Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تخلفات پروژه هلال همچنان به قوت خود باقی است و پروانه ساختمانی آن هم به اتمام رسیده است، این پروژه همچنان در حال کار است و کمیسیون تجدید نظر پس از حدود یک سال، هنوز درخصوص این پروژه رأیی نداده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، پروژه اداری- تجاری هلال، یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی بیرجند است که شاید به دلیل تخلفات ساختمانی گسترده، مشهورترین پروژه رسانه ای هم هست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافق ساخت این مجتمع در سال 87 و فی ما بین دبیرکل هلال احمر ایران و مدیر پروژه هلال انجام و زمان 30 ماهه ای برای ساخت آن تعیین شد؛ اما پروانه این پروژه در آذرماه سال 92 به پایان رسیده و هنوز این مجتمع به بهره برداری نرسیده است و اکنون هم دارای تخلفاتی از جمله زیربنایی، کسری پارکینگ، عدم تامین پارکینگ و حذف آن به لحاظ سازه ای است.

 

علی رغم هشدار مسئولان برای پلمپ، این پروژه تنها به مدت دو هفته در خردادماه سال 95 و 10 روز در دی ماه 95 پلمپ شد که به دلیل وعده و وعیدهای مسئولان پروژه هر بار پلمپ رفع شد.

اخرین هشدار پلمپ این پروژه هم مربوط به شهردار وقت بیرجند بود که گفت: متولیان این پروژه به شهرداری مراجعه کردند و زمین یک هزار متری را برای پارکینگ معرفی کردند که هنوز اسناد آن بنام پروژه هلال منتقل نشده است.  هم اکنون کار پروژه هلال در شهرداری در حال انجام است و درخواست صدور پروانه کرده اند و شهرداری هم اعلام کرده است اگر تا اول اسفندماه اقدامات لازم را انجام ندهند پروژه را پلمپ خواهد کرد.

بر اساس اعلام یک منبع آگاه، هم اکنون پس از گذشت 9 ماه از آخرین مهلت شهرداری به پروژه هلال، هنوز هم رفع تخلفات ساختمانی این پروژه و قول تامین پارکینگ محقق نشده است.

 

ابراهیم تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند در خصوص موضوع پروژه هلال در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: با توجه به اینکه دیدگاه های متفاوتی درخصوص مجتمع هلال وجود دارد، قرار است از مدیرعامل پروژه برای حضور در صحن شورا دعوت و موضوع این پروژه بررسی شود، که در این خصوص مدیرعامل اعلام آمادگی کرده است.

 

وی افزود: در خصوص تامین پارکینگ برای این مجتمع به شورای پنجم اعلام شده که با خرید زمینی این مشکل رفع شده است، اما برای بررسی این موضوع باید متولیان این پروژه به شورا دعوت شوند تا موارد بین شهرداری و مجتمع هلال، مورد شور و بررسی قرار بگیرد.

 

رئیس شورای شهر بیرجند گفت: در مجتمع هلال برخی از خواسته های شهرداری محقق شده و برخی هم در حال انجام است و مدیریت پروژه آمادگی خود برای رفع سایر موارد و خواسته های شهرداری را اعلام کرده است.

 

تقی زاده درخصوص پرداخت جریمه تخلفات و پروانه ساختمانی و ... این پروژه هم تصریح کرد: پرداخت عوارض و جریمه ها از مواردی است که به شورا ارجاع نمی شود، بلکه اگر ساخت مازاد بر فضای انجام شود، این موضوع در کمیسیون ماده 100 و با حضور نماینده شورا بررسی می شود.

 

وی در خصوص تخفیف در جریمه و تخلفات ساختمانی این پروژه هم گفت: امکان تخفیف در عوارض و جریمه ها توسط شورا مطلقا وجود  ندارد و امکان ندارد شورا به درخواست مجموعه ای تخفیف دهد؛ مگر در ماه های انتهای سال برای تشویق شهروندان به پرداخت عوارض، اما ممکن است این بدهی یا جریمه به درخواست شهروندان تقسیط شود.

 

رئیس شورای شهر بیرجند درخصوص پروژه هلال نظری نداد و گفت:  باید قبل از احداث این پروژه تمام جهات کارشناسی از جمله ترافیک و عرض خیابان مورد توجه قرار می گرفت، اما اکنون که این بنا احداث شده و اظهارنظر درباره آن تاثیری در ماهیت قضیه ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه نباید طوری برخورد کنیم که سبب عدم سرمایه گذاری و ترس و هراس سرمایه گذاران می شود گفت: باید ضمن جلوگیری از تضییع حقوق شهر و شهروندان، سرمایه گذاران را هم تشویق کرد و با حفظ حقوق شهروندان، موانع و آسیبها مدیریت شود و بهره برداری مطلوب و صحیحی صورت بگیرد.

 

 

مهدی میری رئیس کمیسیون عمران شورای شهر بیرجند هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهارکرد: نظر ما این نیست که روی هر مجتمع یا ساخت و سازی نظر خاصی ارائه دهیم، وظیفه شورای شهر حفظ حق و حقوق شهرداری است.

 

وی افزود: هم اکنون پرونده این پروژه در کمیسیون ماده صد در حال بررسی است و اگر تخلفاتی مرتکب شده باید جریمه پرداخت شود یا اگر از نظر فنی ایراد دارد باید برطرف شود.

 

عضو شورای شهر بیرجند با بیان اینکه کاری به مجموعه داخلی پروژه هلال ندارم گفت: اما وظیفه ما اعضای شورا این است که به ساخت مجموعه های بزرگی که آبروی شهر است کمک کنیم و به مسائل حاشیه ای که اصلا به ما ربطی ندارد وارد نشویم و فقط برای شهر قدم برداریم.

 

میری با بیان اینکه باید پروژه هلال از مباحث مطبوعاتی خارج شود تصریح کرد: وظیفه ما این است که هر گونه بدهی، تخلف، کسری پارکینگ و ... مجتمع هلال را مطالبه و اینگونه مجتمع ها را تقویت کنیم تا زودتر به نتیجه برسد.

 

وی ادامه داد: این پروژه پروانه ساختمانی دارد که باید تمدید شود، اما یک سری تخلفات هم دارد که در کمیسیون ماده 100 در حال بررسی است.

 

عضو شورای شهر بیرجند اظهارکرد: باید این پروژه نسبت به تامین کسری پارکینگ، پرداخت بدهی و جریمه اقدام کند و موضوع پروانه ساختمانی آن هم مانند سایر پروانه های ساختمانی بررسی و حق و حقوق دولت و مردم از این پروژه دریافت شود.

 

میری افزود: قانون راه را باز کرده و نباید فقط با سرسختی عمل کنیم، پرونده این پروژه مفتوح است و هنوز حکمی برای آن داده نشده است.

 

 

محمد حسین ربیعی شهردار منطقه دو بیرجند هم در خصوص وضعیت پروژه هلال در گفتگو با خبرنگار خاورستان، گفت: حدودا نیمه های سال95 بود که پرونده پروژه هلال در خصوص تخلفات زیربنایی مازاد بر پروانه و تامین پارکینگ مورد نیاز ، به کمیسیون ماده 100 ارجاع شد و کمیسیون بدوی در 23 آذرماه سال گذشته در خصوص تخلفات پروژه جریمه 500 میلیون تومانی صادر کرد که هم شهرداری و هم متولیان پروژه نسبت به این رأی اعتراض کردند.

 

وی افزود: پرونده این پروژه چندین بار به کارشناسان دادگستری ارجاع شده و چند بار هم متولیان پروژه اعتراض کرده اند، این پرونده هم اکنون در کمیسیون ماده 100 در حال رسیدگی است اما هنوز نتیجه آن مشخص نشده و کمیسیون تجدید نظر در این خصوص حکمی صادر نکرده است که البته رأی کمیسیون تجدید نظر لازم الاجرا است.

 

 

شهردار منطقه دو بیرجند با اشاره به اینکه شهرداری درخواست تامین پارکینگ برای این مجتمع کرده است تصریح کرد: مشکل پارکینگ، مشکلی نیست که با پرداخت جریمه حل شود و پارکینگ خط قرمز شهرداری است.

 

وی تاکید کرد: تا زمانی که پارکینگ مجموعه تامین نشود، شهرداری پایان کار نخواهد داد و تا زمانی هم که برای مجتمع پایان کار گرفته نشود، تفکیک اعیانی طبقات و واحدها انجام نخواهد شد.

 

وی بیان کرد: متولیان این پروژه در خصوص تامین پارکینگ، ساختمان قدیم هلال احمر بیرجند را معرفی کرده اند که پس از بررسی کاربری، سطح اشغال و ... اکنون در حال انجام مراحل اداری برای صدور پروانه است.

 

گفت: این مجتمع پروانه ساختمانی دارد اما پروانه ان تمدید نشده است، تمدید آن هم نیازمند تعیین تکلیف پرونده در کمیسیون ماده 100 و مشخص شدن وضعیت و پرداخت جریمه تخلفات است که پس از پرداخت جریمه ها، پروانه تمدید خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه از زمانی که پروانه فاقد اعتبار است باید مجتمع جریمه هایی در این خصوص پرداخت کند افزود: شهرداری تمام حق و حقوق خود از جریمه پروانه تا تخلفات را تا ریال آخر وصول خواهد کرد.

 

 

با توجه به اینکه این پروژه تا 11 آذر سال 92 دارای پروانه بوده است و  باید تا این تاریخ ساخته و تحویل می شد، اما متاسفانه هم اکنون پس از گذشت چهارسال از تاریخ پروانه هنوز ساخته نشده است.

 

در حالی که تخلفات این پروژه همچنان به قوت خود باقی است و پروانه ساختمانی آن هم به اتمام رسیده است، این پروژه همچنان در حال کار است و کمیسیون تجدید نظر پس از حدود یک سال، هنوز درخصوص این پروژه رأیی نداده است.

 

همچنین چندی پیش یکی از اعضای شورای شهر ایمن نبودن این پروژه را به صراحت اعلام و هشدار داد.

  

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۰۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی های ساخت مسکن خبر داد و گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

ابوالفضل شالی بگ در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های شهری در سطح منطقه یک اظهار کرد: با توجه به فراهم آوردن شرایط توسعه زیرساخت‌های گوناگون شهری در سطح منطقه یک اراک، هم اکنون شاهد افزایش قابل ملاحظه ساخت و ساز در محدوده غربی شهر هستیم که این امر بخش کوچکی از تلاش‌های همکارانم در سطح منطقه است.

وی ادامه داد: در سال گذشته منطقه یک شهرداری اراک با بررسی ۱۶۷ عدد مجوز ساخت مسکن حدود ۱۲۰ هزار متر پروانه ساختمانی جدید صادر کرد که نسبت به دوره‌های قبل و در مقایسه با سایر مناطق شهری بسیار قابل توجه است.

سرپرست منطقه یک شهرداری اراک از همکاری گسترده این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن خبر داد و افزود: به‌دنبال افزایش همکاری‌های این منطقه با تعاونی‌های ساخت مسکن که شرایط آن از سال ۱۴۰۲ آغاز شده بود، هم اکنون شاهد صدور مجوزهای مختلف برای ساخت صدها واحد مسکونی جدید هستیم.

شالی‌بگ گفت: تنها در فروردین ماه سال ۱۴۰۳ با بررسی و تأیید ۱۸ مجوز ساخت بیش از ۱۰ هزار متر پروانه ساختمانی توسط شهرداری منطقه یک صادر شد.

وی ادامه داد: امید می‌رود طی سال جاری این آمار روز به روز افزایش پیدا کند تا در ارائه خدمات مناسب به شهروندان بتوانیم موفق تر از هر زمانی فعالیت کنیم.

کد خبر 748864

دیگر خبرها

  • جریمه ۲۰ میلیارد ریالی مدرسه غیر انتفاعی در اردبیل
  • آجیل فروش گران‌فروش در زنجان جریمه شد
  • جریمه ۵ میلیارد ریالی قاچاقچی سوخت در یاسوج
  • صدور مجوز ۱۸ پروانه ساختمانی در یک ماه
  • آیا شورای شهر بیرجند با احداث برج‌های ارتش موافقت می‌کند؟
  • جریمه تاوان ثبت نکردن موادبهداشتی فروشگاه مواد غذایی در کرمانشاه
  • آجیل فروش متخلف در زنجان جریمه شد
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است