Web Analytics Made Easy - Statcounter

رزمنده بسیجی و مدافع حرم نوشهری با بیان اینکه بحران‌های منطقه عامل یاری‌خواستن مردم ستم‌دیده از اسلام انقلابی است، ‏گفت: برای دفاع از حرم اهل‌بیت(س)، پیشنهاد پروژه میلیونی را ‏رد کردم.‎

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، سیدمهدی رضوی‌پور دانشجوی دکترای برنامه‌ریزی شهری و بازنشسته آموزش و پرورش است، اما بنا به گفته خودش از ابتدای تشکیل سپاه نوشهر به عنوان عضوی از سپاه در خدمت سپاه و بسیج این شهرستان بوده و در اواخر جنگ بنا به نیاز به آموزش و پرورش رفته و شغل معلمی را انتخاب کرده، اما ارتباط خود را به عنوان یک بسیجی فعال هیچ‌گاه با سپاه و بسیج قطع نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بعد از پذیرش قطعنامه و آغاز تشکیل گردان‌های عاشورا با وجود اینکه دانشجو بوده به عنوان بنیانگذار گردان‌های عاشورا نوشهر و چالوس فعالیت خود را ادامه و در طی سال‌ها آن را گسترش داده است.

رضوی‌پور که در سال 59 دوره چتربازی را در شیراز گذراند و به عنوان مربی آموزشی نظامی در نوشهر مشغول شد که با فرمان تشکیل بسیج به دستور امام راحل مشغول آموزش به بسیجیان شد و در زمان جنگ تحمیلی نیز در جنوب کشور در عملیات‌های مختلفی به عنوان عضو گردان و فرمانده گردان و گروهان حضور داشته است.

به گفته وی از حدود چهار سال گذشته به دستور فرماندهی وقت سپاه ناحیه نوشهر اقدام به تشکیل گردان‌های الی‌بیت‌المقدس کرده و توانسته مانورهای متعددی نیز در منطقه شهری و حاشیه نوشهر و همچنین در منطقه کجور انجام دهند.

با توجه به اینکه امروز آنچه که در دفاع از حرم‌‌های آل‌الله اتفاق می‌افتد در حقیقت استمرار دفاع مقدس است و نقش مدافعان حرم نیز در استمرار دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، به بهانه هفته بسیج، با این فرمانده دوران دفاع مقدس و رزمنده مدافع حرم نوشهری درباره دوران دفاع مقدس، دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) و شرایط مدافعان حرم به گفت‌وگو نشستیم.

بحران‌های منطقه عامل یاری‌خواستن مردم ستمدیده از اسلام انقلابی

این رزمنده مدافع حرم نوشهری گفت: با لطف خدای متعال این عنایت نصیب مردم کشور ایران شد تا کشوری در قالب جمهوری اسلامی داشته باشند و مردم بزرگ ایران در طول دوران دفاع مقدس توانستند دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ و تداوم بخشند.

وی تاسیس حکومت اسلامی در ایران، بیداری ملت مسلمان جهان و آزادی تمام مظلومین از بندهای ستمگران جهانی را به عنوان سه گامی نام برد که امام راحل برای انقلاب اسلامی طراحی کرد و افزود: در طول این مدت که از انقلاب اسلامی گذشته بنیه انقلابی قوی‌تر شده و به درجه‌ای رسیدیم که در بیداری اسلامی منطقه اثرگذار باشیم.

ایران با انتقال فرهنگی در دنیا رسالتش را پیش برد

رضوی‌پور با اشاه به اینکه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران امانتی است از طرف امام راحل که باید به نسل‌های آینده منتقل شود، ادامه داد: ایران اسلامی توانست بدون آنکه طالب جنگ باشد با انتقال فرهنگی، رسولان آزادی‌بخشی را به سراسر دنیا بفرستد و رسالتش را به پیش ببرد.

وی یادآور شد: بیداری اسلامی موجب احساس خطر استکبار جهانی و در رأس آن رژیم اشغالگر قدس شد و آن‌ها نیز بحران‌هایی را در منطقه در جهت عدم گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی ایجاد کردند.

این مدافع حرم نوشهری خاطرنشان کرد: این بحران‌ها سبب استقبال و یاری‌خواستن مردم ستم‌دیده منطقه به سمت اسلام ناب محمدی و اسلام انقلابی که امام راحل مبدأ و مبتکر آن بود و امام خامنه‌ای نیز تداوم‌بخش آن است شد.

وی در خصوص رزمندگان مدافع حرم، چگونگی جنگ در سوریه و چرایی جنگ در دیگر کشورها برای فرزندان ایرانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران به خواست کشورهای منطقه و بنا به وظیفه اسلامی و انسانی در این کشورها حضور پیدا کرد تا رسالت جهانی خود را که همان مهیاسازی برای انتظار فرج حضرت مهدی(عج) است را انجام دهد.

برای دفاع از حرم اهل‌بیت(س)، پیشنهاد پروژه میلیونی را رد کردم

رضوی‌پور با انتقاد از هجمه‌هایی که در مورد مدافعان حرم شنیده می‌شود، گفت: زخم زبان‌ها در دوران دفاع مقدس هم وجود داشت، بسیاری از رزمندگان آن دوران اکنون حتی حاضر نیستند گواهی حضور در دوران دفاع مقدس خود را به خاطر تسویه حساب مالی بگیرند چراکه در آن زمان کسی به خاطر پول نمی‌جنگید.

وی که در برخی پروژه‌هایی بزرگ ملی همکاری داشته به خبرنگار ما گفت: از نظر علمی توانایی حضور در پروژه‌های ملی را دارم و در برخی پروژه‌ها نیز همکاری داشتم، در یک پروژه ملی حتی حقوق 10 میلیون تومانی هم به من پیشنهاد دادند که قبول نکردم و حتی برای ثبت نام دکترا هم نرفتم و تصمیم گرفتم برای دفاع از حرم اهل بیت(ع) به سوریه بروم.

این یادگار دوران دفاع مقدس اضافه کرد: بسیاری از پاسداران و شهروندانی که برای دفاع از حرم می‌روند احتیاجی به درآمدهای آنچنانی ندارند چراکه در همین‌جا هم یک شغل ثابت با درآمد مکفی دارند.

بخش اعظمی از نیروهای مدافع حرم غیر ایرانی هستند

وی با بیان اینکه بخش اعظمی از نیروهای مدافع حرم غیر ایرانی هستند، تصریح کرد: کسانی که به عنوان رزمنده از افغانستان و پاکستان وارد مرزهای ایران و عراق برای دفاع از حرم می‌شوند، سختی‌های بسیاری را از نیروهای امنیتی کشورشان تا قاچاقچیان بین راهی تحمل می‌کنند، این افراد به صورت قاچاق پولی را در حدود 3 میلیون تومان می‌دهند تا برای اعزام برای دفاع از حرم، وارد ایران و عراق شوند، حالا چه مقدار پول باید به این افراد داده شود تا این سختی‌ها و این مقدار هزینه جبران شود، جای سوال دارد.

هیچ نیروی تحمیلی را برای دفاع از حرم نمی‌بریم

این مدافع حرم نوشهری با تاکید بر اینکه ما هیچ نیروی تحمیلی را برای دفاع از حرم نمی‌بریم، بیان کرد: تمام نیروهای شیعه مدافع حرمی که از پاکستان و افغانستان می‌آیند با عشق به حرم اهل بیت(ع) می‌آیند و در ایران در صف اعزامی قرار می‌گیرند، این افراد در مدت سفر تا ایران تقیه می‌کنند چراکه اگر نیروهای اطلاعاتی کشورشان متوجه شوند که برای دفاع از حرم به ایران می‌آیند، قطعاً اعدام خواهند شد.

پاسخ به ندای مظلومیت مردم جهان، علت حضور در سوریه

وی از اشتیاق همه گروه‌های سنی در شهرستان نوشهر برای اعزام به سوریه برای دفاع از حرم، خبر داد و گفت: از هر شغل و تخصصی داوطلب اعزام به سوریه وجود دارد اما ما فقط می‌توانیم تعداد محدود و معدودی را اعزام کنیم.

رضوی‌پور در پایان علت حضور خود در سوریه را پاسخ به ندای مظلومیت مردم جهان بیان کرد و یادآور شد: ما همه در مقایل ایمانمان باید پاسخگو باشیم، سوال من از کسانی که به دروغ ادعای حقوق بشر دارند این است که چرا در مقابل جنایات داعش سکوت کرده‌اند، مگر آن‌ها انسان نیستند.       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۰۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد