Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-05-03@03:30:15 GMT

فرهنگ بسیجی کلید حل مشکلات کشور است

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۸۰۸۱۶۶

فرهنگ بسیجی کلید حل مشکلات کشور است

قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: بسیج فرهنگی است که با فراگیر شدن آن مشکلات کشور حل خواهد شد.

حجت الاسلام نورا… قدرتی به مناسبت هفته بسیج در گفتگو با امتداد نیوز اظهار کرد: مهمترین عامل برای حفظ و صیانت جامعه از آسیب های اجتماعی فرهنگ بسیج و تثبیت، تقویت، توسعه و فراگیر کردن این فرهنگ است.

وی ادامه داد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ علم، بصیرت، معرفت و آگاهی است تا جامعه با آن به سمت رشد و تعالی پیش رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ ایمان، اخلاق و عمل صالح است تا جامعه ای سالم امانتدار، عامل به رفتار نبوی داشته باشیم.

وی افزود: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ عزت، اقتدار و سربلندی تا در برابر دشمنان خوار نشده و عزتمندانه کشورمان را اداره کنیم.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ وحدت، همدلی و تعامل است تا فرصتی برای شیاطین نداده و در سایه توسل به حبل الهی جامعه مهدوی و الهی بسازیم.

وی افزود: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ محبت، رأفت و مهربانی است تا اقشار مختلف از خانواده تا جامعه به رفتار و اندیشه های اجتماعی و فرهنگی آراسته شوند و شاهد گسترش برخی تخلفات و رفتارهای ناشایست نباشیم.

رئیس کل دادگستری استان قزوین خاطرنشان کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ تلاش، کوشش و عمل صالح است تا در عرصه تولید و سازندگی کشور با اتکا به توانایی های خویش راه های استقلال کشور را بپیمائیم و اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم.

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ خدمت بی منت، بی توقع، خالصانه، عفو، گذشت و ایثار و فداکاری تا جامعه سرشار از تلاش برای خدمت رسانی و رفع محرومیت و کاستی ها در اقصی نقاط کشور باشیم.

حجت الاسلام قدرتی اعلام کرد: فرهنگ بسیج؛ فرهنگ پاکی، پاکدامنی و طهارت است تا با تربیت فرزندان رشید، مومن، انقلابی بستر ظهور حضرت حجت (عج) را فراهم کنیم.

وی توضیح داد: بسیج فرهنگی است که با فراگیر شدن این فرهنگ همه مشکلات کشور حل خواهد شد در واقع کلید نجات جامعه ما از آسیب ها و چالش ها اجتماعی فراگیر شدن فرهنگ بسیجی با هر نگاه سیاسی است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: اگر دل ما برای اصلاح جامعه می سوزد باید تلاش کنیم و این تلاش تنها برای کسانی که عضو ثبت نامی بسیج هستند مصداق پیدا نمی کند بلکه این تلاش تکلیف عمومی است چراکه به فرمایش مقام معظم رهبری آحاد ملت بسیجی هستند.

وی تأکید کرد: باید فرهنگ بسیجی را در رفتار، زندگی، اجتماع و سیاست حاکم کنیم چون این فرهنگ مطابق با فطرت و فرهنگ اسلام ناب محمدی است، اگر در آمار بنگریم هر جا فرهنگ اصیل بسیجی حاکم بوده است میزان جرائم و تخلفات در حداقل ممکن بوده است.

حجت الاسلام قدرتی ادامه داد: اگر می خواهیم جامعه اصلاح شود باید فرهنگ دینی و ارزش های معنوی را حاکم کنیم و این راه حل کمترین هزینه و زمان را برای ما دارد و امروز یکی از مصادیق بارز آن شجره طیبه بسیج است که همه باید از این فرصت ذی قیمت استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: اگر نگاه عمیق، علمی و توأم با مطالعه داشته باشیم درخواهیم یافت که کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی در گرو نهادینه کردم فرهنگ بسیجی است.

وی عنوان کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس شهید، جانباز و مفقودالاثر دادیم اما ضرر نکردیم و چیزی را از دست ندادیم این عزیزان عزت و افتخار آفریدند و انقلاب اسلامی را بیمه کردند، امروز به برکت خون شهدا و تلاش و ایثارگری رزمندگان، بر سر سفره این عزت و افتخار نشسته ایم در نتیجه امروز اقتدار و عزت ما حاصل خون شهدا و زحمات خانواده های آنهاست از این رو باید قدر خانواده های شهدا و مادران آنها را بدانیم.

حجت الاسلام قدرتی اظهارداشت: مادرانی که این شهدا را تربیت کردند در جامعه ما باید عزتمند باشند، این مادران باید الگوی ما باشند، مبادا مادران از وظیفه خطیر تربیت و تعلیم غافل شوند که در این صورت دچار خسران خواهیم شد.

وی یادآورشد: برای کاهش آسیب های اجتماعی راهکاری جدی تر و مهمتر از فرهنگ سازی و کار اجتماعی و فرهنگی نداریم.

true برچسب ها : بسیج دادگستری قزوین نورالله قدرتی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۰۸۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین گفت: اورژانس قزوین با کمبود نیروی ۱۲۰ نفری مواجه است و در ۶ ماه گذشته وضعیت تغییری نکرده است، نیروهای جدیدی هم که جذب شده‌اند در واقع تبدیل وضعیت هستند که تعداد خاصی بر نیروی انسانی مورد نیاز ما اضافه نشده و موضوع نداشتن نیروی خانم همچنان مشکل ماست.

حسن اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این موضوع که بیشترین مشکلات حوزه اورژانس در زمینه کمبود نیروی انسانی و منابع مالی و اعتباری خلاصه می‌شود، اظهار کرد: این موضوع تنها مشکل استان قزوین نیست بلکه همه استان‌های کشور با این مسئله مواجه هستند.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: در حال حاضر ۲ موتورلانس به ناوگان قزوین اضافه شده که پشتیبان پایگاه‌ها هستند و به خاطر کمبود نیرو هنوز نتوانسته‌ایم بر تعداد موتورلانس‌ها اضافه کنیم.

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان قزوین ادامه داد: از حدود سه سال پیش مشکلات بیشتر هم خودشان را نشان داده‌اند چراکه با کمبود منابع مالی و انسانی روبه‌رو شده‌ایم و اگر بخواهیم به طور ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم باید گفت که یکی از مشکلات عدم استقلال سازمان و زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی بودن است.

وی بیان کرد: شاید استقلال سازمان بتواند تا حدودی مشکلات را حل کند، ما بخشی از منابع و اعتبارات مورد نیاز خود را از سازمان و وزارتخانه دریافت می‌کنیم و بخشی را از دانشگاه علوم پزشکی ولی متأسفانه چون مبالغ قابل توجه نیست همیشه به خدمت‌دهنده‌ها که عمده آن تعمیرگاه‌ها هستند مغروض هستیم، از سال ۱۳۹۶ متأسفانه یک آمبولانس هم به واسطه تحریم‌ها وارد کشور نشده است.  

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • فرمانده سپاه بوشهر: معلم محرک علم و مولد قدرت است
  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • شاه کلید تولید و اقتصاد جامعه، کارگران هستند
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • اورژانس قزوین ‌۱۲۰ نیرو کم دارد
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید