Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر ارتباطات و راه آهن هند روز جمعه آمادگی کشورش برای گسترش همکاری های همه جانبه با ایران در زمینه ارتباطات، فناوری اطلاعات و همچنین صنایع مربوط به این حوزه را اعلام کرد.

ایران آنلاین /«مانوج سینها» در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا، با اشاره به مباحثی که روز جمعه در دیدار با «محمد جواد آذری جهرمی» همتای ایرانی خود مورد بحث قرار داده بود، تاکید کرد هند آمادگی کامل دارد تا در تمام حوزه های ممکن با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران همکاری های خود را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ارتباطات هند افزود: سال گذشته نیز دو کشور در جریان چهارمین اجلاس بین المللی فضای مجازی در ژنو موارد بسیاری را در جهت توسعه همکاری های دوجانبه مورد بحث قرار داده و پتانسیل های دو کشور را در این حوزه مورد توجه قرار دادند.
وی تاکید کرد که در دیدار امروز نیز دو وزیر در مورد مسایل مختلف به تبادل نظر پرداختند.
سینها در ادامه گفت وگوی خود با ایرنا با اعلام عزم هند برای همکاری با ایران در حوزه های مربوط به ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس استانداردهای جهانی گفت: دو کشور مصمم هستند در تمام زمینه ها بخصوص ارتقا ارتباط از طریق پهنای باند، پژوهش و نوآوری همکاری کنند.
وی با استقبال از پیشنهاد وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران برای تشکیل کارگروهی برای سرعت بخشیدن به همکاری های دوجانبه گفت: ما آماده ایم در تمام زمینه های ممکن با ایران همکاری کنیم.
وزیر ارتباطات هند افزود: در جلسه امروز دو طرف به این نتیجه رسیدند که تشکیل این کارگروه به شناسایی و بازتعریف حوزه های مختلف برای هرگونه همکاری های ممکن منجر خواهد شد.
وی گفت: تشکیل این کارگروه همچنین به امضای سند تفاهم نامه ای برای تسریع روند اجرایی کردن توافقات گذشته کمک خواهد کرد.
آذری جهرمی نیز پس از پایان دیدار با همتای هندی خود از عزم ایران برای امضای یک سند همکاری در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هند خبر داد.
وی در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت: در دیدار امروز قرار شد بر مبنای تفاهمات قبلی، اولین کمیته مشترک بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و هند تشکیل شود تا نتیجه پیگیری ها حاصل شده و دو کشور در این حوزه سند تفاهم نامه ای را امضا کنند.
به گزارش ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان برای شرکت در پنجمین اجلاس بین المللی فضای مجازی چهارشنبه شب وارد دهلی نو پایتخت هند شد.
وی روز گذشته (پنجشنبه) در دیدار با وزیر الکترونیک و آی تی هند، پیشنهاد تشکیل یک نهاد بین المللی تصمیم گیر برای کنترل و مقابله با تهدیداتی چون تروریسم، افراط گرایی و پورنوگرافی کودکان در فضای مجازی را ارائه کرد.
وی همچنین در صفحه شخصی اینستاگرام خود در رابطه با دستاوردهای سفر خود به هند نوشت: در دیدار با نخست وزیر و وزیر فناوری اطلاعات هند توافق کردیم در حوزه صادرات نرم‌افزار، امنیت زیرساخت های فضای مجازی و نیز دولت الکترونیکی کارگروه مشترکی تشکیل و سطح همکاری های دو کشور در این حوزه ها ارتقاء یابد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۸۳۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی جداول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی در بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ که هنوز ابلاغ نشده است، نشان می‌دهد که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، حدود ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

همچنین بر این اساس وزارت ارتباطات در بخش رشد هزینه‌ای ۱۱ درصد، در رشد سرمایه‌ای ۳۳ درصد و در کل اعتبارات ۳۰ درصد رشد داشته است.

جدول رشد اعتبارات وزارت ارتباطات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳
عنوان دستگاه رشد هزینه‌ای (درصد) رشد سرمایه‌ای (درصد) رشد عمومی (درصد) رشد اختصاصی (درصد) رشد کل اعتبارات
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۱ ۳۳ ۳۰ ۵- ۳۰

برای دستگاه‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است به طوری که پس از ستاد وزارت ارتباطات، بیشترین بودجه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اختصاص دارد و کمترین بودجه به دبیر خانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات مربوط می‌شود و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت نیز اعتباری در نظر گرفته نشده است.

اعتبارات مجموعه‌های ذیل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ (اعتبار به میلیارد تومان)
عنوان هزینه‌ای سرمایه‌ای اختصاصی کل
مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد مبلغ رشد
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۲,۲۸۴ ۱۱% ۱۷,۱۰۹ ۳۳% ۱۹۰ ۵%- ۱۹,۵۸۴ ۳۰%
پژوهشگاه فضایی ایران ۱۴۶ ۲۴% - ۱۰۰%- ۱۰۰ ۰% ۲۴۶ ۷%
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۵۴۰ ۶% ۱۶۹۱۷ ۴۵% - - ۱۸۴۵۶ ۴۱%
پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴۳ ۱۶% ۱۲ ۵۰۰% ۴۰ ۰% ۱۹۵ ۱۸%
دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ۴ ۱۷% - ۱۰۰%- - - ۴ ۸%-
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۱۰ ۲۱% ۱۶ ۰% - - ۳۲۷ ۱۹%
سازمان فضایی ایران ۹۷ ۵۱% ۱۴۴ ۸۸%- - - ۲۴۱ ۸۰%-
پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۴۵ ۱۸% ۱۱ ۳۲% ۵۰ ۱۷%- ۱۰۶ ۰%
شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران - - ۱۰ ۰% - - ۱۰ ۰%
شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت - - - - - - - -

بر اساس این گزارش، بودجه در نظر گرفته شده برای پژوهشگاه فضایی ایران ۲۴۶ میلیارد تومان، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۹۵ میلیارد تومان، دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات ایران ۴ میلیارد تومان، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۳۲۷ میلیارد تومان، سازمان فضایی ایران ۲۴۱ میلیارد تومان، پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۰ میلیارد تومان و برای شرکت سهامی ارتباطات زیر ساخت اعتباری در نظر گرفته نشده است.

کد خبر 6087579 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • جزییات بودجه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • گام بلند شهرداری اصفهان در بودجه‌ریزی حوزه فناوری اطلاعات
  • طرح مرکز رشد و نوآوری توسعه اکوسیستم کارآفرینی کردستان (تاک) افتتاح شد
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • پرداخت ۱۸ میلیارد به شرکت‌های دانش‌بنیان کردستان
  • توسعه ICT سبب نجات کردستان از عقب‌ماندگی می‌شود
  • توسعه حوزه ICT راه نجات عقب‌ماندگی‌های اقتصادی کردستان
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است