Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - امام جمعه موقت هرات مرکز شهرستان خاتم گفت: شهرهای هرات و مروست برای تامین زیرساخت ها، توسعه و سرمایه گذاری نیازمند دسترسی به راه آهن است، دولت هم وعده داد که مسیر ریلی خاتون آباد به قادرآباد باید از خاتم بگذرد، انتظار ما هم تحقق این وعده در سال 1396 است.

حجت الاسلام غلامرضا محمودی در خطبه های این هفته نماز جمعه هرات با اشاره به سفر هفته جاری محمود زمانی قمی استاندار یزد و تعدادی از مدیران به خاتم و لزوم ایجاد توسعه متوازن افزود: پیشنهاد ما به مسوولان تامین ساخت های توسعه شهرستان از طریق ایجاد خط آهن و واحد پتروشیمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید به اینکه یکی از زمینه های توسعه پایدار منطقه ساخت راه آهن است،یادآور شد: بدون خط آهن هیچ فردی راغب به سرمایه گذاری در شهرستان خاتم نخواهد بود، از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای شهر می خواهم با این موضوع جدی برخورد کنند.
امام جمعه موقت نماز جمعه هرات اظهار کرد: باید بر اساس دیدگاه راهبرد امنیتی منطقه و استان های همجوار نیاز به زیرساخت و صنایع پتروشیمی در خاتم است.
وی یادآور شد: ایجاد صنعت پتروشیمی در شهرستان خاتم از عنایت های رهبر معظم انقلاب است که سال ها از آن می گذرد اما خبری از ساخت آن در این شهرستان نیست.
وی عنوان کرد: البته ما در این ارتباط نمی خواهیم کاری غیرعلمی انجام شود، برررسی کنند، اگر از نظر علمی مشکلی ندارد، برای دستیابی به توسعه متوازن در استان یزد نیازمند شروع صنعت پتروشیمی با محور خاتم است چرا که این طرح از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد است، باید اجرایی شود.
وی عنوان کرد: با توجه به سفر استاندار یزد به خاتم امیدواریم، توسعه متوازن در شهرستان اجرایی شود چرا که توسعه نیازمند همکاری و همفکری اتاق بازرگانی استان و کشور نیز است.
وی از مسئولان استان خواست: از طرفیت 50 میلیارد دلاری فاینانس که الان زمینه آن وجود دارد با وزارت نفت همراهی کنند و استفاده به نیاز اعتباری چهار هزار میلیارد تومانی صنعت پتروشیمی خاتم از طریق فاینانس جذب شود که اجرای این امر به نفع استان و کشور است.
محمودی همچنین با اشاره به نابودی نیروهای داعش در کشورهای اسلامی منطقه بیان کرد: با تعامل روسیه و حضور پررنگ ایران و جریان مقاومت این پیروزی شکل گرفت.
وی تصریح کرد: با عنایت خداوند، درایت و هوشیاری رهبر معظم انقلاب این موفقیت بزرگ کسب شد، و بسیج باید بتواند با رهبری نائب امام زمان(عج) پرچم اسلام را جهانی کند.
وی همچنین با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج باید قرآنی عمل کند و حضورش در مسجد پررنگ باشد.
امام جمعه موقت هرات تاکید کرد: بسیج باید بتواند با این پیروزی ها تهدیدات دشمنان را دفع کند و با تعامل با روسیه ، غربی ها را به عقب براند و ایران با رهبری نائب امام زمان(عج) اسلام را جهانی کند.
همچنین فرمانده نیروی مقاومت بسیج خاتم گفت: سپاه که افتخار کاشته شدن نهالی چون بسیج را دارد امروز در همه عرصه ها خوش درخشیده است، باید تفکر بسیجی همراه با ایمان و تقوا باشد.
سرهنگ پاسدار حسین آزادی نژاد یادآور شد: اندیشه بسیجی تفکری است که با درایت پذیری همراه است و تفکر بسیجی یعنی مسجد و احساس مسئولیت داشتن است.
وی تصریح کرد: نقشه دشمن ناامیدی ما از انقلاب اسلامی است، باید بگوییم ما هر روز آن راه را ادامه خواهیم داد.
هرات مرکز شهرستا خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 2047* خبرنگار: شهلا حیدری** انتشار: عباسقلی اشکورجیری
Irnayazdd@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • فعالیت سامانه بارشی حاکم بر کرمانشاه در روز جمعه تشدید می‌شود
  • درخواست موشکی امام جمعه باشت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • تقدیر از کارگران یک مجموعه تولیدی در خوشاب توسط امام جمعه شهرستان
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • حمایت ۲۷.۵ میلیاردی ستاد اتصال‌پذیری از ۲۵ طرح فناورانه
  • داعش مسئول حمله به نمازگزاران هرات
  • تجلیل امام جمعه شهرستان تکاب از معلمین پر تلاش مدرسه رضوان شهرستان تکاب
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد