Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اعلام کرد: تا پایان آذر ماه کنگره های استانی برگزار می شود و ان شاء الله در دی ماه به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی کنگره سراسری ما برگزار خواهد شد.

علی محمد نمازی در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد نقش احزاب در گشایش فضای سیاسی کشور اظهار کرد: من در نشست دبیران حزب کارگزاران که برای توجیه برگزاری کنگره های استانی و سراسری برگزار شد آیه 104 سوره آل عمران را مطرح کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من می توانیم امت در قرآن را معادل حزب تلقی کنیم؛ چون از وظایف و رسالت های احزاب دعوت به خیر و بهترین خیر دعوت به اداره خوب کشور و بعد از آن امر به معروف و نهی از منکر است. به نظر من اگر از این دیدگاه نگاه کنیم این امر یک وظیفه شرعی و دینی می شود. هیچ گونه محدودیتی نباید مانع توقف احزاب شود و یا احزاب را از کار خود خسته کند. امر به معروف کاری که احزاب باید انجام دهند بیشتر متوجه حاکمیت است.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: احزاب باید حاکمیت را امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر کنند. این کار هزینه هایی دارد و تنگناهایی برای آدم ها و یا برای احزاب ایجاد می شود. هزینه ها ناشی از این است که وقتی شما می خواهید دعوت به خیر کنید به بعضی ها هموار نیست و این قضیه را بر نمی تابند. الآن چنین قضیه ای وجود دارد که احزاب در فعالیتشان به آن صورت آزاد نیستند ولی اصلا قابل مقایسه با پنج سال قبل نیست. در آن هشت سال خود من نایب رئیس مجمع نمایندگان ادوار بودم و ما نتوانستیم یک مجمع عمومی برگزار کنیم و در دولت آقای روحانی حداقل مجمع عمومی را برگزار می کنیم و جلسات ما برگزار می شود و می توانیم انتقاد و اظهار نظر کنیم؛ ممکن است توجه نشود ولی این کار انجام می شود.

وی تأکید کرد: یکی از ویژگی های اخلاقی کار تشکیلاتی نیت خالص و الهی است و اگر با نیت خالص کار کرد ما روایت داریم که کار با نیت خالص ریشه دار و رشد یابنده است. احزاب نباید خسته شوند. اما آنچه مهم است اینکه احزاب باید به سمت دوستی و رفاقت جلو بروند و زمان زیادی طول نکشد که کشور ما به یکی دو سه حزب قوی برسد.

نمازی ادامه داد: این وضعیت اصلا درست نیست که بیش از دویست حزب و تشکل سیاسی داشته باشیم. ما نباید خسته شویم و الحمدلله حزب کارگزاران در همه استان ها شعب خود را تشکیل داده و شعب استانی هم در همه شهرستان ها دفتر دارند و برای دومین بار تا پایان آذر ماه کنگره های استانی برگزار می شود و ان شاء الله در دی ماه به مناسبت سالگرد ارتحال آیت الله هاشمی کنگره سراسری ما برگزار خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه مکانیزم شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می  تواند باعث رشد احزاب شود، گفت: شورای سیاستگذاری یا شورای راهبردی از دو قسمت تشکیل شده است؛ یکی اشخاص حقوقی است که نمایندگان احزاب اصلاح طلب هستند و یک قسمت هم شخصیت حقیقی است که یک سری از چهره های معروف و مقبول هستند. به نظر من هم شورای هماهنگی در سطح پایین تر و شورای راهبردی در سطح بالاتر باید احزاب اصلاح طلب را یک کاسه کنند. از طرفی هم جبهه اصولگرا هم باید احزاب اصولگرا را یک کاسه کنند. من می گویم این می تواند ابزار خوبی شود. الآن داریم کار جبهه ای می کنیم؛ اما این جبهه ها باید به حزب تبدیل شود.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در پاسخ به سؤالی در مورد آسیبی که احزاب ضعیف و دبیرکل گرا می توانند به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان بزنند، بیان کرد: اینها تا زمانی که ساز جدایی و تفرقه نزنند آسیبی به شورای عالی سیاستگذاری وارد نمی شود. در صورتی که وحدت را در قالب شورای هماهنگی حفظ کنند، تحمل می شوند. اما اگر خواستند ساز جدایی بزنند قطعا لطمه وارد خواهند کرد و بعد شورای عالی سیاستگذاری باید برای این موضوع فکری کند و الآن هم ظاهرا آقای خاتمی دارند روی این قضیه برنامه ریزی می کنند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۰۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: دبیران کل احزاب سیاسی کشور در رقابت انتخاباتی جهت کمیسیون ماده ۱۰ قرار دارند. - اخبار سیاسی -

عبدالله مرادی مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به قانون فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی که در ماده 10 آن اعضای کمیسیون فرا قوه‌ای احزاب جهت رسیدگی به درخواست‌های تأسیس، پروانه فعالیت، انحلال و غیره حضور دارند، عنوان کرد: در این کمیسیون دو نفر از نمایندگان احزاب سیاسی عضویت دارند که طبق قانون از طریق انتخابات مشخص می‌شوند.

زمان بندی انتخابات عضویت در کمیسیون فراقوه‌ای احزاب اعلام شد وی ادامه داد: با توجه به مصوبات قبلی کمیسیون در خصوص انتخابات دبیران کل احزاب سیاسی برای تعیین نماینده احزاب در کمیسیون ماده 10، کمیسیون هیات نظارت بر این انتخابات متشکل از 3 عضو کمیسیون جناب آقای دکتر امیری اصفهانی به‌عنوان نماینده دادستان کل کشور و جناب آقای دکتر شریعتی نیاسر به عنوان نماینده قوه مقننه  به همراه دبیر کمیسیون خواهند بود.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور افزود: با توجه به مصوبه جلسه 28/1/1403 کمیسیون احزاب تاریخ برگزاری انتخابات (10/3/1403) تعیین گردیده و برنامه زمان‌بندی انتخابات مذکور مستند به بند 3 ماده 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی و دستورالعمل مربوط و رویه حقوقی تنظیم شده است.

مرادی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل مربوط فقط احزابی که مجامع عمومی را در مهلت مقرر قانونی برگزار کرده و به تایید کمیسیون احزاب رسیده باشد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند که با توجه به تعداد اندک احزاب واجد شرایط (37حزب، 25 حزب ملی و 12حزب استانی)، کمیسیون تسهیلاتی را برای احزاب قائل شد و لذا همه احزابی که صرفاً مجامع خود را در برگزار کرده‌اند (107حزب) می‌توانند در این انتخابات مشارکت کنند.

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری انتخابات روز یکشنبه 16/2/1403 در سکوی اطلاع‌رسانی وزارت کشور منتشر شد و دعوتنامه برای دبیران کل احزاب ارسال شد و تاکنون تعداد 3 دبیرکل احزاب ملی و 4دبیرکل احزاب استانی داوطلب نمایندگی احزاب شده و نام‌نویسی کرده‌اند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب و عضو هیات نظارت بر انتخابات تاکید کرد: انتخابات روز پنج شنبه 10/3/1403، انتخابات احزاب ملی رأس ساعت 09:00 صبح و انتخابات احزاب استانی رأس ساعت 14:00 بعدازظهر در محل وزارت کشور برگزار خواهد شد.

مرادی در پایان بیان کرد: براساس بند 3 ماده 10 قانون احزاب، مدت قانونی حضور  نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسیون دو سال انتخابات است اما نمایندگان فعلی از تاریخ 6/9/1398 به بعد (4 سال و پنج‌ ماه) در جلسات کمیسیون حضور داشته‌اند بنابراین اجرای قانون و برگزاری انتخابات اجتناب‌ناپذیر است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عکس قدیمی از آیت الله هاشمی و محسن رضایی درحال خوردن آش افطاری
  • جزئیات اعزام زائران کردستانی به سالگرد ارتحال امام (ره)+فیلم
  • حضور ۵ هزار نفری کرمانشاهیان در مراسم سالگرد ارتحال امام(ره)
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)اعزام می شوند
  • ۳ هزار زنجانی به مراسم سالگرد امام راحل اعزام می شوند
  • ببینید | هشدار آیت‌الله هاشمی به دادن اختیارات به شورای نگهبان در سال ۶۳
  • ضرورت اهتمام شهرداری ارومیه برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال شیخ غلامرضا حسنی
  • ۴ هزار کردستانی به مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اعزام می‌شوند
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • دبیران احزاب در رقابت انتخاباتی کمیسیون ماده ۱۰ حضور دارند