Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - با وجود آنکه عربستان به اطلاع سازمان ملل رسانده که از امروز پنجشنبه فرودگاه صنعا و بنادر الحدیده و الصلیف در یمن برای ارسال کمک های انسانی به مردم یمن بازگشایی می شود، ولی منابع خبری اعلام کردند هنوز هم شواهدی دال بر باز شدن فرودگاه صنعا و بنادر یمن وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری سازمان بنادر و کشتیرانی یمن روز پنجشنبه ورود کشتی به بندر الحدیده و یا بندر الصلیف را تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سازمان بنادر و کشتیرانی یمن اعلام کرد به دنبال شرکت های حمل و نقلی است که گزارش دادند تعدادی کشتی با مواد غذایی با مجوز سازمان ملل را که قرار بود در تاریخ 20 نوامبر (29 آبان) به یمن برسند را پیگیری می کند.
ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان همچنان مانع از ورود هواپیماهای سازمان ملل و هواپیماهای کمک رسانی به فرودگاه بین المللی صنعا می شود.
ائتلاف عربستان روز گذشته (چهارشنبه) در بیانیه ای ادعا کرد، بندر الحدیده و فرودگاه صنعا روز پنجشنبه از ساعت 12 به وقت محلی و 9 به وقت گرینویچ باز خواهد شد.
مازن غانم سخنگوی رسمی سازمان هواپیمایی مدنی یمن نیز به خبرگزاری رسمی یمن (سبا) گفت که ائتلاف سعودی امروز (پنجشنبه) نیز اجازه پرواز های هوایی به سازمان ملل و پرواز سازمان های بشردوستانه و پزشکان بدون مرز و برنامه جهانی غذا و همچنین کمک های یونیسف را نداده است.
وی گفت دو هواپیمایی که روز گذشته در فردگاه صنعا به زمین نشستند یکی متعلق به سفارت روسیه برای انتقال کادر سفارت و دیگری وابسته به کمیته بین المللی صلیب سرخ جهانی بود که تنها اقدام به تخلیه پزشکی کارکنان خود کرد.
غانم گفت از 6 نوامبر جاری (15 آبان) تا امروز (پنجشنبه) پروازهای هوایی سازمان ملل و دیگر پروازهای بشر دوستانه و کمک رسانی و همچنین نقل و انتقال هوایی شهروندان یمنی از سوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ممنوع است.
منابع آگاه در دفتر سازمان ملل در یمن در همین رابطه گفتند، از 6 نوامبر تا کنون، بیش از 220 تن از کارمندان امداد رسانی سازمان ملل در عمان مستقر هستند که نمی توانند برای انجام وظایف انسان دوستانه خود وارد یمن شوند و 310تن از کارمندان وابسته به سازمان ملل و سازمان های بین المللی بشردوستانه نیز در صنعا مستقر هستند و تعداد 32 پرواز سازمان ملل و کمک های بشر دوستانه هم از زمان یاد شده لغو شده است.
سخنگوی رسمی سازمان هواپیمایی مدنی یمن خاطر نشان کرد رسانه های جمعی عربستان به منظور گمراه کردن افکار عمومی و کاهش فشار جهانیان بر آنان اقدام به دروغ پراکنی کرده و وعده های کذب می دهند.
ائتلاف عربستان به رهبری ریاض علیه یمن با ادعای این که قصد دارد به منظور کاهش رنج مردم یمن به هواپیماهای سازمان ملل و کمک های بشردوستانه اجازه فرود در فرودگاه صنعا و یا پهلو گرفتن کشتی ها در بنادر الحدیده و الصلیف را بدهد از سازمان ملل خواسته تیمی را به منظور تایید کالاها به این مناطق اعزام کند.
پایگاه خبری فرانس 24 در همین رابطه نوشت، این اقدام عربستان بعد از درخواست های فوری سازمان های بشردوستانه از سازمان ملل برای تسهیل در عملیات امدادرسانی در یمن که با بحران انسانی روبروست صورت گرفته است.
به گزارش سازمان بهداشت جهانی جنگ ائتلاف عربستان در یمن تا کنون بیش از 8 هزار و 750 کشته و 50 هزار و 600 زخمی برجای گذاشته که بیشتر آنان غیر نظامی هستند.
علاوه بر جنگ تحمیلی علیه یمن این کشور با بحران انسانی در نتیجه قحطی و گرسنگی به دلیل محاصره همه جانبه از سوی عربستان، روبروست.
سازمان ملل روز گذشته اعلام کرد که مقامات سعودی به آنان اطلاع داده اند که بندر الحدیده و الصلیف و فرودگاه صنعا از روز پنجشنبه باز می شود.
فرحان حق سخنگوی سازمان ملل در نیویورک گفت که ما برای اطلاع از حوادثی که به وقوع می پیوندد از نزدیک ناظر بر تحولات هستیم .
وی افزود: اگر وضعیت به همین منوال پیش برود تحول خوب و مهمی خواهد بود.
در ادامه این گزارش یادآوری شده که شورای امنیت در 9 نوامبر جاری (18 آبان) خواستار پایان دادن به محاصره یمن از سوی ائتلاف سعودی شد.
اعضای شورای امنیت نگرانی خود را از وضعیت فاجعه بار انسانی در یمن اعلام و بر اهمیت فعالیت همه بنادر و فرودگاه های این کشور تاکید کردند.
خاورم**مترجم: اکرم کرمی1408**انتشاردهنده: 1577**حسن حسین زاده

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۷۰۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم

تمرین امروز تیم پرسپولیس با حضور بازیکنان برگزار شد.

به گزارش فارس، سرخپوشان ایران، تمرین امروز خود را از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه و بعد از جلسه فنی آغاز کردند.

با حضور بازیکنان در زمین پس از گرم کردن و انجام کارهای کششی، مرور برنامه‌های تاکتیکی مورد نظر اوسمار ویرا، پاسکاری تحت فشار و شوتزنی از بخش‌های مختلفی بود که به انجام رسید.

تمرین امروز، حدود یک ساعت به طول انجامید، در حالی که امید عالیشاه، همچنان زیر نظر کادر پزشکی تمرین می‌کند و علیرضا بیرانوند نیز تمرینات اختصاصی خود را دارد.

تیم فوتبال پرسپولیس آخرین تمرین خود برای بازی با آلومینیوم را فردا انجام می‌دهد و پس از آن راهی اراک خواهد شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عربستان پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه را به سازمان ملل می‌برد
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • واکنش تند بیروت به فرود یک هواپیما با عبارت حک‌شده «تل‌آویو»
  • ابهام درباره حضور ۲ پرسپولیسی مصدوم