیاسی که بین دو کشور وجود دارد، ما همیشه از ارتباط با وزنه‌برداری ایران لذت می‌بریم. هر کاری که از دست ما بربیاید با رغبت مایل به انجام آن هستیم.

مدیر اجرایی فدراسیون وزنه‌برداری آمریکا تاکید کرد: من می دانم که ایران به عنوان یک کشور موفق در این ورزش نمی‌خواهد بدون این که سطح موفقیت بانوان را تعیین کند آنها را در رقابت‌های بین‌المللی شرکت دهد به همین دلیل ما مشتاق کمک به آنها در رسیدن به این سطح هستیم.

آدامفی مدیر اجرایی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری نیز در واکنش به این اخبار، گفت: برنامه‌ای که برای بانوان وزنه‌بردار در نظر گرفته شده، خبر خوبی است. این برای ایران بسیار مهم است کشوری که در وزنه‌برداری مردان در سطح بسیار بالایی قرار دارد اما در بخش بانوان صفر است. همکاری ایران و آمریکا برای کمک به وزنه‌برداران زن بسیار خوب است و این موضوع نشان می‌دهد ورزش در سطحی بالاتر از سیاست قرار دارد.

فدراسیون جهانی وزنه‌برداری قانون خود را در خصوص حجاب از سال 2011 تغییر دارد و زنان مسلمان می‌توانند با پوشش در مسابقات شرکت کنند.

آدامفی تاکید کرد: 6 سال از تصویب این قانون گذشته و ما هنوز چیزی نشنیده‌ایم. مذاکراتی درباره حضور بانوان ایرانی و عربستان از سال گذشته صورت گرفته اما آنها هنوز چیزی به ما نگفته‌اند. من نمی‌دانم این کشورها اجازه خواهند داد زنان در مسابقات شرکت کنند یا اینکه آنها فقط بانوان را تشویق به این کار می‌کنند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۷۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز فارس، استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف استان برای حضور فعالانه فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ گفت: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.
ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان IRANEXPO ۲۰۲۴ (ایران اکسپو ۲۰۲۴) با پیش بینی بازدید بیش از دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر و بازرگان خارجی از بیش از ۹۰ کشور دنیا قرار است از فردا تا دوازدهم اردیبهشت در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می شود.

این نمایشگاه در هفت گروه کالایی صنایع غذایی ، کشاورزی و شیلات - صنعت - گروه پتروشیمی - فرش دستباف ، صنایع دستی و گردشگری - دارو ، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی ، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی - صنعت ساختمان و خدمات فنی و مهندسی  و گروه خدمات بر پا می شود.
محمد هادی ایمانیه با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: نخستین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

به گفته معاون توسعه کسب و کار بین المللی معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری حدود ۷۰۰ شرکت دانش بنیان و فناور ایرانی در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ حاضر می‌شوند که می‌توانند دستاورد‌های خود را به بازدیدکنندگان خارجی ارائه کنند.
سید مجتبی قدمگاهی تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو ایران ۲۰۲۴ غرفه‌ای مربوط به معاونت توسعه کسب و کار بین المللی  و صندوق توسعه صادرات برپا می‌شود.
قدمگاهی گفت: این غرفه در سالنی است که زنجیره‌های ارزش استانی هم توسط وزارت کشور قرار است معرفی شود و ما از این فرصت استفاده خواهیم کرد تا زنجیره ارزش صادراتی استانی را از درگاه‌ها و پایگاه‌های صادراتی خودمان در سراسر دنیا به یک شبکه تبدیل و آنها را به دنیا معرفی کنیم.
نمایشگاه اکسپو را سازمان توسعه تجارت ذیل وزارت صمت هر سال برگزار می‌کند و پارسال حدود ۵۰۰ میهمان و شرکت خارجی در اکسپو ۲۰۲۳ حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • تلاش فدراسیون کبدی برای ادامه همکاری با «مازندرانی»
  • برگزاری روز نخست رقابت‌های بین المللی تنیس ساحلی
  • یک ایرانی از کشتی المپیک کنار گذاشته شد | تنبیه فوری فدراسیون جهانی
  • حضور فارسی‌ها در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ایران