Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-03@02:17:29 GMT

دیابت یزد اول شد

تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۸۲۰۳۵

دیابت یزد اول شد

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ دکتر محمدرضا مهاجری تهرانی بر لزوم بررسی دقیق بیماران دیابتی از لحاظ قلبی و عروقی تاکید کرد و افزود: سکته قلبی شایع ترین علت مرگ و میر در بیماران دیابتی است.

وی، زخم پای دیابتی را از دیگر عوارض مهم بیماری دیابت اعلام کرد و گفت: 15 درصد دیابتی ها دچار زخم پا می شوند و این افراد باید مراقب‌های لازم را به عمل آورند تا دچار قطع عضو نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مهاجری اظهار کرد: در سال های گذشته هر 30 ثانیه یک بیمار دیابتی در دنیا پای خود را از دست می داد که با توجه به شیوع بیماری، این زمان در سال گذشته به هر 19 ثانیه رسیده که در اغلب موارد می توان از بروز آن پیشگیری کرد.

** استان‌های یزد، بوشهر و تهران بالاترین آمار مبتلایان به دیابت را دارند

معاون مرکز تحقیقات غدد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم به شیوع دیابت در کشور اشاره کرد و گفت: استان های یزد، بوشهر و تهران بالاترین آمار مبتلایان به دیابت را دارند.

وی با اشاره به اینکه شیوع دیابت در شهرها به دلیل کم تحرکی بیشتر از سایر نقاط است، افزود: براساس مطالعه انجام شده 10 درصد مردان بیش از 30 سال و 11 درصد زنان بیش از 30 سال به دیابت مبتلا هستند.

مهاجری، تعداد مبتلایان به دیابت در کشور را حدود 5 میلیون نفر اعلام و اظهار کرد: حدود نیمی از این افراد از بیماری خود اطلاع ندارند و معمولا هنگامی متوجه بیماری خود می شوند که دچار عوارض متعدد دیابت از جمله قلبی و عروقی و زخم پای دیابتی شده اند.

وی، کم تحرکی، شیوه زندگی غلط و رژیم غذایی نامناسب را مهم ترین عامل ابتلا به این بیماری اعلام کرد و گفت: روزانه حداقل نیم ساعت و در پنج روز از هفته، پیاده روی می تواند نقش مهمی در کنترل قند خون داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره اینکه حدود 75 درصد دیابتی های شناخته شده، قندخونشان کنترل نیست، گفت: این افراد باید به شدت مراقب نوسات قندخون شان بوده و قند خون را کنترل کنند.

مهاجری به افراد بیش از 45 سال توصیه کرد که سالی یکبار قند خون ناشتای خود را اندازه گیری کنند. در صورت که نتیجه قندخون ناشتای کمتر از 100 میلی گرم باشد هر سه سال یکبار و اگر بالاتر از این مقدار بود، آزمایشات بعدی را برای تشخیص بیماری دیابت انجام دهند.

وی به تعداد بیماران دیابت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت دیابتی ها در جهان 450 میلیون نفر است که پیش بینی می شود تا 20 سال آینده این تعداد به حدود 600 میلیون نفر برسد.

معاون مرکز تحقیقات غدد پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم ادامه داد ، در شرایط مزبور بیماران دیابتی سومین کشور پرجمعیت دنیا را بعد از چین و هند تشکیل خواهند داد.

دیابت یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد.

نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. دیابت سه نوع اصلی دارد که شامل نوع 1، نوع 2 و بارداری است.

دیابت دارای عوارض زودس و دیررس است که بیماری قلبی- عروقی، نوروپاتی (آسیب دیدگی اعصاب)، نفروپاتی (بیماری کلیه) و چشمی از جمله عوارض دیررس دیابت و تواسیدوز یا کمای دیابتی، هیپو گلیسمی و هایپرگلیسمی از جمله عوارض زودرس این بیماری است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۲۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

دیگر خبرها

  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است 
  • «قلیان اکسیژن» در مرحله آزمایش است/ برای نتیجه‌گیری زود است
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس