Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های دولتی استان کرمانشاه در خصوص شرایط پرداخت تسهیلات به زلزله زدگان گفت: پرداخت تسهیلات منوط به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و معرفی به بانک است و چک برگشتی و بدهی معوق به بانک ها مانع پرداخت تسهیلات نخواهد بود.

بهزاد جلیلیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 2 سال تنفس برای بدهی های بانکی تمام ساکنان مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است و این تنفس 2 ساله شامل جریمه نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته او، از امروز روند تشکیل پرونده و معرفی به بانک ها آغاز می شود و برای پرداخت تسهیلات نیاز به تشکیل پرونده مجدد نیست و همان پرونده بنیاد مسکن کفایت می کند.
وی در خصوص رقم تسهیلات اعطایی نیز بیان داشت: برای بازسازی خانه های روستایی 250 میلیون ریال تسهیلات چهار درصد با بازپرداخت 15 ساله با احتساب سه سال دوران مشارکت پرداخت می شود.
به گفته جلیلیان، این تسهیلات برای بازسازی منازل مسکونی شهری 35 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و پرداخت 15 ساله و نیز با احتساب سه سال دوران ساخت خواهد بود.
جلیلیان در خصوص وضعیت ضمانت این تسهیلات نیز گفت: سعی کرده ایم شرایط را آسان بگیریم و زنجیره 2 یا سه نفره از همسایه ها می توانند ضامن یکدیگر بشوند.
جلیلیان در ادامه تسهیلات پرداختی برای تعمیر واحدهای مسکونی شهری، روستایی و نیز تجاری را 120 میلیون ریال با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت هفت ساله اعلام کرد.
وی افزود: 100 میلیون ریال قرض الحسنه چهار درصد نیز برای خرید لوازم خانگی و هزینه های ضروری زندگی با بازپرداخت پنج ساله پرداخت خواهیم کرد.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانکهای دولتی استان در پایان از نصب خود پردازهای سیار در منطقه خبر داد و افزود: شعب بانکی در مناطق زلزله زده فعال هستند.
علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی مرکز تهران نیز اعلام کرده است؛ رقم کل تسهیلات اختصاص یافته در مصوبه هیات دولت به زلزله زدگان هفت هزار و 675 میلیارد ریال است.
به گفته او، جدای از این رقم، خود بانک ها نیز تسهیلات دیگری را برای مناطق زلزله زده در نظر گرفته اند.
بانک های ملی، سپه، ملت، تجارت، صنعت و معدن و صادرات به عنوان بانک های عامل پرداخت تسهیلات تعیین شده اند.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه

بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی خود، پرداخت عادلانه تسهیلات قرض الحسنه به مشتریان، متقاضیان، نیازمندان و گروه های هدف سازمان های حمایتی را همواره یکی از سیاست های مهم خود در نظر دارد و به آن عمل می کند. - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، این بانک در راستای ایفای مسوولیت های اجتماعی خود و همسویی با برنامه های دولت مبنی بر تسهیل ازدواج جوانان این بانک طی فروردین ماه سال جاری در مجموع تعداد 21هزار و 271 فقره تسهیلات قرض الحسنه بالغ بر 24 هزار و 270 میلیارد ریال به عموم متقاضیان پرداخت کرده است.

همچنین طی همین مدت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به ارزش بیش از 1 هزار و 596 میلیارد ریال به 532 متقاضی توسط بانک ملی پرداخت شده است.

همچنین بانک ملی ایران طی یک ماه نخست سال تعداد 973 فقره تسهیلات فرزندآوری به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

گفتنی است ترویج سنت حسنه ازدواج و کمک به جوانان از مهم ترین سیاست‌های اعتباری بانک ملی ایران محسوب می شود که این بانک طی سال گذشته بخش قابل توجهی از کل تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به متقاضیان را در شبکه بانکی پرداخت کرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • سقف تراکنش‌های بانکی بانک رفاه کارگران افزایش یافت
  • اعطای بیش از 21 هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه بانک ملی ایران به متقاضیان
  • اعطای ۲۱ هزار فقره وام قرض الحسنه بانک ملی ایران در ۱ ماه
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • برنامه‌ریزی برای تامین تسهیلات بانکی ۱۲هزار واحد مسکن در ایلام
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲
  • سقف تراکنش‌ خرید از کارت‌های بانکی افزایش یافت
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟