Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حاجیان زاده، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اقدامات این کانون برای کودکان و نوجوانان مناطق زلزله زده را تشریح کرد.

ایران آنلاین / علیرضا حاجیان زاده در جمع خبرنگاران درباره خدمات کانون پرورش فکری به مناطق زلزله زده اظهار کرد: آثار روحی و روانی برای کودکان در زلزله زیاد است. وی افزود: خیلی از کودکان عزیزان و دوستان خود را از دست می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین دلیل یک نیازی در کنار امداد رسانی  اسکان موقت، غذا، پوشاک و غیره وجود دارد که این نیاز ها امداد رسانی فرهنگی، روحی و روانی است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تصریح کرد: با ارایه امداد های فرهنگی، روحی و روانی روحیه امید بخش و بهداشت روانی ایجاد می شود.

وی  گفت: کانون پرورش فکری کودکان ‌و نوجوانان در زلزله ها فعال می‌شود. اقداماتی را نیز  برای زلزله کرمانشاه  آغاز کرده است.

وی بیان کرد: اولین کار بعد از زلزله راه اندازی ستاد امداد فرهنگی در کانون بود. همچنین ستادی نیز در کرمانشاه راه اندازی کرده ایم.

حاجیان زاده تصریح کرد: مربیان کودکان اعلام آمادگی برای حضور در کرمانشاه داشتند. ابتدا از مربیان بومی استفاده کردیم. به تدریج از استان های همجوار اعزام کردیم اکنون نیز از سراسر کشور مربی اعزام می‌کنیم.

وی گفت: مربیان بازی گروهی، ایجاد نشاط و تحرک، هنری، نمایش عروسکی، کتاب خوانی، اجرای نمایش های گروهی و در شهر سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی انجام می دهند.

حاجیان زاده تصریح کرد: ۶ کتابخانه سیار راه انداری کردیم. مربیان از سراسر کشور اعزام می شوند.دو کمپ نیز در سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی به صورت ثابت مسقتر شده اند.

وی گفت: فراخوان اهدای فراخوان فرهنگی داریم. ۷۰ پایگاه در سراسر کشور و ۵ مرکز در تهران راه اندازی شد تا اهدایی های حوزه فرهنگی را  جمع آواری کنند.

وی بیان کرد: اجرای طرح کانون مدرسه از سال گذشته آغاز شده است. کانون ها در سراسر کشور با مدارس ارتباط دارند. در غالب بازهای گروهی و تئاتر محتوای درسی ارایه می‌شود. طرح کانون مدرسه را در مناطق زلزله زده نیز به صورت گسترده اجرا می کنیم تا درس ها به روش هنری و بازی ارایه شود.

وی تصریح کرد: ۳۲ هزار  بسته های لوازم التحریر به مناطق زلزله زده اهدا خواهد شد. امسال نزدیک به ۴۵ طرح با نمادی ایرانی اسلامی داشتیم که این بسته ها در غالب این طرح ها هستند.

وی بیان کرد: در کنار این بسته ها، ۲۰ هزار جلد کتاب های کانون نیز در حال آماده سازی و ارسال است. ۵ هزار عروسک دارا و سارا ارسال خواهیم کرد. یک هزار عروسک متفرقه نیز ارسال کرده ایم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: حضور و اعزام هنرمندان در تلویزیون به مناطق زلزله زده از دیگر برنامه های ما است. دو کامیونت نمایشی داریم‌ که مرتب برنامه های کودک ارایه می دهند. فتیله ای ها اولین گروه بودند که اعزام‌شدند. اولین گروه تئاتر نیز اعزام‌ شد.

حاجیان بیان کرد: برنامه های عروسکی را در مناطق زلزله زده اجرا می‌کنیم. به همه کشور نیز اعلام کرده ایم‌ تا ایده های جدید خود را اعلام‌ کنند.

وی بیان کرد: ۱۰ مربی ثابت در این مناطق داریم. در کتابخانه نیز به طور متوسط ۶ مربی داریم./ مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۴۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد

به گزارش خبرآنلاین،این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

ایسنا در خبری نوشت:«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901432

دیگر خبرها

  • نوشتن کتابی درباره امام قلی‌خان برای بچه‌ها
  • این کشور رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان شد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان
  • اعزام ۳ جوجیتسوکار چهارمحال و بختیاری به مسابقات آسیایی
  • اعزام ۶۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان بوشهر
  • نوجوانان بوشهری حفظ محیط زیست دریایی را تمرین کردند
  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • نوجوانان بوشهری بر بال آهنین به سودای پرواز پرداختند
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت