Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: با انتقال آب سد طالقان از سال آینده مردم شهرستان آبیک از آب شرب سالم و بهداشتی این سد برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یدالله ملکی معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین روز شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان آبیک که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: وضعیت منابع آبی در کشور مناسب نیست و با محدودیت و کمبودهای جدی در این عرصه مواجخهم و باید برای کنترل مصرف تدبیر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علیرغم اینکه در کشور کم ‌آبی هستیم اما متاسفانه مردم بیش از حد استاندار آب مصرف می‌ کنند و در بخش کشاورزی بیش از ۹۰ درصد منابع آبی مصرف می شود که تداوم آن منطقی نیست.

ملکی با اشاره به بروز پدیده فرونشست زمین در آبیک تصریح کرد: باید به فکر باشیم و نحوه مصرف آب در بخش کشاورزی را تغییر دهیم و از روشهای سنتی به سمت مدرن با سرعنت بیشتری حرکت کنیم.

وی بیان کرد: همه باید کمک کنند تا از حفر چاه غیرمجاز جلوگیری شود در غیر این صورت با بحران جدی مواجه خواهیم شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای قزوین اظهارداشت: در شرایط کنونی به جای افزایش سطح کشت باید با مدیریت تقاضا بتوانیم نسبت به بهینه سازی تولید و مصرف اقدام کنیم تا از منابع ارزشمند آبی استان صیانت شود.

وی اضافه کرد: در زمینه بهره ‌برداری از منابع آبی کار جدی صورت نگرفته و اگر تقاضاها مدیریت شود قادریم با کمتر از این میزان آب نیز نیازهای خود را تامین کنیم.

معاون حفاظت و بهره ‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآورشد: کانال آب دشت قزوین به عنوان شاهرگ حیاتی کشاورزی منطقه محسوب می شود و باید ضمن بهسازی آن در نگهداری از کانال همت کنیم.

وی بااشاره به اهمیت وجودکانال دشت قزوین برای انتقال آب از سد ظالقان به مزارع کشاورزی بیان کرد: متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و بی توجهی به هشدارهای شرکت آب منطقه ای همه ساله شاهد شنای غیرقانونی برخی افراد دراین کانال و تلفات افراد در این کانال و رودخانه زیاران هستیم و با همه اقدامات ایمن سازی و هشدارهای داده شده باز هم شاهد این حوادث هستیم.

وی اضافه کرد: با همه فرهنگ سازی انجام شده امسال هم ۱۶ نفر جان خود را به علت شنا در کانال از دست دادند که از خانواده ها درخئاست می کنیم مراقب فرزندان خود باشند و خطر استفاده از این کانال را برای فرزندان خود بازگو کنند.

ملکی گفت: با کمک فرماندار آبیک ۵۰ میلیون تومان و از محل مدیریت بحران مبلغ۳۰۰ میلیون تومان از حوزه حوادث و۲۴۰میلیون تومان از اعتبارات جاری، مبلغ ۱ میلیارد تومان ازاعتبارات ملی برای جلوگیری از تلفات و حوادث کانال و رودخانه زیاران اعتبار اختصاص یافته است.

وی بیان کرد: تا دیروز در کانال آب جاری بود و امسال دومین سالی است که آب در پاییز در کانال جاری می شود و تاکنون پاییز خشکی داشتیم و امید است شاهد بارش باران و پر شدن آب در سد طالقان باشیم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای قزوین یادآورشد: تلاش می کنیم برای جلوگیری از تلفات در کانال و رودخانه زیاران، اعتبارات را جذب کنیم و با جذب اعتبارات اقدامات پیشگیرانه از جمله فنس کشی در اطراف کانال را ادامه دهیم تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

ملکی اظهارداشت: با توجه به وضعیت آب شرب استان و محدودیت منابع آبی،   پروژه انتقال آب سد از سال ۸۲ آغاز شد ودرسال گذشته برای اجرای این پروژه از مجلس ردیف اجرایی گرفتیم و با دو پیمانکار خصوصی در حال اجرای طرح هستیم.

وی با بیان اینکه این پروژه سه ساله آب شرب سالم در اختیار مردم استان قزوین قرار خواهد گرفت و آبیک اولین شهری است که از نعمت آب شرب سالم و با کیفیت از سد طالقان بهره‌مند خواهند شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۲۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان

سید عباس مینایی در بازدید از کانال‌های شبکه بهره برداری آب مغان اظهار کرد: در سال جدید عملیات لایروبی زهکشی باکس یک به طول ۱۶ کیلومتر با بر آورد هزینه تقریبی ۱۵۰ میلیارد ریال شروع شده و در حال اجرا است.

او افزود: با توجه به مشکلاتی که ممکن بود در برداشت آب و هدایت آب به کانال مغان داشته باشیم، شرکت بهره برداری و زهکشی مغان فرآیند رسوب برداری را آغاز کرد.

مدیر امور منابع آب مغان همچنین به اقداماتی نظیر جاده سازی و شن ریزی (جاده سرویس) به طول ۳۳ کیلومتر، گریدر زنی به طول ۲۵ کیلومتر و عملیات خاکی از قبیل کانال انحرافی رگلاتور ۲، زهکش زیرزمینی پمپاژ ۳، کالورت ۱۵ کیلومتر ۱۹ به مساحت ۳۸۰ هزار متر مکعب اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرا با هدف اصلاح شبکه و در راستای رضایت‌مندی بهره‌برداران و کشاورزان اجرا می‌شود.

مینایی با اشاره به کمبود آب در منطقه مغان تصریح کرد: از کشاورزان درخواست داریم که در راستای بهبود وضعیت توزیع و تحویل آب نهایت همکاری و همیاری را با عوامل شبکه داشته باشند.

او خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال تنش آبی سال‌های قبل تکرار نشود و تمام توان خود را به کار خواهیم بست تا آبیاری را به نفع زارعین مدیریت کنیم.

مدیر امور منابع آب مغان با اشاره به همکاری تنگاتنگ امور منابع آب مغان با سایر دستگاه‌های متولی، بیان کرد: در راستای رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر، هرگونه قرارداد آبیاری و توزیع آب به زارعین منوط به معرفی‌نامه کتبی جهادکشاورزی با درج عنوان نوع کشت است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • صخره‌نوردی بی‌نظیر بز‌های کوهی در طالقان (فیلم)
  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی