Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا فرماندار البرز گفت: باتوجه به حادثه دلخراش زلزله غرب کشور و نگرانی های به وجود آمده در خصوص استحکام پروژه های مسکن مهر، بازبینی و نظارت مجدد بر ایمنی این سازه ها ضروری است .

رضا عسگری روز شنبه در نشست شورای معاونین فرمانداری البرز افزود: گام اول در تامین ایمنی ساختمانهای مسکن مهر تهیه بانک اطلاعاتی از فرآیند ساخت این سازه ها با نظارت دستگاه های اجرایی متولی است
وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین سایت های مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان البرز قرار دارد، گفت:با عنایت به نگرانیهای ایجاد شده ضروری است اداره کل راه و شهرسازی استان استحکام و نحوه ساخت این واحدها را مورد بازبینی قرار دهد و شناسنامه پیمانکاران ، بلوکها و اطلاعات ناظرین آنها در قالب بانک اطلاعاتی جامع جمع آوری و در نهایت ناظرین با دقت نظر لازم مکلف به اعلام و رفع عیوب با همکاری پیمانکاران و مجریان باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهرداری ها و دهیاری ها نیز نسبت به بیمه تاسیسات و زیر ساختهای موجود در شهرها و روستاها اقدام و دستگاههای اجرایی نیز ضمن توجه به استحکام بناهای اداری، نسبت به بیمه آن ها مبادرت ورزند .
فرماندار البرز هم چنین با یادآوری اهمیت استحکام بنا در واحدهای درمانی به ویژه در مواقع بحران و وقوع بلایای طبیعی از تمامی مسئولان متولیان واحدهای درمانی شهرستان خواست تا از استحکام اینگونه بناهای شهرستان مطمئن و در صورت نقص، نسبت به رفع عیوب اقدام نمایند .
او بیان کرد : شهرداریها ، دهیاریها و بخشداریها به عنوان مراجع صدور پروانه ساختمانی و پایان کار مکلفند ضوابط و آیین نامه های ساختمانی در صدور پروانه ها را رعایت نموده و سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره کل راه و شهرسازی نظارت لازم بر رعایت الزامات فنی و مهندسی توسط پیمانکاران ، ناظرین و مجریان پروژه ها داشته باشند .
عسگری گفت :اعضای کمیسیون های ماده صد نیزدر صدور آراء مربوط به تخلفات ساختمانی دقت نظر لازم را در خصوص استحکام بنا و رعایت ضوابط فنی ساخت و ساز معمول دارند.
فرماندار البرز با اشاره به وجود بافت های ناپایدار شهری و روستایی در سطح شهرستان تاکید کرد : شهرداریها و دهیاریهای ضمن استفاده ازظرفیتهای قانونی برای بازآفرینی محیطهای فرسوده، با همکاری شوراهای اسلامی مشوق های لازم برای نوسازی محلات فرسوده در نظر بگیرند
شهرستان البرز به مرکزیت شهر الوند در فاصله 16 کیلومتری قزوین قرار دارد.
6012 انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید

به گزارش خبرآنلاین، سازمان اورژانس کشور از مسمومیت ۵۳ نفر در بازه زمانی ۸ فروردین تا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور خبر داد و اعلام کرد ۱۴ نفر از این مسمومان همچنان بستری و تحت نظر هستند.

طبق اعلام این سازمان استان‌های فارس با ۱۶، لرستان با ۱۲ و کرمانشاه با ۱۰ نفر، بیشترین مسمونان با قارچ وحشی را در کشور داشته‌اند. هیچ یک از مسمومان، جان خود را از دست نداده است.

این سازمان با اشاره به حجم بالای بارش در فصل بهار در اکثر نقاط کشور و افزایش رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت، اعلام کرد: برخی گروه‌های طبیعت گرد نسبت به مصرف این قارچ‌ها اقدام می‌کنند که می تواند موجب بیماری آنها شود. با توجه به گرایش جوانان و مردم به طبیعت گردی، لازم است هشدارهای لازم نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌ها در طبیعت داده و رسانه ها نیز در این زمینه اطلاع نقش آفرینی کنند.

233233

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903103

دیگر خبرها

  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می‌شود
  • طرح نهضت ملی مسکن رضوانشهر در مرحله صدور پروانه
  • اطلاعیه قطعی گاز در بخشی از شهر کرج
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • گاز شهری کرج، چهارشنبه قطع می شود
  • گاز شهری قسمتی از کرج قطع می‌شود
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • ساختمان‌های بحرانی منطقه ۱۲ تهران به‌زودی تعیین تکلیف می‌شود
  • تمام لوکوموتیو‌های مسافری و باری به دوربین مجهز می‌شود