Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز ـ عضو شورای شهر اهواز گفت: جابجایی حدود ۸۴۵ خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی و مناطق پرخطر شهر اهواز را مورد بررسی قرار دادیم.

به گزارش ایمنا، مازیار جهانبخشی شامگاه جمعه در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزی که در منطقه منبع آب حادثه ریزش کوه رخ داد همراه دیگر اعضای شورای شهر بلافاصله در منطقه حاضر و ۱۸ خانوار از اهالی آن منطقه را که در وضعیت خطرناکی زندگی می کردند نسبت به جابجایی و زندگی در شیرین شهر دعوت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مرحله اول به همراه تعدادی از نمایندگان این خانواده ها از شیرین شهر بازدید انجام ولی با توجه به نبود امکانات کامل و کافی و همچنین اقلیمی که مردم در منطقه آب داشتند، پیشنهاد انتقال این خانواده ها به رامین شهر مطرح شد.

عضو شورای شهر اهواز تصریح کرد: هرچند که برخی از اهالی تعلق خاطر بیشتری نسبت به شهر رامین نشان دادند ولی باز هم تعدادی از خانواده ها برای جابجایی موافقت نکرده و خواستار دریافت مبلغی شدند که استاندار خوزستان پرداخت ۱۲ میلیون تومان به هر کدام از آنها را انجام داد.

جهانبخشی بیان کرد: بین یک هزار و ۱۰۰ تا یک هزار و ۴۰۰ هکتار بافت فرسوده در اهواز داریم.

وی خبر داد: هفته قبل در کمیسیون عمران شورای شهر از انبوه سازان و اساتید دانشگاه دعوت و مصوبات ادوار گذشته برای جابجایی حدود ۸۴۵ خانوار ساکن در سکونتگاه های غیررسمی شهر اهواز را مورد بررسی قرار دادیم.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه گفت: البته پیش بینی می کنیم که بین یک هزار و ۵۰۰ تا دو هزار خانوار در بافت فرسوده شهر اهواز در حال زندگی هستند.

جهانبخشی یادآور شد: طی مصوبات قبلی مقرر شده بود تا حدود یک هزار و ۷۰۰ خانه برای این خانواده های ساکن در بافت فرسوده و سکونتگاه های غیررسمی ساخته شود که با گذر زمان به ۵۴۰ واحد کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: هفته آینده در کمیسیون عمران شورای شهر اهواز با از مسکن و شهرسازی، شرکت مجری طرح و همچنین انجمن انبوه سازان مسکن نسبت به برنامه ریزی و طراحی بسته های تشویقی برای بیش از ۵۰۰ واحد نیازمند به جابجایی اقدام می کنیم.

عضو شورای شهر اهواز اظهار کرد: میزان آورده این خانواده ها باید ۶۰ میلیون تومان باشد که بخشی از آن به عنوان تسهیلات درنظر گرفته شده است.

جهانبخشی در پایان عنوان کرد: حدود ۲۰ خانوار از منطقه منبع آب به شهر رامین منتقل شدند.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

فرزانه کلاهدوزان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با تاکید بر لزوم توجه به ظرفیت مشاغل خانگی در راستای تحقق شعار سال اظهار کرد: در این رابطه مباحث زیادی در شورای اسلامی شهر و کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح شده است، چراکه طبق قانون، شهرداری وظیفه دارد مکان‌هایی برای ارائه محصولات و تسهیل در فروش محصولات زنان سرپرست خانوار فراهم کند.

وی افزود: این مسئله از طریق کمیسیون خانواده شورای اسلامی شهر اصفهان پیگیری شد و اواخر سال گذشته با همکاری سازمان بهزیستی و کمیته امداد داده‌های مربوط به زنان سرپرست خانوار استخراج شد و به همت سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری، در بازار گل و گیاه همدانیان غرفه‌هایی برای عرضه محصولات مشاغل خانگی و سازه‌های دست‌ساز سرپرست خانوار ایجاد شده و بعضی از آن‌ها در اختیار زنان سرپرست خانوار قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در گام بعدی زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در این کلان‌شهر تقویت می‌کنیم تا از ظرفیت‌های شهر با توجه به شعار سال، «جهش تولید، با مشارکت مردم» استفاده کنیم و در راه اعتلای اقتصاد شهر در خدمت شهروندان اصفهانی باشیم.

کلاهدوزان با اشاره به بعضی فواید فضاهای کار اشتراکی ادامه داد: فضاهای کار اشتراکی برای مجموعه‌های نوپا بسیار راهگشا است و این موضوع در حوزه صنایع خلاق و کتاب رتبه اول را در اصفهان دارد.

کد خبر 747191

دیگر خبرها

  •  ۷۰۰ خانواده دارای فرزندان چند قلو تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • بررسی مشکلات مددجویان زندان سپیدار اهواز در دیدار با رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان
  • بررسی مشکلات ۱۵ مددجو زندان سپیدار اهواز
  • زمینه فعالیت مشاغل خانگی را در اصفهان تقویت می‌کنیم
  • بارش باران در اهواز
  • پیشنهاد افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی نرخ کرایه تاکسی در اهواز
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • بهره‌برداری از سه مجموعه ورزشی در عرصه بزرگراه امام علی (ع)