Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمانشاه- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه عزمی جدی برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه وجود دارد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این آمادگی را دارد که کمک هزینه اسکان موقت زلزله زدگان را به آنها پرداخت کند.

به گزارش ایرنا، عباس آخوندی عصر پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه که در ثلاث باباجانی برگزار شد، گفت: بر اثر برآورد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در زلزله بزرگ کرمانشاه ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بنیاد مسکن تجربه خوبی در بازسازی مناطق زلزله زده دارد و تاکنون با گذشت 11 روز به خوبی خود را برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه آماده کرده است.
وی اظهار کرد: با توجه به آمادگی هایی که تاکنون ایجاد شده، امیدواریم بخش اعظمی از کار بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا یک سال آینده به اتمام برسد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم محور اصلی بازسازی مناطق زلزله زده هستند، عنوان کرد: ما نمی توانیم قیومیت مردم در بازسازی و ایجاد اسکان موقت را بر عهده بگیریم از این رو دولت هر نوع کمکی که نیاز باشد در اختیار زلزله زده ها قرار می دهد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش اعظمی از ارزیابی های خسارت ها توسط بنیاد مسکن انجام شده است، گفت: در روستاها سه میلیون تومان برای اسکان موقت و پنج میلیون برای اسکان دائم پرداخت می شود.
آخوندی با بیان اینکه میزان کمک هزینه اسکان موقت و دائم در شهرها بسته به نوع خسارت متفاوت است، اظهار داشت: در حوزه اسکان موقت روستاها اختیار را به مردم داده ایم؛ آنان می توانند هزینه ها را دریافت کنند و یا براساس قراردادی که بنیاد مسکن قراردادی با سپاه بسته است از کانکس استفاده کنند.
وی با بیان اینکه هشت استان معین به منظور بازسازی مناطق زلزله زده آماده هستند، اضافه کرد: بیش از ۴۰۰ دستگاه ادوات و دستگاه های مورد نظر برای بازسازی به مناطق زلزله زده اعزام شده است.
وزیر راه و شهرسازی در پایان با بیان اینکه امیدواریم هرچه زودتر کار آواربرداری مناطق زلزله زده به اتمام برسد، عنوان کرد: براساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از روز شنبه آمادگی لازم برای پرداخت کمک هزینه های اسکان موقت به مردم وجود دارد.
زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.
۷۴۴۵/۸۰۶۶ خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حق پرست افزود : بر اساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، این وضعیت به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در استان می‌شود.
بارش که در نیمه غربی و نواحی شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در ساعاتی از روز‌های پنجشنبه و جمعه و در مناطق یاد شده، با آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.
طی ساعتی از امروز و فردا، به دلیل تقویت نسبی باد‌های جنوبی در منطقه، امکان نفوذ غبار نسبتاً رقیق به نیمه غربی (بویژه در مناطق مرزی) چندان دور از انتظار نمی‌باشد.
در روز یکشنبه موقتاً از شدت ناپایداری کاسته می‌شود؛ اما در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش‌هایی همراه با رعدوبرق در استان خواهیم بود. همچنین؛ دمای روزانه‏ هوا که از امروز تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روز‌های شنبه و یکشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

دیگر خبرها

  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • هوای استان کرمانشاه روز‌های پنجشنبه و جمعه بارانی است
  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • پیشنهاد ۵ ساله شدن سقف قراردادهای موقت به دولت رفت
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • خبر خوش برای کارگران/ شکل قراردادهای موقت تغییر می‌کند؟
  • روسیه «واگنر» را بازسازی کرد تا از تکرار شورش آن جلوگیری کند
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند