Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@10:08:44 GMT

هنرمندان شیرازی در «سمپاتی» شرکت کردند

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۷۹۱۶۷۷

هنرمندان شیرازی در «سمپاتی» شرکت کردند

شیراز- هنرمندان، اساتید و هنرجویان شیرازی با شرکت در گردهمایی و کارگاه آفرینش هنری «سمپاتی» به یاری هموطنان آسیب دیده از زلزله پرداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس، در پی همیاری اقشار مختلف هنرمندان کشور از رشته های مختلف هنری، هنرمندان و اساتید و هنرجویان هنرهای تجسمی شیراز به دعوت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری فارس در یک کارگاه عملی ورکشاپ شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اکبرزاده: حضور نامداران هنر شیراز  سبب ارتقای سطح کار شد

مریم اکبرزاده کارشناس تجسمی و مدیر اجرایی این کارگاه با اشاره به اهمیت این برنامه گفت: از ابتدای وقوع این رویداد در پی آن بودیم که فرصتی را برای اعلام همدردی جامعه هنری تدارک ببینیم.

وی افزود: گرچه فرصت چندانی برای برنامه ریزی وسیع نداشتیم اما حمایت مدیریت حوزه هنری و همراهی همکاران مجموعه از یکسو و گشاده رویی بزرگوارانه اساتید و هنرمندان برجسته شیراز از سوی دیگر سبب شد که علیرغم این فرصت اندک بتوانیم کاری شایسته را سامان دهیم.

مدیر اجرایی این کارگاه اظهار داشت: حضور برخی از نامداران عرصه هنر شیراز و آثاری که از آنان در این ورکشاپ تولید شد سطح کار را تا حد قابل قبولی بالا برد و همین مساله سبب شد به ادامه این حرکت امیدوار باشیم.

اکبرزاده در تشریح ادامه این حرکت گفت: قرار است آثار تولید شده آماده شده و سپس در قالب یک نمایشگاه به فروش گذاشته شود تا ان شاءالله عواید حاصل از این جریان و منافع حاصله به هموطنان آسیب دیده از زلزله اختصاص یابد.

 دودمان: شهر شیراز به هنرمندان خویش می بالد

از جمله رویدادهای این ورکشاپ دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از آن بود که از مجموع آثار تولیدی و تولیدات بخش آموزشی این ورکشاپ دیدار به عمل آورد.

لیلا دودمان در این دیدار ضمن تقدیر از هنرمندان شرکت کننده در این رویداد اظهار داشت: به هرحال نفس این حرکت زیباست چرا که همدلی و همدردی و نوع‌دوستی اتفاقات مهمی هستند.

وی افزود:شهر شیراز به هنرمندان خویش می بالد و خوشحالیم که در چنین رویدادی هنرمندان صاحبنام و شناخته شده و چهره های جوان و دانشجویان عرصه هنر کنار هم این کار را رقم زده اند.

وی حرکت حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در تدارک دیدن چنین فضایی را قابل تقدیر دانست و گفت: امیدوارم این نوع حرکت ها توسعه یابد تا در آینده نزدیک شاهد رویدادهایی بزرگتر و اثرگذارتر نیز باشیم.

اثنی عشری: آمده ایم تا به آسیب دیدگان بگوییم ما هنرمندان هم در کنار شما هستیم

عبدالرضا اثنی عشری خوشنویس برجسته شیرازی که از اساتید حاضر در این رویداد بود، با اشاره به اهمیت برگزاری این رویداد گفت:ما در کشوری زندگی میکنیم با ارزش ها و سکنات اخلاقی  و مردمی که در برهه های زمانی و زلزله های مختلف نظیر رودبار بم و ... محبت خویش را نثار هموطنان خویش کردند.

وی افزود: امروز ما در جمع هنرمندان جمع شده ایم تا به نوبه خویش بگوییم ما هنرمندان هم در کنار شما هستیم شاید این اتفاق برای ما رخ می داد لذا سعی می کنیم به اندازه توان خویش قدمی هرچند کوچک در این راه برداریم و کمک کوچکی به آسیب دیدگان از زلزله انجام دهیم

این هنرمند خوشنویس پیرامون آثاری که در این کارگاه تولید کرده می گوید: من سعی می کنم تا ان شاءالله  با همه توانم مجموعه مواد خامی که آورده ام راتمام کنم و به هر اندازه که بتوانم آثاری خلق کنم برای کمک به زلزله زدگان.

وی افزود: هم اکنون بیتی از استاد دکتر شفیعی کدکنی را به صورت شکسته نستعلیق انجام داده ام و ان شاء الله در ادامه روز به صورت نستعلیق و گرایش های گرافیکی نیز آثاری تولید خواهم کرد. این کار نیز باید پرداخت های خاصی شود تا ان شائالله در نمایشگاه به نفع زلزله زدگان به فروش برسد.

خاکپور: هنر سبب می شود مردم آسیب دیدگان را به حافظه تاریخی شان نسپارند

غلامرضا خاکپور هنرمند برجسته شیرازی که یکی از مدرسان بخش آموزشی این رویداد بود نیز گفت: امروز به لطف و دعوت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری و سایر دست اندرکاران این مجموعه به این حرکت ارجمند پیوسته ایم.

وی افزود:طبق این امر قرار شد ما نیز همگام و همراه با دیگر اصنافی که در این مدت بنا به توانایی های خویش جهت اثبات نوعدوستی و احساس بشری در قبال این واقعه طبیعی فعال بوده اند دور هم جمع شویم.

این استاد هنر گفت: طراحان گرافیک و اساتید نقاشیخط و خوشنویسی در کنار جمعی از دانشجویان و همکاران از دانشگاه های مختلف جمع شده اند تا بتوانند این واقعه را به تصویر بکشند.

وی گفت: علاوه بر آن در پی آنیم تا با همدلی و تحریک عواطف و کمک فکری خویش و آنچه از دستمان بر می آیدو اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به اقشار مختلف مردم که شاهد آثار تولیدی این کارگاه خواهند شد به نتیجه ای مطلوب دست یابیم.

خاکپور پیرامون تولیدات خویش در این کارگاه اظهار داشت: امروز بیشتر در کنار دوستان و هنرمندان جوانتر بوده ام اما خودم نیز یکی دو اثر به صورت فی البداهه تولید کرده ام که شامل یک پوستر و یک نقاشیخط بوده است.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی روحی مردم آسیب دیده و نقش هنر گفت: در این بازسازی روحیه شاید تولید آثار زیبا و دعوت کردن آنان به نمایش چندان اثرگذار نباشد اما این آثار در وهله نخست آن مردم داغدیده را آرام می کند که می بینند جامعه پشت آنان است و هرکس به گونه ای به فکرشان است.

این هنرمند شیرازی افزود: اما اثر بیشتر این  کار پیام رسانی به مردم است . با تاثیری که از طریق انتقال پیام بر آنان می گذارد سبب می شود که فراموش نکنند در مسایل مختلف همراه آسیب دیدگان باشند و این را به حافظه تاریخی شان نسپارند بلکه دایما با آن درگیر بوده و با کمک های مختلفی که از حالا به بعد باید انجام  دهند آنها را به فراموشی نسپارند.

کریم پور: ... آن لحظه خبر شوی که ویران شده ای

علی رضا کریم پور هنرمند برجسته شیرازی که با یک مجموعه اثر به ورکشاپ آمده است می گوید:دکتر شفیعی کدکنی بیت زیبایی دارد و می گوید: «از زلزله و عشق خبر کس ندهد/ آن لحظه خبر شوی که ویران شده ای».

وی افزود: گاهی اوقات اتفاقاتی رخ می دهدکه بسیار ناگوار و ناگهانی است مانند همین زلزله که برای همه مردم ایران ناگهانی و ناگوار بود از این رو زمانی که شنیدم این اتفاق در کرمانشاه رخ داده مجموعه ای سی برگی را به نام دیوار شروع کردم این کار را چند روزی است که در دست گرفته ام .

این هنرمند شیرازی اظهار داشت: امیدوارم ان شاءالله امروز این کار به نتیجه برسد و از اینها نمایشگاهی تهیه شود و این آثار به فروش برسد تا عواید آن به آسیب دیدگان زلزله برسد.

وی در پایان گفت: این کار را نمی توان حایز ویژگی خاصی دانست جز اینکه حس همدلی و همدردی با مردم آسیب دیده از زلزله است که امیدوارم به سبب این حس که از دل برخاسته مقبول طبع مخاطب صاحب نظر نیز شود.

زرکش: هنر نقش بسیار موثری در بازسازی روحی آسیب دیدگان زلزله دارد

محسن زرکش خوشنویس برجسته شیرازی نیز با اشاره به دعوت حوزه هنری می گوید: برای مساعدت به زلزله زدگان کرمانشاه برای شرکت در یک ورکشاپ زنده آمده ایم تا آثاری خلق شود و به کمک حوزه هنری فارس عواید فروش آن به این عزیزان اختصاص یابد و بتوانیم محبتی هرچند کوچک به مردم کرمانشاه داشته باشیم.

وی پیرامون فعالیتش در این ورکشاپ گفت: من سه اثر هنری از قبل برای این برنامه آورده ام و دو اثر نیز در این ورکشاپ در دست تولید دارم تا ان شاءالله جمعا 5 اثر در اختیار حوزه هنری قرار دهم تا به نفع آسیب دیدگان از زلزله به فروش برسد.

این هنرمند پیرامون تاثیر هنر در بازسازی روحی آسیب دیدگان گفت: هنر نقش بسیار موثری در بازسازی روحی این عزیزان می تواند داشته باشد. هنر زبان خاصی ندارد و با روح و روان فرد سر و کار دارد اما کسی که از سوی خدا موهبت هنرمندی را دارد بهتر از این کار و این زبان روشی برای مشارکت در این کار خیر نمی یابد.

زرکش با بیان این مطلب که قطعا وقتی این آثار به فروش برسد هنرمند نیز حظ معنوی می برد و آن عزیزان نیز منتفع می شوند گفت: همانگونه که مستحضرید خیلی از هنرمندان هر کدام به نوبه خویش و بسته به توانشان وارد این عرصه شده اند.

وی افزود:در این میان هرکس اثری را به فروش گذاشته اعم از کتاب و آثار هنری تا بتواند به سهم خویش گوشه ای از آلام این مردم نازنین را بکاهد و بگوید ما هم همدرد شما و به فکر شما بوده و به اندازه توان خویش در خدمتتان هستیم.

کریمی پور: با هنر هم می توانیم هم الگو باشیم و هم کارهای اثرگذار تولید کنیم

محمدعلی کریمی پور از دیگر هنرمندان و اساتید برجسته بخش آموزشی این ورکشاپ نیز اظهار داشت: امروز کارگاهی آموزشی و تولیدی برای حمایت از زلزله زدگان کرمانشاه، کارگاه آموزشی در زمینه تایپوگرافی طراحی گرافیک و نقاشی و  خط نقاشی داریم.

وی افزود: بیشتر شرکت کنندگان این کارگاه دانشجویان رشته گرافیک هستندکه امروز کارهایی در زمینه طراحی پوستر و تایپوگرافی انجام می دهند.

این هنرمند برجسته پیرامون آثار تولیدی خویش در این کارگاه گفت: من پنج کار  تایپوگرافی در این ورکشاپ انجام داده ام  که  یک کار  آن خط نقاشی و بقیه کارهای تایپوگرافی است که منجر به تولید پوستر خواهد شد.

وی در تشریح نقش هنر در بازسازی روحی آسیب دیدگان از زلزله اخیر گفت: معتقدم یکی از ارزش هایی که در زندگی تک تک افراد جامعه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد هنر است.

کریمی پور اظهار داشت: به قول شاعر غیر از هنر که تاج سر آفرینش است / دوران هیچ سلطنتی پایدار نیست"  از طریق هنر هم می توانیم هم الگو باشیم و هم کارهای ارزشمندی تولید کنیم که هم اثرگذار باشد و هم روحیه نشاط همدردی دلسوزی و محبت و عشق به همنوعان را نشان دهد

کشتکار: حضور در این اتفاق را یک توفیق و موهبت الهی می دانم

فرامرز کشتکار مسئول خانه کاریکاتور حوزه هنری انقلاب اسلامی استان فارس نیز که از جمله اساتید حاضر در این کارگاه بود اظهار داشت: خداوند توفیق داد تا امروز بتوانیم در ابن حرکت مشارکت کرده و آثاری خلق کنیم برای عرضه و فروش به نفع و حمایت از هموطنان آسیب دیده از زلزله اخیر.

وی با اشاره به تجربه های مشابه گفت: این کار حرکتی است که در سطح کشور نیز اتفاق افتاده و تمام هنرمندان به صورت جدی به میدان آمده اند تا بتوانند کاری شایسته انجام دهند.

این کاریکاتوریست برجسته شیرازی افزود: در این مسیر همه همصدا شده ایم و این حرکت را پیش می بریم و خدا را شکر می کنیم چرا که حضور در این اتفاق را یک توفیق و موهبت الهی می دانم.

کشتکار پیرامون فعالیت خویش در این ورکشاپ گفت: تخصص اصلی من کاریکاتور و آبرنگ است از این رو چهره ی بزرگان و مفاخر برجسته ی ایران را به صورت آبرنگ کار کرده ام تا ان شاءالله در ادامه حرکت به فروش برسد و نتایج حاصل از آن به آسیب دیدگان از زلزله برسد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۷۹۱۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر

ایسنا/خراسان شمالی دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر خراسان شمالی بر ضرورت حضور قوی و پررنگ هنرجویان استان در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر تاکید کرد و از حضور پنج تیم استان در این المپیاد ملی خبر داد.

مسعود مرواری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آموزشگاه‌های آزاد هنری تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند تا در حدود ۱۰ رشته این دوره از المپیاد شرکت کنند.

وی ادامه داد: تیم‌های هنرستان هنرهای زیبا نیز تا پایان خرداد ماه فرصت دارند تا در چهار رشته تئاتر، سینما، ساز ایرانی و گرافیک شرکت کنند.

وی در ادامه به تشریح و تبیین اهمیت نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر پرداخت و با توجه به ظرفیت‌های خوب هنری در این استان، از دبیران رشته‌های مربوطه خواست تا نسبت به تولید آثار فاخر و قوی برای شرکت در این رویداد با تمام توان اقدام کنند.

مرواری با اشاره به این که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد اسلامی به دنبال رصد هنرستان‌های پویاست، افزود: فعالیت و حضور قوی در این رویداد چشم انداز روشنی را پیش روی استان در راستای حمایت‌های بیشتر وزارتخانه خواهد گذاشت.

 وی همچنین بر تنوع آثار ارائه شده در کنار کیفیت تولیدات تاکید کرد و خواستار همراهی هنرجویان با استادان راهنما و بهره گیری از تمام توان و ظرفیت هنری شرکت کنندگان در آیین رویداد ملی شد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای تهیه و تامین مواد اولیه، فضا و امکانات برای خلق آثار در رشته های مختلف از هیچ گونه حمایت و همراهی دریغ نمی کند و از این روی هنرجویان باید تمام دغدغه خود را صرف تولید آثار فاخر کنند.

دبیر استانی نخستین المپیاد ملی آموزش هنر، در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت و نقش کار تیمی و گروهی در رشته های مرتبط تاکید کرد و از هنرجویان منتخب برای شرکت در این رویداد خواست تا از فرصتی که نصیب آن‌ها شده به درستی استفاده کنند، زیرا این اتفاق تحولی را در آینده هنری‌شان رقم خواهد زد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حفظ و احیای معماری اسلامی و ایرانی در یزد ضروری است
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • یکهزار و ۵۴۸ معلم و استاد دانشگاه، حامی ایتام و محسنین استان یزد هستند
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • تاثیر هنر در حفاظت از محیط زیست
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان