Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:22:10 GMT

رونمایی 31 کتاب در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۵۷۲۶

رونمایی 31 کتاب در شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس

شیراز- ایرنا- شانزدهمین نمایشگاه کتاب فارس در شهرک گلستان شیراز با رونمایی از 31 کتاب پذیرای مردم و کتابخوانان شد.

آیین های رونمایی این کتاب ها شامل رونمایی از 29 کتاب از انتشارات نوید شیراز و همچنین کتاب غولماز از نشر هوپا و کتاب معرفی 9 شاعر ازانتشارات نویسندگان پارس بود.
کتاب غولماز که برای نوجوانان نوشته شده آخرین نوشته احمد اکبرپور از نشر هوپاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این کتاب سرگذشت غولماز دختربچه‌ غول است که به گفته اکبرپور ایده آن از زمانی آمد که متوجه شدم وجه غالب غول‌ها پسر هستند و این فضا بسیار مردانه شده، خواستم بدانم اگر یک غول دختر باشد، چه می‌شود.
او ادامه داد: شروع این داستان براساس سربازی رفتن غول‌هاست و آنها هم مثل ما آدمها باید به سربازی بروند و در سربازی قوانینی عجیب دارند تا آنکه در روز سیزدهم باید تمرین کنند یادبگیرند یک بچه آدم را درسته قورت دهند و یک بچه تپل سهم غولماز می‌شود. غولماز فکر می‌کند و می‌بیند هر کاری می‌کند نمی‌تواند او را بخورد از طرفی نمی‌تواند این کار را انجام ندهد و ادامه ماجرا همین کشمکش را در بر می‌گیرد.
نویسنده این کتاب در آیین رونمایی که دوم آذر برگزار شد از بی‌توجهی پدرو مادرها به ادبیات و تفنن شمردن آن انتقاد کرد و گفت: خانواده‌ها ممکن است برای فرزندانشان کتاب ریاضی و فیزیک بخرند اما همیشه به ادبیات به چشم یک تفنن نگاه کرده‌اند و به‌درستی برای آن هزینه نمی‌کنند درحالی‌که تمام پیشرفت بشر بر اساس تخیل است و ادبیات باعث رشد تخیل می‌شود.
اکبرپور که سابقه داوری جشنواره هانس کریستین اندرسن را در سابقه دارد، جوایز بسیاری از جمله شورای کتاب کودک برای امپراتور کلمات، جشن فرهنگ استان فارس برای امپراتور کلمات، برگزیده کتابخانه بین‌المللی مونیخ برای کتاب من نوکر بابا نیستم، برگزیده یونیسف برای کتاب شب‌بخیر فرمانده وبرگزیده شورای کتاب کودک برای کتاب شب‌بخیر فرمانده دریافت کرده است.
همچنین ٢٩ عنوان کتاب از نویسندگان استان فارس در غرفه انتشارات نوید به میزبانی سالن حافظ در شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس رونمایی شد و در این آیین از یادنامه استاد منصور رستگار فسایی با عنوان «منصور رستگار» هم رونمایی شد.
در این مراسم داریوش نویدگویی مدیر انتشارات نوید اعلام کرد: این کتاب ها با نشانه نوشته(لوگوتایپ) شانزدهمین نمایشگاه به مخاطبان ارایه شده است.
کتاب های مذکور در زمینه ها و حوزه های متفاوت و مختلفی است.
هنر فارس در گذر زمان(ارژنگ ربیعی)، شیراز به سمت توسعه پایدار شهری(علیرضا پاک فطرت)، روایت اول تعزیه(سید ابوالحسن عمرانی)، اصناف در بوشهر(حسین دهقان)، سیرجان به روایت تاریخ(حسام اسلامی) و عناوین دیگری برای نخستین بار در این نمایشگاه عرضه می شوند.
شانزدهمین نمایشگاه کتاب استان فارس که از دوم آذرآغاز شده تا هفتم آذر در شهرک گلستان شیراز ادامه دارد.
در دومین روز از این رویداد فرهنگی کتابی حاوی سروده های ٩ شاعر در قالب شعر سپید معرفی و رونمایی شد.
در این کتاب که با عنوان «٩ شاعر» از سوی انتشارات نویسندگان پارس در جریان نمایشگاه کتاب فارس رونمایی شد، اشعار امیر صادقی، سیما آواره، دلارا نعمتی، مهشید پاک دامن، زینب کشاورز، شیرین فلاح، خاطره عبودی، ویدا دهقانی و سید محمد مبین محمودی قرار دارد.
خبرنگار: سمیرا متین نژاد ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۵۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تازه‌ترین اثر حجت‌الاسلام فخرزاده با سخنرانی محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی می‌شود.

این مراسم عصر دوشنبه 17 اردیبهشت ساعت 16:30 در تالار اندیشه حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار خواهد شد.

علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور پیدا کنند.«رضای انقلاب» روایتی خواندنی از سال‌ها مجاهدت و تلاش انقلابی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ رضا مطلبی از دلباختگان فکری امام خمینی (ره) در سنگر مسجد است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کانون در سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد
  • رونمایی «دیپلماسی اقتصادی و برندسازی ملی» در نمایشگاه کتاب
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • انتشارات خط مقدم با ۷۰عنوان به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • (تصاویر) آذری جهرمی در مراسم رونمایی از کتاب «مهندسی اجماع»
  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • رونمایی از کتاب «مثل ابراهیم» در رزن
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • کتاب «رضای انقلاب» رونمایی می‌شود
  • رونمایی و جشن امضای کتاب عکس «احتضار»