Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه تبریز با اشاره به هوشمندی امام خمینی(ره) در صدور فرمان تشکیل بسیج، گفت: وقتی دشمنان به ایران حمله کردند این بسیج مردمی بود که در برابرشان ایستاد و کارشان را یک‌سره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم صبح امروز در مراسم حماسه حضور بسیجیان تبریز با اشاره به دور اندیشی و هوشمندی امام خمینی(ره) در تاسیس بسیج مستضعفین، اظهار داشت: امام راحل پیش از وقوع جنگ تحمیلی فرمان تشکیل ارتش بیست میلیونی را صادر کردند که در آن روز ما نمی‌دانستیم فلسفه‌ی تشکیل بسیج چیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در طول جنگ و بعد از دفاع مقدس پی به هوشمندی امام(ره) بردند و امروز می‌بینیم نه تنها در دوران دفاع مقدس بسیج در کنار نیروهای مسلح کار دفاع مقدس را یک سره کرده است بلکه پس از جنگ نیز نقش بسیج در عرصه‌ها گوناگون برای همگان روشن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی گفت: بسیج مردمی در دوران سازندگی در سازمان‌ها و نهادها نقش خود را به خوبی نشان داده است، به ویژه در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری و در جریان داعش همچون هشت سال دفاع مقدس با نمایان ساختن دلیری و تدابیر هوشمند نقش آفرینی موثری داشتند.

حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه امروز فرهنگ بسیج عالم گیر شده است، تاکید کرد: امروز نقش بسیج در همه جای ایران اسلامی برای همگان روشن شده و این فرهنگ باید بماند و روز به روز گسترش پیدا کند چرا که همه ما محتاج فرهنگ بسیج هستیم.

وی خاطرنشان کرد: بسیج به کمک ما نیاز ندارد این ماییم که محتاج فرهنگی بسیج هستیم.

وی با اشاره به فراگیری فرهنگ بسیجی،  ادامه داد: در سوریه و عراق مشابه بسیج ما تشکیل شده است و در این دوران چهار ساله که داعش در منطقه جولان داشت با نیروهای مردمی به خوبی نقش آفرینی کردند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه بسیج همانگونه که امام فرمودند لشکر مخلص خداست، متذکر شد: همه باید بسیج را یاری کنیم تا بتواند در حفاظت از آرمان‌های امام راحل (ره) در حمایت از آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و در راه به ثمر رسیدن اهداف مقام معظم رهبری موفق باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم در ماموریت جدیدی که برای بازسازی چندین روستا در منطقه زلزله زده به سپاه عاشورا محول شده است، پاسداران اسلام موفق باشند.

گفتنی است در پایان والدین شهدا مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته و بر پیکر شهیدان وشمگیر نماز اقامه گردید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۸۱۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی

به گزارش خبرگزاری مهر، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کرده‌اند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

مراسم پایانی جشنواره طوفان القوافی در بصره برگزار می‌شود و برگزیدگان جشنواره مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷ اثر، ایران و عراق با ۲۵ اثر، لبنان با ۱۷ اثر هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته‌اند.

هیات داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (مصادف با ۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر شوند.

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

کد خبر 6088868 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • سپاه مقدس‌ترین نهاد و ناموس انقلاب اسلامی است
  • برای تقرب به ساحت مقدس امام زمان(عج) چه کنیم؟
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی